ציטוט: |
ירידה על הברכיים (הורדת הרגלים עד לקיפול V), גב ישר! ידים הישר והרמה. (כאשר מרימים משהו לבד או עם עוד מישהו). מוניטורים משולשים: ירידה על הברכיים עם רגל אחת, והקפצת המוניטור עם השניה אל הרגל העליונה (במידה וקשה מאוד רצוי להרים שניים). פשוט יורם הזכיר לי את ההבדל בין דיסק (אפילו אם הוא צרוב ושוקל יותר ) לבין קונסולה 32 ערוצים או RACK מגברים ידידותי להרמה (אין כזה דבר!). |
ציטוט: |
אני באופן אישי מעדיף את הפיקוד לא על קו האמצע אלא לימינו כשקצה השולחן השמאלי נוגע בקו האמצע הדמיוני. בדרך זו אפשר לשמוע מה הקהל באמת שומע ולא את הנקודה הטובה ביותר בחדר. Off Center היא הסיבה מדוע התאורן תמיד שומע טוב יותר מהסאונדמן... |
ציטוט: |
מיקסר 32 ע' מזוודת תופים- (מזוודה המכילה את כל המיקרופונים של התופים) מכשיר קומפקט מולטי 30 סולם 3 מטר סטנד מיקרופון שולחני (לבייס דראם) פרוססור מזוודת D.I רייק אפקטים ומעבדים דינמיים. רייק אקולייזרים (8 בסך הכל) רייק מגברים (לPA) (מי יכול לנחש כמה מגברים יש ?) רייק מגברים (למוניטורים) רייק מוניטור- 2 מוניטורים לזמרת רייק מוניטור2- מוניטורים לנגנים קופסת מיקרופונים- 58-3, 57-2 מזוודת בדיקה- מכשירי בדיקת חשמל וסאונד (פאזות וכו'..) רייק סטנדים רמקולים- סאבים (2) רמקולים- טופים (4) גלגלת חשמל פיקוד. מנורת עבודה חיווט: כבלי חשמל (מאריכים)- (6) כבלי XLR (כבלי מקרופון (27) כבל מקרופון צבעוני- (4) כבל מפצל מיקרופון- (4) כבל ספיק(א)ון 4 ארוך- (7) כבל ספיקון 4 קצר- (4) כבל ספיקון 8 ארוך (4) כבל ספיקון 8 קצר (4) כבל חשמל 64-(2)32....כבל 32-"ישראלי" |
ציטוט: |
-" מה יהיה נריץ היום מולטי? אני רוצה להתחיל במה " -כבר כבר, אני עושה משהו" -"טוב, אז שז'קו יריץ" -ז'קו? איפה הוא בכלל?" |
ציטוט: |
1.בייסדראם (B.D?) 2.סנר 3.היי-הט 4.טם-טם שמאלי (שמאל של הקהל) 5.טם-טם ימני 6. פלור 7. O.H שמאל 8. O.H ימין 9. בס D.I 10.פיצול בס 11.גיטרה חשמלית 12.קלידים שמאל- D.I 13.קלידים ימין- D.I 14. שירה- בס 15. פיצול שירה בס 16. שירה- גיטרה 17. פיצול שירה גיטרה 18. שירה- זמרת 19.פיצול שירה זמרת. |
ציטוט: |
"מה יהיה?" "אני עושה משהו..." "לא שומע" "הנה אני בא" |
astond : |
מותר לשאול באיזה חברה אתה עובד? |
ציטוט: |
"אריה שר עכשיו שמוליק קראוס, הנה זה מתחיל, התקליט הבא שיסתובב על לשונו יהיה איזה ג'וני מיטשל, הוא, כהרגלו, ימלמל לעצמו את השנה של התקליט, אני יהיה מוכרח להסכים איתו שזה תקליט נפלא... אחרת...ספק אם נהיה מוכנים לבלאנס" |
ציטוט: |
יציאות המסטר של המיקסר עוברות למערכת עיבוד ופיצול תדרים, שזה אומר איקוולייזר מפורט לכל צד שיוצא מהמיקסר (אם נדרש) ומשם לקרוסאובר (מפצל תחומים) אלקטרוני בעל כניסה אחת עבור כל צד סטריאו וכמות יציאות המתאימה לחלוקת התדרים במערכת ההגברה (2,3,4). אם במערכת נעשה שימוש בשני תחומים או שלשה-ארבעה תחומי תדר, זה אומר שיש רמקולים ייעודיים לכל תחום על הבמה, בכל צד, וכמותית הם משקפים את העוצמה הנדרשת, והם אף דורשים ומחוברים למגברים משלהם. מפצל התחומים (קרוסאובר) המצוי ליד טכנאי בית, יוצאים מספר קווי הזנה, כמספר תחומי התדר המפוצלים מכל יציאת הסטריאו (X2 כל תחום, לשמאל ולימין), אל הבמה, וזאת בדרך כלל באמצעות מולטי-כבל. יש השולחים קו סטריאופוני אל הבמה ושם ממקמים את הקרוס-אובר, וזאת לחיסכון בכבלים... אם המפצל ליד הטכנאי, הוא יכול לכוון אותו בהתאמה מדוייקת יותר (כולל סה"כ העוצמה של כל תחום, ואם קיימת האפשרות, אז גם ההשהייה בין התחומים). על הבמה, מתחברים מקורות הצליל אל מגברים השונים לפי התחומים (לדוגמא, התחום הנמוך מחובר למגבר המיועד לסאב-וופרים, אשר היציאה שלו הולכת לרמקול ישירות). צורת החיבור או הפיצול על הבמה תלויה במיכשור, בציוד ובדרישות. אם ארבעה רמקולים של תחום מסוים, בצד אחד של הבמה, יכולים לעבוד יחדיו על יציאת מגבר אחת, נעשה שירשור מקבילי ביניהם, כאשר קו הזנה אחד מגיע מהמגבר (לדוגמא, במופע אחד ארבעה טווי'טרים מחוברים למגבר 40 וואט בודד, שני סאב וופרים מחוברים למגבר 300 וואט אחר). יש לציין שבפיצול תחומי תדר ניתן להגיע לנצילות טובה יותר מהרמקולים, לכן ההספקים הנדרשים מכל תחום הינם שונים (בהתאם לאנרגיה של התחום). אם נעשה שימוש בכמה מגברים בתחום תדר מסוים, יש לפצל את ההזנה לכניסת המגבר (שזה האות המגיע מהקרוס-אובר), וזאת באמצעות קופסת פיצול רגילה (נדמה לי שיש אחת פה בפורום DIY). כעת, ההבדל בין סט-אפ אחד לשני יכול להיות בכמות הרמקולים, בעוצמה הנדרשת, בסוג/כמות הפיצול לתחומים... שזה מתבטא בדרך כלל בכמויות ובהספקים." |
ציטוט: |
-התחלת קווים?
-תגיד, מה אתה רציני?, סיימתי PA ומוניטורים מבחינתי אפשר לעשות חשמל ולהתחיל לבדוק PA. -אז תתחיל קווים, שז'קו יעשה חשמל בנתיים... -ז'קו?... כן ..... ז'קו... -תגיד יש קלידים היום? - בטח יש! זאת אומרת... זה מה שכתוב... - נו... גם כתוב שמשה חצה את ים סוף ל2 -ואתה לא חושב שזה נכון? -אחרי שקראתי על התפריט ב"סטקיית הפינה" - "הסטייק הכי טוב במזרח התיכון" מבחינתי אין מילה כתובה נכונה. |
ציטוט: |
חיווט זה ממש סיפור אהבה בין יציאה לכניסה.
ןאל תטעו!! אין שום קשר בין הרומנטיקה במשפט שלפניכם לעבודה בפועל. |
ציטוט: |
"אילו הייתי טכנאי הייתי מוציא סאונד של מיליון דולר" זה מה שעובר בראש לכל עובד במה שמחווט פיקוד. יעברו חודשים, אולי שנים.. ייתכן וימצא את עצמו בעמדת הפיקוד, ביד רועדת ירים את המאסטר ויחייך חיוך נבוך. "אילו הייתי" ילחש לעצמו |
ציטוט: |
יש סדר עבודה שחייב להיות ברור אחרת נחמיץ את העניין. למה בכלל יש INSERT וגם SEND?? השימוש בINSERT הוא כשאנחנו רוצים להכניס למעבד את מלוא הסיגנל. משמע: להכניס 100% מהערוץ אל המעבד. כמו כן, צריך תמיד לקחת בחשבון שהINSERT הוא הראשון בשרשרת (לרוב מייד אחרי הגיין) ןכך מה שאתה שולח בSEND יצא לאחר העיבוד שהסיגנל עבר בנקודת הINSERT. לרוב נשתמש בINSERT כשנרצה להשתמש במעבדים דינאמיים (קומפרסור, גייט, לימטר..)
בשליחה (SEND) יש לנו אפשרויות אחרות: 1. לקבוע את כמות הסיגנל שתגיע למעבד 2. לשלוח כמה מקורות לאותו המכשיר 3.לשלוח את אותו המקור לכמה מכשירים (בהתאם לכמות השליחות שברשותנו) |