זה לא נספג לתמיד , רק בזמן השראה מעצם הקירבה כמובן.
אמרת שיש רעשים מכבל הפיקוד לתוך קווי אודיו כאשר אלו בסמוך, וכשאתה מרחיק זה נעלם. מכאן שכבל הפיקוד מקרין משהו שקיים בתוכו.
השאלה היא אם הסיכוך שלו ושל כבלי האודיו תקין ויציב, ואם הקרינה שלו מגיעה כבר מלוח הפיקוד במקור, וזה האות (עתיר הרמוניות וחודרני), או שהקרנת איזה דימר דולפת לתוך כבל הפיקוד.
אם לוח הפיקוד מציג שנאי קיר בעל שני מוליכים, נסה להפוך כיוון ולראות אם יש הבדל ברמת הרעש.
מכאן קשה קצת לדעת מה קורה שם אפשר שזו בעיה מובנת בציוד, ואולי אין הרבה מה לעשות מלבד הרחקה.
מניסיון וידע:
1: שיטת העבודה של דימר הינה לקיחת פרוסה (כמו מעוגה) מתוך גל הסינוס, כלומר
שככול שהפרוסה גדולה יותר כך עוצמת האור חזקה יותר.
2: החיתוך הזה של גל הסינוס יוצר הפרעות מגנטיות וחשמליות קשות- בכל פעם שהפנס
מקבל זרם להפעלה מקרין הכבל שדה מגנטי, במצב הפעלה רגיל, השדה הזה ידוע,וניתן
די בקלות לסננו, אבל במקרה של דימר אנו מפעילים רק חלק מהסינוס (מנקודה מסוימת
ועד לסופו) דבר היוצר הפעלת הפנס בגל מרובע ! (קרא מה כתב ראובן)
היוצר אין סוף הרמוניות והפרעות מגנטיות לאויר. בנוסף להחלפת הקוטביות 100 פעם בשניה,
(ובשלוש פזות 300 פעם בשניה) כל ההפרעות הללו חודרות ומפריעות לתפעול הסאונד.
3. אותם הפרעות מגנטיות מופיעות גם כהפרעות ברשת החשמל, ולכן מומלץ להרחיק
את חיבורי החשמל לסאונד, מחיבורי החשמל לתאורה.
4. כדי לתקן את ההפרעות האילו , יש בתוך הדימר מעגלי סינון (לכל ערוץ בפרד)
של סלילים וקבלים, אבל מעגלים אלו יוצרים קרינה מגנטית נוספת.
5.קו התקשורת מלוח הפיקוד אל הדימרים (DMX) גם הוא פולט קרינה ועלול להפריע
(מניסיון: העברת הקו במולטי המקרופונים, יצר הפרעה חזקה)
6. אז מה עושים,?
בעצם , הכל כבר נכתב מעלי, הרחקת כבלי הסאונד מהתאורה, הזנת חשמל ממקורות
מרוחקים, (נכון, חברת החשמל אחת היא, וחיבור החשמל לבנין גם אחד הוא,) אבל
גם אורכי הכבלים הפרוסים והמושחלים בקירות משמשים כפילטר. _________________ ציוד הגברה-המומחיות שלנו, מעבדות תיקונים לציוד אודיו מקצועי T-KOL 08-8524785 / 054-4282553
http://shop.ebay.com/merchant/huckyts
ובנוסף...
אולי אני מתפרץ לדלת פתוחה, אבל להלן מס. חוקי (עזר) בסיסיים בחיווט חשמל/הארקה לציוד אודיו/הגברה.
מנסיוני, אם מקפידים על כללים אלו, נמנעות כמעט לחלוטין בעיות הפרעה/רעשים/זמזומים שמקורם במער' התאורה/דימרים :
1. יש לשאוף לנקודת ארקה אחת, טובה ומשותפת לכל רכיבי מערכת ההגברה. את זאת נשיג ע"י כך שנספק את המתח לכל מערכת ההגברה (ולא משנה אם ההזנה חד פאזית או תלת פאזית) ממקור אחד. ז"א נקודת חיבור אחת שממנה מזינים את הBACKLINE , המגברים, וכו', וכו גם את כל הציוד בעמדת ההגברה. לא !!! מחברים את ציוד הבמה לשקע מזדמן המצוי בקרבת הבמה, ואת הקונסולה והמכשור הנלווה לשקע אחרשנמצא במקרה על ידם.
2. כל הציוד מוארק כראוי. יש לבדוק שבכל התקעים/שקעים/מאריכים/מפלגים וכו' נקודות חיבור מוליך ההארקה נקיות תקינות ומהודקות.
3. בקווי האודיו הארוכים, כדוגמת השליחות מהFOH לבמה, הקווים כמובן מאוזנים, אך מקבלים את ההארקה לסיכוך מהקצה שמחובר למגברים בלבד , בקצה שמחובר לציוד הFOH רגל הסיכוך (1 ב XLR או ה SLEEVE בתקע PL-S) מנותקת וקצה הסיכוך מבודד.
ע"י כך נמנע היווצרות לופים (מעגלים סגורים) של הארקה אשר מהווים "אנטנה" ונוטים לקלוט את כל ההפרעות והרעשים שבסביבה.
טוב אחים אז אומנם אני תאורן ולא סאונד מן אבל הנדסאי אלקטרוניקה אני כן אז ככה זה נכון מאוד מה שאמרת לגבי הDMX אבל כבל DMX הוא כבל של 110 אום ולא כמו כבל מיקרופון 600 אום דבר שני אני ממצליץ לך בחום להיכנס לדנאור ולרכוש כאלה כבלים (תגש לאסף ותגיד לו שמורן טולדו המליץ אולי זה יגרום לך לקבל איזו שהיא הנחה )או בלייטון שגם שם יש כבלים אומנם קצת פחות איכותיים חוץ מזה טק טופ מוכר כאלה כבלים של פרואל זה גם נקרא כבל דיגיטל אודיו.
ככלל תתרחק מהמולטי סאונד ותפרוס לך כבל תיקשורת כמו כן עזוב את הסאונד מן לנפשו פרוש לך כבל חשמל מנק' דירקט בדימר(מומלץ בחום לעשות 3 שקעי דירקט בדימר למכונת עשן מובינג ספליטרים ועוד שטויות) ככה שגם אם נופל החשמל לסאונד אתה ממשיך לעבוד חוץ מזה זה גורם להשראות.
עכשיו לגבי זמזומים אם עדין יש לך זימזומים יש לך בעיית סיכוך בכבלים של המיקרופון כי בדיוק בשביל למנוע את הזיזומים קיים הסיכוך או שיש לך אנטי פאזה באחד הכבלים תבדוק אם יש מכשיר מסויים שגורם לבעיה הזו לדוגמא מגבר ספציפי או מיקסר ספציפי אצלכם בחברה בעיקרון לא אמורה להיות בעיית זימזומים אם מעבירים סוקא ליד מיקרופון רק בכבלי הזנה תלת פאזי 63 או 125 אמורות להופיע כאלה בעיות וגם לא תמיד
לא ציינת עם איזה דימרים אתה עובד בדימרים ישנים הבעייה יותר נפוצה כי בדימרים חדשים יש צ'וק שאמור לבטל את בעיית גרף הסינוס אני אשמח לענות לך על עוד שאלות במייל שלי moran_t@bezeqint.net ועכשיו בהצלחה תהנה
אגב לאח שהגיב אם פגעתי בך ממש לא התכוונתי ואני מאוד מצטער אם נפגעת די צדקת ברוב אבל מה שציינת זו שגיאה נפוצה של אנשי סאונד אני ממליץ לך בחום יש פרק שמדבר על דימרים וזימזומים בספר תאורת במה מאת דן רדלר
הפרעות/רעשים ממערכות/כבלי התאורה לא רלוונטיות למערכות הסאונד בשלב/רמת הסיגנל המועבר לרמקולים
(פסיביים, להבדיל מרמקולים אקטיביים המוזנים ברמת Line)
אתה יכול להניח את כבלי הרמקולים בצמוד לכבלי התאורה ולא תהיה שום בעיית רעש (לפחות לא כזו שמקורה בצמידות הזאת... )
בעיות רעש עקב קרבה של כבלי תאורה לסאונד רלוונטיות רק ברמת Line ומטה (מיקרופונים, Instruments וכו')
_________________ ... http://boniton.co.il הגברה,תאורה ותיקונים
http://bt-12.com The Balanced Tilters...
בונה מורשה לארגזים שופריים של http://billfitzmaurice.net/