הבדלי עוצמת הקול בשידור | |||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||
סך-הכל הצבעות : 70 |
ציטוט: |
הנדון: שינוי עוצמת השידור בעת הפרסומות
1. הריני לאשר בתודה, פנייתך שבנדון. 2. עוצמות הקול נבדקות באופן קבוע על ידי בעלי הרשיונות לשידורי כבלים ומכוילות לרמות שוות בכל הערוצים המשודרים ממוקד השידור. 3. החברות המפרסמות לרבות מפיקי הערוצים המעונינים בתשומת לב הצופים דואגים לשידור הפרסומות/פרומו בצפיפות אנרגיה גבוהה אך עדיין בעוצמות השידור התקניות. 4. בעולם הבעיה ידועה ואולם עדיין לא נמצא תקן או המלצה אשר יפרט את הפרמטרים והערכים אותם ניתן למדוד ולחייב את החברות המשדרות. 5. אנו מקווים שבעתיד יקבע תקן לנושא זה ובכך תבוא הבעיה על פתרונה. בכבוד רב, מירב שטרוסברג-אלקבץ ממונה פניות ציבור |
ציטוט: |
פנייתך הועברה לטיפול הגורמים המקצועיים במשרד.
לבירורים נוספים, נא פנה אל: פניות בנושאי שירותי דואר: יגאל לוי, טלפון 03-5198115 E-mail: leviy@moc.gov.il פניות בנושאי שירותי בזק, שירותים בין-לאומיים ושירותי רדיו-טלפון-נייד (סלולארי): מאיר בן בסט, טלפון 03-5198231 E-mail: benbassatm@moc.gov.il פניות בנושאי שירותי טלוויזיה בכבלים ולוויינים: מירב שטרוסברג טלפון 02-6702200 strosbergm@moc.gov.il .E-mail: |
ציטוט: |
לכב' גב' מירב שטרוסברג-אלקבץ
תגובה למענה שקיבלתי בתאריך 19-02-2003 באמצעות הלינק: http://www.moc.gov.il/moc/doa_iis.dll/rms_admin.read_answer/?nAnswerId_in=1045746241 הריני להגיב לכל סעיף בתשובתך לגופו: 1. הנני מודה לך על תגובתך המהירה, מה שמראה על נכונות לעזור ויעילות המשרד. 2. לתשובתך ב"עוצמות הקול נבדקות באופן קבוע על ידי בעלי הרשיונות לשידורי כבלים", הייתי מעונין לדעת מי מבצע את הבדיקות האלה בפועל, באיזו תכיפות מדובר, מהם כישוריו הטכניים וניסיונו של הבודק, לאיזה כיול-מטרה הוא מכוון, כמו גם באיזה מכשור נעשה שימוש למטרות כיול אלו, איזה ציוד משמש לשמירה על אותן רמות הכיול שאת מזכירה ב"ומכוילות לרמות שוות בכל הערוצים המשודרים ממוקד השידור", מי קבע שאותו ציוד מתאים ותקין לעבודה, ומי מפקח מטעמכם שאכן נשמרת הרמה המבוקרת, זו שנקבעה בכל נקודה ונקודה בשרשרת השידור, ובידי מי היא נקבעה? שאלות אלו מתבקשות, וזאת לאחר שהממצאים בשטח מוכיחים שלא היו דברים מעולם, כמו גם שיחות שהיו לי עם ערוצי זהב, יס-הלווין, וביקור באולפני הבקרה של הזכיניות - כולם מצביעים על סתירה בין מה שמתבקש מאותם גורמים לבין דרך פעולתם או הבנתם בנושא הקול, תקינות השידור, בקרתו ואיכותו, שלא להזכיר את התוצאה המתקבלת ברשות הצרכן, ממנו ניטלת חרות הבחירה הפרטית באילו עוצמות שמע הוא מעונין ליהנות מחוויית השירותים אלה. כמו כן, האם אתם, או גוף אחר במדינה, קובעים מה תחום החריגה המותר בכל נתון כיול? האם אתם מפקחים על קיום בדיקות אלו? אם כן, מי מטעמכם כשיר לפיקוח זה מבחינה טכנית, כמו כן מה ניסיונו בתחום הקול. 3. "צפיפות אנרגיה" זה מושג בעייתי בתחום התלונה ו/או המענה שלך. אמעיט בהתייחסותי לשימוש במונח, ואגיב רק שהוא לא רלוונטי. תהיה רמת הקול שתהיה, אם משיקוליהן של הזכיניות או מתוך קביעה של גוף אחראי, היא עדיין צריכה להיות תקנית טכנית, מה גם קבועה. גם במשהו דינמי יש מה שמכונה תחום או גבול, וכל עוד נקבעת רמה שאין לעבור אותה, יש גם לקבוע רמה ממוצעת תקנית לשידור, כזו שלא תפגום באיכות הצפייה בשידורים עליהם אתם ממונים לפקח, כמו כן שלא לגרום נזק לציוד הקצה המפיק את השידורים במתחם הפרטי של הצרכן, ולא לגרום לאיפנון-יתר של אפיק השידור הנושא תוכניות ו/או פרסומות מכל סוג שהוא. 4. ב"בעולם הבעיה ידועה ואולם עדיין לא נמצא תקן או המלצה..." הייתי שמח לדעת על סמך מה את קובעת שהבעיה הזו ידועה ולא נמצא לה פתרון? הנה: - אם זו אכן בעיה, אז יש בינינו הסכמה בנושא. - האזכור של "בעולם" מעלה במוחי חשש שמא לא בדקתם בתוך המדינה שלנו עצמה, לפני שהנושא נבדק גלובלית. הריני לחדש: גם אנחנו יודעים משהו בנושא. לא חייבים את ה"עולם" כדאי לדעת מהו סבל בתחום לחצי הקול, ויותר מכך, כיצד פותרים את הבעיה - ובקלות. - ה"ערכים והפרמטרים אותם יש לבדוק" שהזכרת, זמינים ביותר, מה גם פשוטים להחריד. - ב"אנו מקווים שבעתיד יקבע תקן לנושא זה ובכך תבוא הבעיה על פתרונה" אני מוצא ניסיון להדחיק את אחריות המשרד לאכיפת זכויות וחובות כל הצדדים הנוגעים בדבר. מי שמצוי בתחום בקרת הצליל מודע לערכים ולפרמטרים האבודים שאתם מחפשים. הרשי לי לעזור למשרד בכמה פרטים חיוניים, אשר יבהירו, כך אני מקווה, שהפתרון מצוי בצורה מאוד זמינה, מה גם זולה להפליא, ואם תסכימו להם, אז גם אשמח לעזור ביישום ותמיכה כל זאת ללא תשלום או חיוב כלשהו. כל שצריך זו הסכמה שיש בעיה (ולזאת כבר הסכמנו, אני מניח), ורצון לפתור אותה במהירות האפשרית. ברגשי כבוד ראובן מנשרוף |