תפריט
שלום Anonymous ::: 2024, 23:34
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
מה נסגר עם ה WORD CLOCK ?
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (195) › תצורת הדפסה
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » כרטיסי אודיו כללי - Audio Cards
  mixtrim  
תומך
הצטרף: 23 אפר' 11
הודעות: 588
מיקום: מרכז
מה נסגר עם ה WORD CLOCK ?
הודעה פורסם: שני 10 אפר',23 14:03   
בשנים האחרונות צצים להם הרבה כרטיסי קול (בעלי חיבורים דיגיטליים!) שאין להם חיבורי WC
לדוגמה מחברת RME הוציאו גם כרטיסים שאין להם כלל אפשרות הרחבה כזו
(למרות שבכרטיסים המותקנים בתוך המחשב מהחברה יש אפשרות להוסיף כרטיס הרחבת WC).

אני שומע לא מעט אנשים שאומרים שזה מיותר ושהחיבור הדיגיטלי יודע לשמש כסינכרון
#confused

אז אני שואל:
לא יודע משהו פה לא נראה לי, או שלא נדרש סינכרון נפרד על שימוש בתקשורת דיגיטלית
אז למה בכלל עשו את ההתקן הזה בכה הרבה כרטיסים ועדיין עושים? (לפחות אופציונאלית)
או שזה כן תורם משהו לתקשורת/לדיוק המילה/להעלמת רעש או משהו..
וא"כ למה מעלימים את החיבורים הללו? ולמה הטענות לייתורו?

עוד נקודה: כיום שמדובר ס"ה ביותר ביטים במילה, ובתדרי דגימה רחבים יותר..
האם הצורך במנגנון סינכרון נפרד שכזה לא נדרש אף יותר?
גם כרטיסי ההרחבה האופציונאליים להוספת חיבורי WC שהזכרנו מעידים על עצמם לא?

וסליחה שאני חופר עוד קצת:
אבל זה מעניין לדעת האם הסינכרון WC וסינכרון בכלל, זהו משהו ש "רץ" במקביל לכל מידע
(בדומה לשידור רישתי - TCP) משהו שאמור "לסדר" את הדגימות במקומם הראוי,
או שמדובר רק ב"מידע כללי" לצורך תיאום התדר עבודה שבו עובדים מכשירים שונים.

אשמח לתשובה, ובבקשה ממבינים בלבד - תודה. #smile
acidhead
Expert
הצטרף: 04 אוג' 11
הודעות: 685
הודעה פורסם: שלישי 18 אפר',23 15:45   
ציטוט:
אני שומע לא מעט אנשים שאומרים שזה מיותר ושהחיבור הדיגיטלי יודע לשמש כסינכרון

אם לממיר יש כניסה דיגיטלית אופטית וניתן דרכה לקבל שעון אין צורך לחבר גם WC.
ציטוט:
אז למה בכלל עשו את ההתקן הזה בכה הרבה כרטיסים ועדיין עושים? (לפחות אופציונאלית)

- להרבה ממירים (בעיקר ישנים) אין כניסה דיגיטלית שמאפשרת סנכרון שעון, ללא האפשרות הזאת תשאר רק האופציה לקבל שעון מהממיר עצמו לכרטיס (מהכבל האופטי שהולך מיציאת המכשיר לכניסה בכרטיס קול) ולפעמים היא אינה רצויה, למשל בשימוש של יותר ממיר אחד, האופציה של יציאת WC מהכרטיס לכניסת WC בממיר פותרת את הבעיה הזאת.
- שימוש ביציאה אופטית לסנכרון בלבד יכול להוות בזבוז של יציאות פוטנציאליות כמו למשל בממירים בעלי כניסות אנלוגיות בלבד ויציאה דיגיטלית מבלי המרה מדיגיטל לאנלוג (שמיניות של פראמפים למשל).
- אם יש צורך בסנכרון מהיר של מספר רב של יחידות המרה או מכשירים דיגיטלים אחרים יכול להיות במקרים מסויימים עדיפות לקבל שעון ממכשיר Wordclock אחד למספר רב של יחידות במקום לשרשר אותן אחת לשניה, זה בעצם השימוש הנכון לשעונים חיצוניים, העניין של השיפור בסאונד" הגיע אח"כ בעיקר מפרסום מטעה.
- נדיר אבל ממירים מסויימים יעבדו יציב יותר מחיבור ה WC (לא יאבדו סנכרון) עם כרטיסים מסויימים, בעיקר ממירים זולים מאוד. נתקלתי בזה עם ה ADA8200 ו UAD. מעולם לא קרה לי עם כרטיסים של RME, לא משנה עם איזה ממיר. זה נדיר אבל טוב שיש עוד אופציה לסנכרון, זה גם יכול להיות הפוך (שהחיבור האופטי יציב יותר), "איבוד שעון" נשמע כמו קליקים באודיו.
ציטוט:
או שזה כן תורם משהו לתקשורת/לדיוק המילה/להעלמת רעש או משהו..

בגדול לא אמור להיות הבדל בין סנכרון דרך הכבל האופטי ל WC, אבל זה גם יכול להיות תלוי בממיר\כרטיס\מכשיר אחר. אם יש את שתי האפשרויות חבר את שתיהן ובדוק את רמת הרעש של הכניסה. אם יהיה שינוי הוא יהיה בכמות ה Jitter שהיא ניתנת למדידה כרעש (במידה והיא גבוהה מהרעש העצמי של הממיר), סביר שלא יהיה הבדל אבל אני מעדיף לסייג את הדברים שלי במקרה הזה כי כל מכשיר והעיצוב שעון שלו. אם יש הבדל אז זאת בגדול סוג של תקלה.
ציטוט:
וא"כ למה מעלימים את החיבורים הללו? ולמה הטענות לייתורו?

השימוש בחיבור WC מתמעט עם הזמן כי כאמור מכשירים שאינם ניתנים לסנכרון מחיבור אופטי כמעט ואינם בשימוש היום (לפחות באולפני פריוקטים). ה Digiface USB הוא כרטיס יחסית חדש ביחס ל HDSPe (ההרחבות של ה HDSPe הן של ה HDSP שבנות יותר מ 20 שנה)
ציטוט:
כיום שמדובר ס"ה ביותר ביטים במילה, ובתדרי דגימה רחבים יותר..
האם הצורך במנגנון סינכרון נפרד שכזה לא נדרש אף יותר?

אם המכשירים המחוברים תומכים בסנכרון בתדרי דגימה הגבוהים יותר אין צורך בחיבור נוסף חוץ מהחיבור האופטי. 192kHz קיים יותר מ 20 שנה.
ציטוט:
גם כרטיסי ההרחבה האופציונאליים להוספת חיבורי WC שהזכרנו מעידים על עצמם לא?

אם הכוונה שלך שהם נמצאים שם כדי "לשפר את האיכות" אז לא, זאת לא הסיבה. הם שם קודם כל כדי לעזור לסנכרן מכשירים ש WC היא האופציה היחידה שלהם כשהם במצב Slave, וזה לא רק לממירים בלבד, זה יכול להיות גם לקונסולות, אפקטים דיגיטליים, מעבדים אנלוגים עם הרחבת יציאות דיגיטליות וכל מכשיר אחר עם יציאה אופטית בלבד וחיבור WC.
ציטוט:
אבל זה מעניין לדעת האם הסינכרון WC וסינכרון בכלל, זהו משהו ש "רץ" במקביל לכל מידע
(בדומה לשידור רישתי - TCP) משהו שאמור "לסדר" את הדגימות במקומם הראוי,
או שמדובר רק ב"מידע כללי" לצורך תיאום התדר עבודה שבו עובדים מכשירים שונים.

זהו שעון לכל דבר שפועל בזמן אמת ודואג "לסדר" את הדגימות במקומן הרצוי.
ד"א, מכוון שהשעון והמידע של האודיו בקו אופטי מגיעים ב"קבוצות בגודל שווה" אין השפעה של כמות המידע (התדר דגימה) אל מול איכות השעון\כמות ה jitter.
עוד נתון מעניין הוא שלרוב ממירים פועלים "בביצועים המרביים" כאשר הם במצב Master ואינם מסונכרנים לשעון חיצוני (והכרטיס קול במצב Slave) אבל זה אפשרי רק עם ממיר אחד בד"כ ובכל מקרה מדובר בהפרש ביצועים קטן ולא משמעותי אם בכלל שאפשר לראות רק במדידות אבל לא לשמוע. מצחיק לדעת שיש כל כך הרבה פרסום על "שעונים" שכביכול משפרים את הביצועים אבל בפועל יכולים רק לגרוע "מהנאמנות למקור" של הממיר המחובר אליהם כ Slave.

מקווה שעזרתי.
  mixtrim  
תומך
הצטרף: 23 אפר' 11
הודעות: 588
מיקום: מרכז
הודעה פורסם: רביעי 19 אפר',23 20:19   
הי, מאוד מאוד מעניין מה שכתבת, החכמתי ! #thumbsup

בקטנה יש לשאול, לפי הנ"ל כשמדובר בממיר שיש לו כניסות ויציאות בדיגיטל, למה בעצם יש
כניסה ויציאה WC, דיינו ביציאת WC, כי אם נדרש שיהיה SLAVE יכול לקבל מ ADAT?
לא שמפריע לי שיש גם כניסה נוספת אבל היצרנים יכלו לחסוך לעצמם כמה דולרים.
#smile

ובנוגע לעניין:
עד עתה מטעמי נוחות הכרטיס RME שלי היה MASTER למערכת כולה
דרך WC לקונסולות, ודרך יציאת ADAT לכניסת ADAT בממיר.
ככה הכל מותאם לפי הפרויקט/אפליקציה שפועלים באותו הרגע, קיצר סוג של "שגר ושכח".

אתה אומר לנסות שהממיר יהיה MASTER על כרטיס הקול, ותיתכן תוצאה טובה יותר מהממיר?
יש גם את הקונסולות הדיגיטליות שגם יצטרכו להיות SLAVE לממיר האם זה כדאי?
#read
acidhead
Expert
הצטרף: 04 אוג' 11
הודעות: 685
הודעה פורסם: חמישי 20 אפר',23 13:55   
ציטוט:
בקטנה יש לשאול, לפי הנ"ל כשמדובר בממיר שיש לו כניסות ויציאות בדיגיטל, למה בעצם יש
כניסה ויציאה WC, דיינו ביציאת WC, כי אם נדרש שיהיה SLAVE יכול לקבל מ ADAT?

בעיקר ורסטיליות.
- אם אין צורך ביציאות האנלוגיות מהממיר המדובר היציאה האופטית מהכרטיס יכולה לשמש למשהו אחר כמו לממיר D/A למוניטורינג או שלט מוניטורים עם כניסה אופטית או למכשיר אחר שאין לו כניסת WC.
- חלק מהממירים מסוגלים לקבל שעון מהכניסה האופטית ולהוציא אותו מהיציאת WC (להמיר שעון מאופטי ל WC) על מנת לסנכרן נניח ממיר אחר ללא סנכרון אופטי.
- חיבור ה WC מאפשר שרשור של השעון, לפעמים מובנה בממיר עצמו ולפעמים עם מחבר BNC-T ומחבר BNC Terminator.
- אם יש צורך בסנכרון מהיר של כמה ממירים בבת אחת במקרים מסויימים יש עדיפות לקבל שעון ממכשיר Master clock אחד, היציאות ממכשירי Master clock הן בד"כ בחיבור BNC/WC.
- יש כרטיסים שמספקים שעון שאינו תואם לממיר מסויים, במקרה כזה יכול להיות שיהיו נפילות בסיגנל או קפיצות, חיבור WC יכול לפתור את בעיה כזאת, אבל יכול להיות גם ההפך.
- בתיאוריה ניתן להשתמש בכבלי BNC ארוכים יותר מאופטיים לקבלת שעון יציב. תלוי באיכות השעון והממירים יכול להיות שבאורכים מסויימים תהיה עדיפות לחיבור BNC, גם איכות הכבלים האופטים יכולה לשחק כאן תפקיד (אבל כאמור יכול גם להיות מקרה הפוך).
ציטוט:
אתה אומר לנסות שהממיר יהיה MASTER על כרטיס הקול, ותיתכן תוצאה טובה יותר מהממיר?
יש גם את הקונסולות הדיגיטליות שגם יצטרכו להיות SLAVE לממיר האם זה כדאי?

נשמע שמחובר נכון, אם יש צורך בשינוי תדר דגימה אתה יכול לעשות אותו בקלות מהכרטיס.
אם הכרטיס שלך תומך בתוכנת ה Digicheck של RME אתה יכול לנסות את שני המצבים ולבחון בעזרת ה "Bit statistic & noise" את רמת הרעש.
או לבדוק עם ה Totalyser/Spectral Analayser בצורה ויזואלית את רצפת הרעש, שים לב לשנות את הפרמטר "Top L." מ Auto לערך הנמוך ביותר (מינוס 90dB) תחת Options => Setup.
סביר שהשינוי יהיה מתחת לרצפת הרעש העצמית של הרכיבים האנלוגים (במיוחד בקונסולה) אז לא יפתיע אם לא תראה שום הבדל.
אתה יכול לנסות גם לעשות טסט בשמיעה (עדיפות להקלטה והשמעה רב פעמית "עיוורת")
לא תמיד מה שנכון "טכנית" נכון "באוזן" אבל אל תופתע אם לא תשמע הבדל, בניגוד להרבה פרסומים, ממירים הם בד"כ לא החוליה החלשה בסטאפים "והתופעות לוואי שלהם" לא שמיעות.
ציטוט:
הי, מאוד מאוד מעניין מה שכתבת, החכמתי ! #thumbsup

בשמחה!
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » כרטיסי אודיו כללי - Audio Cards

עמוד 1 מתוך 1

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון