תפריט
שלום Anonymous ::: 2024, 10:58
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » אקוסטיקה, סביבת עבודה
  Yotam Lifshitz  
הצטרף: 15 ינו' 12
הודעות: 2
מיקום: הר אדר
עזרה בזיהוי חומר בידוד (ושאר הירקות...)
הודעה פורסם: חמישי 08 יונ',23 14:45   
שלומות וברכות אנשי אקט היקרים.
אני בתהליך ארוך ומפרך של חיפוש אחר חומרי בידוד עבור פרוייקט DIY העומד על הפרק.

במהלך התקופה הזו חקרתי, למדתי והשכלתי רבות..
כרגע אני תקוע במישור הנוכחי, הלא הוא.. איזה חומר, כמות, דחיסות, רזיסטיביות, עטיפה ושאר הירקות...

אחרי שעברתי מגוון רחב של חומרים (מומלצים יותר ופחות) נשארתי מבולבל באותה המידה.

בכל אופן..
לפני מספר שנים הזמנתי אקוסטיקאי שכיום הוא מאוד מוכר בארץ (ואמנע מלנקוב בשמו עקב שלל סיבות שלא אפרט כאן).
על פניו העבודה היתה מוצלחת ורק בדיעבד אני מבין שישנן מספר טעויות קרדינליות שלא "ווסתו" או "טופלו" כראוי.

בכל מקרה, לאחרונה בעודי חוקר ומחפש חומרים רבים עבור אותו הפרוייקט, נזכרתי באותו הבלוק שיושב אצלי בחדר באותה העטיפה, אותו החומר שהאקוסטיקאי הביא בכדי "לטפל בתדרים הנמוכים" שהשתוללו אצלי בחדר.

עכשיו כאן מתחילה ההרפתקה האמיתית..
לאף אחד אין מושג מה הוא אותו החומר המדובר!
יצרתי קשר עם החברה שספקה את הבלוק (בזכות מדבקה שהיתה דבוקה בתחתית העטיפה שלא ירדה כבר 8 שנים) וגם להם אין נתונים לגביו!
אותי בסופו של דבר מעניין לקבל איזה שהוא Insight לגבי החומר, שאוכל לקרוא לגביו ולגלות את הנתונים ה"יבשים".
נתונים שאוכל להזין במחשבוני ה- Porous Absorber.

אני אצרף כאן תמונה ואם מישהו מזהה את ה-Culprit זה יהיה לי לעזר רב!

IMAGE-1
IMAGE-2

עכשיו אהיה חצוף ואמשיך לשאר העניינים הבוערים..
השאיפה שלי בפרוייקט הזה הוא למזער חשיפה לחומרים שנויים במחלוקת (כל הצמרים המינרליים למיניהם), כן - קראתי הרבה המאמרים בעד ונגד והתשובה עודנה כצוין לעיל.. איננה חד משמעית ואף סותרת.
המחשבה לעבוד עם חומרים שעתידיים להתפרק ולטייל בחופשיות מעוררת בי מעט חרדה.

הבעיה המסתמנת היא שבמצב הנוכחי אני לא מוצא שום אלטרנטיבה לאותם צמרים.
וכשאני מחפש את אותם הצמרים, היצרנים או הספקים לא מספקים מספיק אינפורמציה לגבי אותם חומרים.
עד כה, הפרט היחיד שרווח באותם ברושורים הוא נתון הNRC (שלצערי לא תורם כלל נוכח מנעד התדרים הדל 125-4000hz)
בודדים היצרנים שמצאתי ברחבי האינטרנט שמשתפים נתונים כמו GFR (או בשמם הנוספים - Air Flow Resistivity / Measured/Declared linear air stream (resistance

יש רשימה די מרשימה באתר GearSpace, אבל אותם חומרים לא בהכרח נמצאים כאן בארץ, מה שממשיך להקשות על התהליך.

בשורה התחתונה אני נורא מבולבל ודי אובד עצות בכל הקשור לפרוייקט.

אז שאלותיי בנושא, האם למישהו יש מקורות טובים משלי?
יודע להפנות אותי לאיש מקצוע/חברה שיכולה לספק את אותם הנתונים?

בסופו של יום, ייתכן ואני עושה מהנושא הזה סיפור שלא מצדיק את כמות המאמץ והחקר.. ובכל זאת לעניות דעתי, כאן אין מקום לwishful thinking או תחנונים לכוח עליון.. מדובר במדע וחוקים פיזיקליים (הלא כן..?)

רב תודות לכל העוזרים, מעריך את הנכונות והרצון הטוב! #sorry
ReuvenM
Administrator
הצטרף: 17 מאי 01
הודעות: 19377
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: שישי 09 יונ',23 08:42   
עם שני נעלמים; סוג הפרויקט, והאם מדובר בבידוד רעשים או טיפול אקוסטי פנימי לאיזון מרחב השמיעה, אנסה יותר לייצב אותך בכיוון.

על פניו השאלה שלך דומה למי שהתוו לו כדור כנגד כאב ראש והוא נתקע באזהרות ותופעות הלוואי שעל התווית, מה שמונע ממנו לטפל במועקה ולצאת לסיבוב הופעות באתרי אקוסטיקה וחומרים באנגלית (וזאת לפי כמות המילים באנגלית בשאלה שלך). שזה בסדר גמור.

ממה שהבנתי, ׳תופעות הלוואי׳ מטרידות אותך, כמו התפרקות של חומר, ואתה מנסה להסתמך על נתוני יצרן.
אני לא הייתי סומך עליהם, ובכל מוצר שהוא בחיים, גם בגלל שנתונים כאלה דורשים דגימה והערכה ממושכים, וגם השפעות של סביבת החומר על תהליך התפרקותו.

הלולאה הזו יכולה לעכב אותך, כי אתה מנסה להיות 100%, אבל תחשוב שאפשר שהאוויר ברחוב שאתה גר בו עשוי להיות מזוהם ומזיק יותר מסך החומרים שתשלב בבידוד (או בלימה אקוטסית/טיפול), ומעל כל אלה, לפי מחקרים אחרונים אנחנו כבר מכילים בגופנו כמות לא זניחה של פלסטיק, כתוצאה מזיהום, התפרקות ובעיקר שימוש יתר.

גם הבלוק שהבאת בצילום נראה עשוי מחומרים ממוחזרים ודבקים, ומכאן שקשה לי להאמין לנתון קבוע ויציב מבחינת ערך אקוסטי או בלאי לרוחב פס היצור, כי לא תיתכן אחידות מושלמת בתוצר המורכב מחומרים אקראיים. הבלוק הזה מציג מטרה שלשמה נוצר, ריכוך מגע או דחיקת כוח, אותם ניתן להעריך אפילו ביד, אופן היישום כאלמנט חיכוך של גלי קול מוטל עליך, כי שוב - לא מדובר בחומר אחיד, מה שמקשה אולי להתוויה ממוקדת תדר, אך דווקא אקראיות תגובתית עוזרת בריכוך רחב טווח (ראה דיפיוזרים המשתמשים לריכוך החזרים).

אמנם זה טוב לחקור ולהשכיל, רק שלעתים זה משמש מעצור - כמו להתמקד בדף תופעות הלוואי של תרופה ואז לדחות את השימוש בה - כאן משאירים אותנו די לבד בהחלטות.

כמעריך מאוד את החששות שלך, הייתי מנסה לפתור את הבעיה בזנב התהליך. לא מהצד האקוסטי, אלא מהתפרקות החומר וזיהום האוויר.
יש כיום מדי זיהום אוויר מאוד רגישים, מדויקים וזולים. אלה גם מותקנים קבוע במטהרי אוויר שבאים לנקות סביבות כמו אלה שאתה רוצה ליצור. לדעתי, כל סביבת עבודה, ובעיקר כזו שנבצר ממנה החלפת אוויר תקנית (כמו אולפן בתקציב נמוך), ואפילו סביבת מגורים, חייבים במטהר אוויר המצויד בחיישן זיהום. מנסיון, לא מבין איך חייתי בלי זה עד לא מזמן. ממש לא יקר, ומשמש קו הגנה יעיל לכל נעלם שמרחף באוויר. אז הנה פתרון לנקודת הסיום של הפרויקט.
_________________
Facebook של אקט ::: חפש לפני שתשאל ::: התקנון! ::: אינדקס ::: האינפו
acidhead
Expert
הצטרף: 04 אוג' 11
הודעות: 685
הודעה פורסם: שישי 09 יונ',23 11:14   
ציטוט:
כאן אין מקום לwishful thinking או תחנונים לכוח עליון.. מדובר במדע וחוקים פיזיקליים (הלא כן..?)

בתיאוריה אבל מכוון שמעטים המקרים שהתקציב לאולפן אינו מוגבל כספית בפרקטיקה אקוסטיקה יותר מבוססת על ניסיון, ניסוי וטעייה ואיזונים.
  Yotam Lifshitz  
הצטרף: 15 ינו' 12
הודעות: 2
מיקום: הר אדר
הודעה פורסם: שישי 09 יונ',23 16:46   
קודם כל תודה רבה על התגובות ראובן ו-acidehead היקרים!

ציטוט:
...בפרקטיקה אקוסטיקה יותר מבוססת על ניסיון, ניסוי וטעייה ואיזונים.

אני מניח שכך הדבר.. למרות שקיים הגיון בלהגיע מוכן מבעוד מועד ולהכנס ל"זירה" ממוקד ומחושב.. לא?

ציטוט:
הלולאה הזו יכולה לעכב אותך, כי אתה מנסה להיות 100%

זו בהחלט החוויה שלי עד כה.
מאתגרת ומלהיבה אך במחיר העכבה #biggrin

ציטוט:
יש כיום מדי זיהום אוויר מאוד רגישים, מדויקים וזולים.

זו הצעה נהדרת!
להיות עם יד על הדופק מהאספקט הנגדי.

ציטוט:
עם שני נעלמים; סוג הפרויקט, והאם מדובר בבידוד רעשים או טיפול אקוסטי פנימי לאיזון מרחב השמיעה, אנסה יותר לייצב אותך בכיוון.

כמובן ששכחתי לציין פרט חשוב זה.
הפרוייקט הוא לטפל בחדר קיים ו"להמיר" אותו לחדר גיימינג/צפייה/האזנה.
חדר קטן, "בעייתי" ובתקציב נושק לאפסי #thumbsup
השאיפה בסופו של דבר תהיה טיפול אקוסטי בתוך החדר ולאזן את מרחב השמיעה - אנסה לייבש את אותו החלל ולנסות לאזן ככל הניתן את הModes השובבים.

בעל הדירה ואני מודעים באופן חד משמעי שהתוצאה לא תהיה מושלמת ואף רחוקה מכך.
ובכל זאת אנסה להגיע לתוצאה מניחה את הדעת, כורח התקציב הקיים.

שוב תודה #smile
mixtrim
תומך
הצטרף: 23 אפר' 11
הודעות: 588
מיקום: מרכז
הודעה פורסם: ראשון 11 יונ',23 10:48   
ציטוט:
אני אצרף כאן תמונה ואם מישהו מזהה את ה-Culprit זה יהיה לי לעזר רב!

לא מכיר את החומר הזה כחומר אקוסטי, זה נראה (לפי התמונה) כחומר בלימת זעזועים
בדומה למה ששמים בסוליות נעליים בעידן המודרני, או חומר ממנו עושים מזרונים מודרנים
משהו כמו ספוג גרוס "גומי" שהופך למזרון... או לצורך ריפוד נוסף מתחת לשטיח קבוע.

זה גם לא בטוח שהוא בתקן נגד שרפות כמרבית הספוגים בתחום האקוסטיקה לאודיו

תמיד כדאי ללכת על הסטנדרט ולברר לפני בעצמך לפני שרוכשים משהו ממישהו שיכול
לא להתאים או לא להבין את מה שרצית בדיוק.
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » אקוסטיקה, סביבת עבודה

עמוד 1 מתוך 1

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון