הבדלי עוצמת הקול בשידור | |||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||
סך-הכל הצבעות : 70 |
ציטוט: |
לכב' תיקי סולומון - מאת ראובן מנשרוף
בהקשר לתשובתך לפנייתי בדבר עוצמות השמע בשידורי "יס". ------- גברת סולומון, בתור צרכן ומנוי על השירות ש"יס" מספקת, הריני להביע אכזבתי מהתשובה המתחמקת, מה גם חסרה, בדבר שינויי העוצמה והמטרד שבעוצמות הקול בשידורים המועברים על ידכם. בתור לקוח של "יס", אני מצפה להספקת שירות תקנית ולא העברת האשמות לגופים אחרים. להלן: - אתם אחראים על איכות השידור היוצאת מכם. אתם מחויבים לכך על פי חוק ואמורים להיות תחת פיקוח. - כל תוכן המגיע אליכם אמור להיבדק לכשירותו, אתם גם אמורים לשמר את איכותו או לפחות לא לפגום בו, וזאת עוד לפני שיצא למשדר, לאחר השידור לליווין, ולאחר קבלת האות בממיר שאצל הלקוח. - יס מהווה ערוץ שידור לתכנים שהיא מתמסרת או מפיקה, ומכאן שהיא אחראית על איכות השידור הזה. - אמור להיות במוקד השידור מערך בקרה ושליטה על אות השידור היוצא מכם. - בקרת איכות הקול והתמונה בידיכם, כמו כן האפשרות לשלוט על עוצמת הקול ולשמרה יציבה ואחידה מבלי לפגוע בדינמיות שלה בהקשר לתכנים, תהיה עוצמת התוכן שהתקבל אצלכם גבוהה או נמוכה ככל שתיהיה. אם את לא יודעת במה מדובר, אנא שאלי איש טכני לפני שאת עונה לי תשובה אוטומטית. - בעיות העוצמה מתרחשות גם במסגרת הקדימונים והפרומואים של "יס" עצמה. - הפרעות אלו הן מטרד, מה גם מזיקות לאיכות החיים ועלולות לפגוע בציוד הקצה של הצרכן. - אם חברת "יס" לא יודעת איך מטפלים בעוצמות קול לא תקניות, לא סדירות או שאינן איכותיות, או כיצד שומרים על עוצמת קול קבועה ותקינה, היא מוזמנת לשאול ולהיוועץ בדעה של אנשי מקצוע, ולא להחזיק נציגים שישמשו כחיפוי על עבירות או חובות שאינן מבוצעות בידה על פי חוק. - ציוד המשמש לשמירה על עוצמת קול מירבית עולה פחות מאלפית ההכנסה שיש ל"יס" בגין דמי השימוש שמשלמשים המנויים על שירות החברה -ביום, אם לא בשעה אחת. הוא גם לא תופס מקום רב. כך ששיקול עלות/מקום גם לא תופס כאן. - לצערי איאלץ להגיש תביעה בגין מטרד זה, והיה ואם לא אזכה לתשובה מקצועית ומספקת ופתרון מהיר וחוקי של הבעיה. - דברים אלו הובאו לידיעת משרד התקשורת והמועצה לצרכנות. ברגשי כבוד ראובן מנשרוף |
ציטוט: |
מר מנשרוף שלום רב,
קיבלתי בתודה את פנייתך, לאחר בדיקה מקיפה שנערכה בנושא עולה כי: לגבי פרומואים של YES בסיום הסרט: אני רוצה להדגיש,אין מדיניות מכוונת להגביר את עוצמת הפרומואים. אבל לאור ההערה שלך הנושא נבדק ואכן נמצאו מספר מקבצים שעוצמתם גבוהה מהמותר. הדבר נובע בעיקר בשל העובדה שהפרומאים נעשים בחברה חיצונית שלא תמיד מקפידה ולצערנו למרות הביקורת שלנו מסתננים בין הכמויות הרבות גם פרומאים בעוצמה חזקה. נערכה פגישה עם האחראים בחברה ותינתן תשומת לב רבה יותר לפרומואים החדשים בכוונה לפתור את הבעיה. 2. פירסומות ערוץ 2 ו- 10 : ההגברה נעשית באופן מכוון על ידם ולא ניתן לשלוט בהם בלי לפגוע באות הנקלט, הנושא למטב ידיעתי בבדיקה ברשות השניה לטלווזיה ורדיו. 3. לגבי ערוצים נוספים: בוצעה בדיקה מדודקדקת על כל הערוצים הבעיתיים. בחלק מהערוצים כוונה מחדש עוצמת השמע ואני מקווה שבכך הבעיה נפתרה. קימים מספר ערוצים "בעיתיים" שלמרות פניות חוזרות ונישנות שלנו אליהם לא מצליחים לשמור על עוצמות קבועות וסובלים מבעיות מהותיות ולא עקביות בסאונד. פתחנו בסידרת דין ודברים מול הספקים הבעיתיים מתוך כוונה להכריח אותם להתייישר, במקביל אנחנו בוחנים אפשרות להתקנת LIMITER על ערוצים שלא נוכל לפתור את הבעיות מולם. 4 לצערי יש מספר ערוצים שקשה לקבל מהם שיתוף פעולה לדוגמא ערוץ 1 - כל מעבר לאולפן אחר או לVTR שונה גורר איתו שינוי בעוצמת השמע , עיותים ודיסטורשן . ערוץ 5 מגיע לא אחת עם בעיות בMIX בין השדרן והקהל. לסיכום, אנו בהחלט מעריכים את הערותיך, ומבטיחים שנעשו , נעשים היום וימשיכו להעשות מאמצים רבים לשפר את השירות ולא להתפשר גם באיכויות הסאונד המשודרות. המשך צפייה מהנה, אשמח לעמוד לשרותכם בכל עת בברכה, שגית חיים פניות ציבור באנטרנט |
ReuvenM : |
הלוואי שכל החברות ינהגו כמותם.
אני אגיב לכך בהתאם, ועלי לציין שאנחנו כאן לא כדי לריב, אלא לפתור בעיות, והנה מתחיל להיות צעד נכון. |
ציטוט: |
לכבוד עופר שפיר
רח'.. הרצליה שלום רב, בעבר התלוננת על כך כי עוצמת השמע בעת מעבר משידור רגיל לשידור פרסומות גוברת ללא נשוא. בזמנו, טיפלנו בנושא ואף החזרנו לך תשובה. ואולם, מאז אנו עוקבים ברשות השנייה אחר התופעה ואני מצ"ב את תשובת ראש אגף פרסומות לפנייתי להרחיב את הטיפול בבדיקות. אודה לך מאוד אם תכתבו אלינו כל אימת שיש לכם תלונות בנושא איכות השמע או בכל נושא אחר הקשור באי שביעות רצון מן הנצפה בערוצים 2 ו- 10 או ברדיו האיזורי. בברכה, גיורא רוזן נציב פניות הציבור (החתימה בכתב יד) העתק: מוטי שקלאר, מנכ"ל הרשות השנייה אילת מצגר, סמנכ"ל טלוויזיה, הרשות השנייה סיגלי ביטון, ראש אגף פרסומות, הרשות השנייה |
ציטוט: |
אל: גיורא רוזן, נציב תלונות הציבור
מאת: סיגלי ביטון, ראש אגף פרסומות סקרים בפועל הנדון: רמת השמע ביציאה לפרסומות בהמשך לתכתובת בנושא, נעשה סבב בדיקות נוסף לבדיקת רמת השמע ביציאה לפרסומות. בהתאם לבדיקות שהוגשו על-ידי אגף הנדסה בסבב זה, נמצא כי החריגות התמעטו משמעותית: *בערוץ 2 חריגה אחת מבין 18 מדידות *בערוץ 10 3 חריגות מבין 28 מדידות בעיית ההפרש בעוצמות השמע קיימת וידועה בכל תחנות הטלוויזיה המסחריות בעולם. לרוב מורגש ההפרש כאשר ישנה יציאה מתוכנית ראיונות או חדשות למקבצי פרסומות, ובמיוחד כאשר הפרסומת הראשונה פוצחת בשיר או מנגינה, כי מורגש ההבדל בצורה משמעותית יותר. עם זאת, נשלח מכתב לזכיינים להקפיד ולבדוק באופן תדיר את רמת השמע ביציאה לפרסומות, ולנסות למנוע ככל שניתן בעיה זו. אגף ההנדסה ומחלקת פרסומות ימשיכו לעקוב אחר הנושא, כשם שעשו תמיד בברכה סיגלי העתק: אילת מצגר, סמנכ"ל טלוויזיה אהוד בן דור, סמנכ"ל הנדסה נחמה לאור, דוברת ועוזרת המנכ"ל נסים טל, ראש אגף שידורים ובקרה |
ציטוט: |
תגידו רגע,
אם נגיש עתירה לבג'ץ בענין הזה.. הצדק עימנו אחרי הכל.. לא תתקבל פסיקה לטובתנו |