תפריט
שלום Anonymous ::: 2024, 08:08
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » SoundBoard - סאונד מקצועי
  nirels  
הצטרף: 15 ספט' 01
הודעות: 22
שיהיה לכם על מה לחשוב בסגר- עצות חשובות לבחירת כרטיס קול.
הודעה פורסם: שבת 26 ספט',20 07:47   
mixtrim
תומך
הצטרף: 23 אפר' 11
הודעות: 588
מיקום: מרכז
הודעה פורסם: שלישי 29 ספט',20 09:06   
#thumbsup
העצה הכי טובה היא זו שבדקה 8:34 בסרטון, פשוט כל כך נכון.
-
לגבי הנאמר על מספר היציאות לאוזניות:
אני מדור שחונך שמעגלי הגבר לא יושבים יחד עם מעגלים רגישים כממירים באותה החבילה
שלא לדבר על ההספק הזרם שהם צורכים ע"ח ספק הכח המשותף, זה לא נשמע מקצועי.
מה אעשה שכיום יש מגבר אוזניות (ופראמפים..) בכל כרטיס קול, כחלק מהמעבר ל"אולפן הביתי"

אולם מגבר האוזניות בכרטיסי הקול הוא סוג של פשרה, והאודיופיילים בד"כ רוכשים לעצמם מגבר חיצוני.
זה אולי נתון לשיקול דעת ובמיוחד לדיון על דגם ספציפי אבל מנסיוני לרוב זו פשרה.
על אחת כמה וכמה כשנדרשות שניים או יותר זוגות אוזניות גם ככה אז ראוי שיהא מגבר חיצוני

אני הייתי מעדיף שיוסיפו יציאות ליין כדי לחבר שם מגבר אוזניות כראוי לו
שהרי במצב הקיים רבים מחברים את יציאת האוזניות בכרטיס, למגבר אוזניות וזה לא תקני.
החיבור לאוזניות הפך לכל כך נפוץ בכרטיסי קול עד שיש גם כרטיסים דיגיטליים שאתה שואל את עצמך
בשביל מה? הרי זה מרעיש פוטנצאלי, גומר את המתח המזערי גם כך המגיע מהמחשב
ומראש מי שרוכש כזה כרטיס מתכוון הרי לעבוד עם ממירים ו/עם קונסולות הכוללות מגבר אוזניות
acidhead
Expert
הצטרף: 04 אוג' 11
הודעות: 685
הודעה פורסם: שלישי 29 ספט',20 13:36   
אז כנראה שהגיע הזמן להתקדם, רוב המגברי אוזניות בכרטיסי קול "טובים ומעלה" חזקים, שקטים ופשוט מגבירים את האות בלי תופעות לוואי שמיעות. אם יש צורך במגברי אוזניות לנגנים אפשר לקנות בנפרד.
הגישה"פיוריסטיות" הזאת לא הייתה מבוססת על הנדסה אלקטרונית, כשאתה קונה חבילה יש סיכוי שהיא חבילה של פשרות אבל יש היום מספיק דוגמאות "לחבילות" שכל רכיב בהם משובח ומבחינת ביצועים לא נופל מכלים יעודיים נפרדים.
כל ממיר A/D בעל מעגל הגברה Op-Amp שדומה מאוד לקדם מגבר למיקרופון, כל ממיר D/A בעל מעגל Op-amp שמאוד דומה למגבר אוזניות אפילו בכמות הרכיבים. ממירים הם רכיבים אנלוגים בהגדרתם שמחוברים ישירות למעגלים דיגיטליים אחרים.
ציטוט:
אולם מגבר האוזניות בכרטיסי הקול הוא סוג של פשרה, והאודיופיילים בד"כ רוכשים לעצמם מגבר חיצוני

ההפך הוא הנכון, אודיופיליות זאת מחלה נפשית עצובה שנוצרה מפרסום ואין בה שום קשר ללוגיקה. לא הייתי עושה שום דבר כמו אודיופילים אם ביצועים ואיכות בראש מעייני.
רוב המגברי אוזניות בכרטיסי קול מקצועיים בעלי נתונים טובים יותר ממגברי אוזניות "אודיופילים" שעולים כמו כל הכרטיס קול. אם הם בכלל טורחים לפרסם נתונים אמיתיים.
ציטוט:
שהרי במצב הקיים רבים מחברים את יציאת האוזניות בכרטיס, למגבר אוזניות וזה לא תקני

זה מאוד תלוי, יש יציאות אוזניות בכרטיסים שיכולות לתפקד כיציאות Line איכותיות (נחש איזה) ומהצד השני יש מגברי אוזניות שמתוכננים לקבל גם יציאת אוזניות בהתנגדות נמוכה (לשם פיצול).
ציטוט:
יש גם כרטיסים דיגיטליים שאתה שואל את עצמך למה לכל הרוחות הוסיפו כאן מגבר אוזניות? זה מרעיש פוטנצאלי, ומראש מי שרוכש כזה כרטיס מתכוון הרי לעבוד עם ממירים או קונסולות דיגיטליות

לא, זה לא "מרעיש פוטנציאלי". במיוחד ששאר החיבורים אופטיים (אבל לא מהסיבה הזאת, פשוט אין סיבה לרעש "מקיומו" של מגבר אוזניות)
זה נוח מאוד, נניח שאתה רוצה לבדוק אם הכרטיס מוציא אות מיציאה 24, או מה נכנס ב 18, או לשמוע במהירות מה הגיטריסט שומע ביציאת מוניטור מספר 14, או אם פשוט המחשב מרוחק מהקונסולה\ממיר. בכרטיס הזה ד"א היציאה הזאת גם יכולה לשמש כיציאה Line אנלוגית איכותית למוניטורים.
mixtrim
תומך
הצטרף: 23 אפר' 11
הודעות: 588
מיקום: מרכז
הודעה פורסם: שלישי 29 דצמ',20 18:15   
הי acidhead סליחה על העכבת בתגובה על מה שכתבת.
אני מעט בעומס (וכמסתמן לצערי עוזב את הפורום בשל העומס).

ציטוט:
רוב המגברי אוזניות בכרטיסי קול "טובים ומעלה" חזקים, שקטים ופשוט מגבירים את האות בלי תופעות לוואי שמיעות

מי "טובים ומעלה" המגברים או הכרטיסי קול?.
הבחנה מאוד כללית כי סביר שכרטיס יוקרתי יתן רכיבים יותר טובים
ומאידך "שקט חזק וללא תופעות" זה מאוד תלוי גם בהתנגדות האוזניות ועוצמת השמע בכלל.
מתוך כעשר כרטיסי קול שזכיתי להכיר, לפחות שלשה סבלו מיציאת אוזניות ברמה נמוכה-
לטעמי (ומכאן לחיבור במכשיר אחר בשרשרת) ומרעשים שונים כולל היס מוגזם.

ציטוט:
כל ממיר D/A בעל מעגל Op-amp שמאוד דומה למגבר אוזניות

סבבה, אך ההגבר לדחיפת אוזניות לא ידמה ולו במעט להגבר הזעיר שבממיר
הגישה שלפיה מגבר כזה שעשוי לדחוף אפילו רמקול קטן היטב
בסמוך למעגלים אחרים=יותר תופעות.
היא גישה ראלית מאוד.

ציטוט:
אודיופיליות זאת מחלה נפשית עצובה

אוי ואבוי, בתחום הזה אני בהחלט לא מבין #confused
רק מקווה שזה לא שם את כולנו על הספקטרום הזה..חח

ציטוט:
יש יציאות אוזניות בכרטיסים שיכולות לתפקד כיציאות Line איכותיות

בכרטיסים ובמכשירים שונים שאני מכיר זה לא עשה טוב לסאונד בכלל, והשוואה ליציאות ליין "רגילות"
נעשתה ועל כן אני מכיר את זה. אולם יתכן ש RME שונים לטובה, לא ניסיתי.

ציטוט:
יש מגברי אוזניות שמתוכננים לקבל גם יציאת אוזניות בהתנגדות נמוכה (לשם פיצול).

מגברים שנמכרים ברשתות לרוב, ומתאימים למגוון אוזניות אינם מתוכננים "לפיצול" אלא למגוון אוזניות.
אמנם באולפנים גדולים ניתן למצוא מערכות CUSTOM (כולל מגברים משמעותיים וקופסאות תאום)
שמחווטות בהתאם, ושם זה כבר עניין של חיבור טורי/ מקבילי כמו בעומס של נגדים.

ציטוט:
ציטוט:
שהרי במצב הקיים רבים מחברים את יציאת האוזניות בכרטיס, למגבר אוזניות וזה לא תקני


זה מאוד תלוי

לא זה לא, אם זו "יציאת ליין" אז זה לא יציאת אוזניות ולכן זה לא מה שאני מדבר עליו.
ואם זו יציאה מוגברת לאוזניות אז היא לא מתחברת שוב לכניסת מגבר אוזניות, רות עבור סוף.
אנחנו מוצאים דברים כאלו במיני מודולי אפקט והגבר לגיטרה שם הכלל הוא.. ובכן, שאין כלל.
כשאתה בא מעולם האלקטרוניקה זה נראה הגיוני כי במעגל ישנם לפעמים כמה דרגות הגבר בטור
בפרקטיקה של ציוד קיים, זה לא משהו שאמורים לעשות גם אם יש כאלו שעושים.

ציטוט:
זה נוח מאוד, נניח שאתה רוצה לבדוק אם הכרטיס מוציא אות מיציאה 24, או מה נכנס ב 18, או לשמוע במהירות מה הגיטריסט שומע ביציאת מוניטור מספר 14, או אם פשוט המחשב מרוחק מהקונסולה\ממיר

אם הממיר מחובר בחדר ההקלטה ומערכת המוניטור בקונטרול זה נשמע הגיוני, אך תמהני האם זה
בעצם אומר שגם המחשב או המקלדת והעכבר והמסך צריכים לנדוד לחדר ההקלטה? נו באמת..

מקווה שעזרתי MiXtRiM
acidhead
Expert
הצטרף: 04 אוג' 11
הודעות: 685
הודעה פורסם: חמישי 31 דצמ',20 15:57   
ציטוט:
אם הממיר מחובר בחדר ההקלטה ומערכת המוניטור בקונטרול זה נשמע הגיוני, אך תמהני האם זה
בעצם אומר שגם המחשב או המקלדת והעכבר והמסך צריכים לנדוד לחדר ההקלטה? נו באמת.


זה פשוט כמו כל כרטיס אחר עם יציאת אוזניות אך ללא המרה אנלוגית. גם לממירי סטריאו למאסטרינג או "אודיופילים" ב 20K או יותר יש יציאת אוזניות. זה לא גורע מהיציאות אנלוג.
במקרה הזה ההפך, יהיה מבאס לקנות כלי עבודה באלפי שקלים ולגלות שאתה לא יכול "להוציא ממנו סאונד" בלי לקנות עוד רכיב. השימוש בו ללא צורך בממיר נוסף או בסיטואציות כמו הגברה לבדיקה מהירה של הקלטה\פתרון של תקלות שם הממיר נמצא מרוחק\ליד או על הבמה.
אבל אתה מפספס את הנקודה. עניתי לך כבר על מה שטענת מבחינת השפעה על שאר הרכיבים. אז שוב, למגבר אוזניות\יציאת ליין בכרטיס הזה אין השפעה על הרכיבים האחרים (וגם אין סיבה שתהיה). זה שם לשם נוחות.
ד"א אתה מבין שאם לא חיברת אוזניות (או מוניטורים ליציאה הזאת) ולא "סגרת את המעגל" הרכיב הגברה הזה לא פועל כלל?


ציטוט:
סבבה, אך ההגבר לדחיפת אוזניות לא ידמה ולו במעט להגבר הזעיר שבממיר
הגישה שלפיה מגבר כזה שעשוי לדחוף אפילו רמקול קטן היטב
בסמוך למעגלים אחרים=יותר תופעות.
היא גישה ראלית מאוד.

שוב תרשה לי לתקן אותך. אין סיכוי שלמגבר הזה יש השפעה כלשהיא על "איכות" או יציבות היציאות\כניסות אופטיות.
אם חושבים על זה רגע, יציאת ליין יכולה להיות חזקה יותר או לפחות כמו יציאת אוזניות. על פי ההגיון הזה כרטיס עם 8 או 16 ערוצים בעל יותר פוטנציאל "לתופעות לוואי" מכרטיס עם 4 או 2? #smile

הסיבה שאני מתקן אותך mixtream היא שגישות זה נחמד, אבל לנו יש מדע ואת היכולת למדוד השפעה של פעולה או של רכיב אחד על השני ולקבל מידע אמפירי שאפשר לבנות עליו (תרתי משמע). "כללי אצבע" זה אולי פרקטי למתחילים אבל לא דרך נכונה לבחון פעולות בהמשך הדרך.
וברוח הזאת, בהצלחה בהמשך דרכך #thumbsup
TanTan
Expert
הצטרף: 20 אוק' 06
הודעות: 745
מיקום: רמת-השרון
הודעה פורסם: שבת 02 ינו',21 23:20   
ציטוט:

אולם מגבר האוזניות בכרטיסי הקול הוא סוג של פשרה, והאודיופיילים בד"כ רוכשים לעצמם מגבר חיצוני.
זה אולי נתון לשיקול דעת ובמיוחד לדיון על דגם ספציפי אבל מנסיוני לרוב זו פשרה.


לקחתי לבדיקה את רוב כרטיסי הקול עם מגברי האזניות המובנים ומצאתי פערים עצומים בין איכות ההמרה לאיכות ההגברה של מגבר האזניות.

לא הבנתי אף פעם את הרעיון של ממירים שהם mastering grade עם מגברי אזניות שיכולים להיות שימושיים ל cue mix אבל לא למאסטרינג

מבין הכרטיסים שבדקתי מצאתי של Cranesong Solaris יש מגבר אזניות מדהים, ל Merging Anubis יש מגברי אזניות נפלאים וגם ל Grace Design בעיקר עם עובדים עם אזניות בעלות התנגדות נמוכה.

הפערים בסאונד בין מגברי האזניות המובנים גדולים בעשרות אחוזים מהפערים באיכות ההמרה.

כרטיסים של חברות מובילות כמו Prism או דגמי קצה של RME כוללים הגברת אזניות ברמה מביכה

צריך תמיד לבדוק כל מקרה לגופו
_________________
www.aranlavi.com

http://www.facebook.com/pages/TanTan-Studios/73704855169?ref=stream

http://www.facebook.com/pages/DB-Music-Studios/157025280987856
TanTan
Expert
הצטרף: 20 אוק' 06
הודעות: 745
מיקום: רמת-השרון
הודעה פורסם: שבת 02 ינו',21 23:27   
ציטוט:

אם חושבים על זה רגע, יציאת ליין יכולה להיות חזקה יותר או לפחות כמו יציאת אוזניות.

ולדחוף זוג אזניות של 300 אוהם ?!
לא.
ציטוט:

שוב תרשה לי לתקן אותך. אין סיכוי שלמגבר הזה יש השפעה כלשהיא על "איכות" או יציבות היציאות\כניסות אופטיות.

אם הכרטיס והמגבר ניזנים מאותו ספק כח בטח שיכולה להיות השפעה. זרם הוא משאב מוגבל..
ציטוט:

הסיבה שאני מתקן אותך mixtream היא שגישות זה נחמד, אבל לנו יש מדע ואת היכולת למדוד השפעה של פעולה או של רכיב אחד על השני ולקבל מידע אמפירי שאפשר לבנות עליו

בדקת ״אמפירית״ ומצאת שכל מגברי האזניות על כרטיסי הקול איכותיים (נאמנים למקור) באותה מידה ?
_________________
www.aranlavi.com

http://www.facebook.com/pages/TanTan-Studios/73704855169?ref=stream

http://www.facebook.com/pages/DB-Music-Studios/157025280987856
acidhead
Expert
הצטרף: 04 אוג' 11
הודעות: 685
הודעה פורסם: ראשון 03 ינו',21 12:19   
קודם כל הצעתי ל Mixtrim גישה שמתבססת על בדיקה במקום חוקי אצבע. בדיקה\מדידה של כל פעולה\צורך אינדיבידואלית. או במילים אחרות אין חוקי אצבע. וכמ שאמרת צריך לבדוק כל מקרה לגופו.

כבודך במקומו מונח Tantan ואתה בטח תבין אותי שאני לא סומך על דעות או מדידות של אחרים. יש יותר מדי דברים שיכולים להפוך את הבדיקה\מדידה ללא נכונה טכנית או סוביקטיבית (Biased)
אם אנחנו מדברים על בדיקת האזנה (פחות אידאלי ממדידה אבל לא תמיד קל למדוד ובד"כ יש יותר נטייה לטעויות מפשוט להאזין), הבדיקה צריכה להתבצע אידאלית עשרות פעמים, להיות עיוורת לחלוטין למקשיב, בעוצמה שווה (אני מניח שעם dummy head microphone או אמצעי מדידה SPL אחר) וכמובן ב A/B/X Test.
ואם באמת יהיה שוני שמיע הוא צריך להיות חד משמעי ואפשרי לשכפול. צריך למצוא את הדרך למדוד אותו (למשל ב loopback לכרטיס או עם מכשיר מדידה) ולהבין מה הוא.

ציטוט:
ולדחוף זוג אזניות של 300 אוהם ?!
לא.

פספסת את העניין. זאת הייתה דוגמה להשפעה של רכיב אחד על השני בכרטיס ספציפי (digiface usb)
ניסיתי להסביר שזה לא משנה אם זה יציאת אוזניות או ליין.
אם אנחנו מדברים נטו ב Watts בהרבה מקרים הצריכה של יציאת Line גבוהה משל יציאת אוזניות. זה תלוי בהרבה דברים (לרבות הכניסה).

ציטוט:
אם הכרטיס והמגבר ניזנים מאותו ספק כח בטח שיכולה להיות השפעה. זרם הוא משאב מוגבל..

אין קשר "למגבלה" של הזרם. הקשר הבעייתי האפשרי (מה שהתכוון mixtrim אני מניח) הוא הפרעות בין הרכיבים ו Crosstalk (זליגות) נתונים ידועים ומדידים שבתקווה נלקחים בחשבון בעיצוב של מעגלי אודיו.
הספק כוח בתוך הכרטיס מוציא מספר מתחים מופרדים. ההפרדה היא בין רכיבים דיגיטלים עם הפרעות והשראות בד"כ בתדרים גבוהים לבין רכיבים אנלוגיים. לרבות מכשור עם הרבה תאורה ומסך LCD צבעוני #smile
אם נחזור ל RME המדובר, בכרטיס שכל שאר החיבורים שלו אופטים זה בכלל לא רלוונטי כי החיבור האופטי עצמו הוא Opto-isolator ללא מתח חשמלי כלל.
ציטוט:
בדקת ״אמפירית״ ומצאת שכל מגברי האזניות על כרטיסי הקול איכותיים (נאמנים למקור) באותה מידה ?

אני אומר שכדאי לבדוק את מה שיש מובנה בכרטיס. בניגוד למה שאתה טוען אני אומר שרבים מהם עושים את העבודה ללא תופעות לוואי שמיעות. לא הצלחתי בבדיקה שלי לזהות הבדלים בין מגברי אוזניות מובנים שברשותי למגברים חיצוניים יוקרתיים ולא במדידה ב loopback.
בטח לא משמעותיים כמו שאתה טוען, כמובן שמבלי לדעת את הפרטים על דיוקם הוויכוח הזה חסר ערך. אבל אתה מתרכז בניסוח ולא ברעיון שבאתי להעביר, אז תרשה לי בבקשה לחזור לנושא,
רק בגלל שאפשר לקנות עוד רכיב שנחשב איכותי לא אומר שהקיים הוא פשרה, זה גם לא אומר שהוא יספק איכות (שמיעתית) גבוהה יותר או שיש לו בכלל פרקטיקה מועילה.
הערך הכספי של המוצר הוא לא נתון שצריך להתחשב בו על מנת לבדוק "נאמנות למקור", אין "חוקי אצבע", רק מדידות ובדיקות.
TanTan
Expert
הצטרף: 20 אוק' 06
הודעות: 745
מיקום: רמת-השרון
הודעה פורסם: ראשון 03 ינו',21 13:10   
ציטוט:

קודם כל הצעתי ל Mixtrim גישה שמתבססת על בדיקה במקום חוקי אצבע. בדיקה\מדידה של כל פעולה\צורך אינדיבידואלית. או במילים אחרות אין חוקי אצבע. וכמ שאמרת צריך לבדוק כל מקרה לגופו.

מסכים.
ציטוט:

אם אנחנו מדברים על בדיקת האזנה (פחות אידאלי ממדידה אבל לא תמיד קל למדוד ובד"כ יש יותר נטייה לטעויות מפשוט להאזין), הבדיקה צריכה להתבצע עשרות פעמים, להיות עיוורת לחלוטין, בעוצמה שווה (אני מניח שעם dummy head microphone או אמצעי מדידה SPL אחר) וכמובן ב A/B/X Test.
ואם באמת יהיה שוני שמיע הוא צריך להיות חד משמעי ואפשרי לשכפול. צריך למצוא את הדרך למדוד אותו (למשל ב loopback לכרטיס או עם מכשיר מדידה) ולהבין מה הוא.

ב 2018 אשתי ואני ארזנו את הילדים ונסענו לטייל בספרד.
הייתי צריך סטאפ נייד שילך איתי ולצורך העניין הזמנתי את כל האזניות הרלוונטיות עבורי לבדיקה וגם לא מעט מגברי אזניות (חלקם בנויים לתוך DAC) כדי למצוא סטאפ שאני יכול לנדוד איתו מחוץ לסטודיו ולהבין מה אני שומע.

בחלק גדול מהטסט היו איתי דניאל הטכנאי שלי, אורן אלשיך (אודיולאב) היה בחלק מהטסטים ודני קוריטו (רקורד) היה בחלק נוסף מהם.

בדקנו את המגברים על 2 זוגות אזניות שבחרתי להשאיר אצלי.
זוג Audeze LCD-4z של 15ohm
זוג Sennheizer HD800S של 300ohm שהיו רלוונטיות יותר לנסיעה בשל משקלן

ההבדלים היו יום ולילה בין המגברים.
בדיקת Loopback לא תתן לך כאן הרבה כי אתה לא מעמיס התנגדות נכונה על ההגברה של האזניות..

היו הבדלים של יום ולילה בתמונת הסטראו, בעומק, ברמת הדיסטורשן וכו׳
מעט מאוד מגברים מובנים עברו את הטסט הזה ובאופן מדהים כל מי שהשתתף בטסט יצא עם אותם דיעות.

היו כמה מגברים ברמה מביכה (פריזם לדוגמא) וכמה מגברים קרובים יותר אחד לשני
לדוגמא ה Cranesong ה Grace וה Merging היו מאוד קרובים על אזניות של 15 אוהם. על אזניות של 300 אוהם הפער ביניהם היה שוב משמעותי.

ציטוט:

פספסת את העניין. זאת הייתה דוגמה להשפעה של רכיב אחד על השני בכרטיס ספציפי (digiface usb)
ניסיתי להסביר שזה לא משנה אם זה יציאת אוזניות או ליין.

אני מבין מה אתה אומר אבל זה לא מדויק.. העומס על ה PSU בהגברה של אזניות ב impedense גבוה משמעותי מאוד, לדוגמא ה Grace הוא USB powered אבל לשימוש עם אזניות של 200 אוהם ומעלה יש לו ספק כח חיצוני.
ציטוט:

אין קשר "למגבלה" של הזרם.

יש כל קשר שבעולם #smile
כדי לייצר יותר זרם צריך לקבל יותר זרם.
ציטוט:

הספק כוח בתוך הכרטיס מוציא מספר מתחים מופרדים

אני לא מדבר על מתח אלא על זרם
ציטוט:

ההפרדה היא בין רכיבים דיגיטלים עם הפרעות והשראות בד"כ בתדרים גבוהים לבין רכיבים אנלוגיים.

השראות הן לרוב לא האתגר כאן, בלי קשר להגברת אזניות המעבר של חלק מהדאקים לצ׳יפים של AKM ו ESS שעובדים על שמניות לא מודדים crosstalk נמוך כמו שהייתי מצפה אבל זאת צפרדע שהגיוני לבלוי בהתחשב באיכות ההמרה המאוד גבוהה שלהם. כרגע אני יכול למדוד על ממירים מהמעולים שבמעולים Crosstalk של סביב -84dbfs שזאת לא שמחה גדולה אבל אפשר לחיות עם זה.
ציטוט:

אני אומר שכדאי לבדוק את מה שיש מובנה בכרטיס. בניגוד למה שאתה טוען אני אומר שרבים מהם עושים את העבודה ללא תופעות לוואי שמיעות. לא הצלחתי בבדיקה שלי לזהות הבדלים בין מגברי אוזניות מובנים שברשותי למגברים חיצוניים יוקרתיים ולא במדידה ב loopback.

לא יודע באיזה תנאים עשית את הבדיקה.

הבדיקה שלי העלתה תוצאות מדאיגות לגבי איכות ההגברה לאזניות בכמה וכמה כרטיסי קול של חברות מובילות.
זה היה בסדר גמור בשביל cue mix אבל לא reference quality בשום צורה..

ושוב, Loopback לא אומר כאן הרבה כי אתה לא מעמיס על המגבר
ציטוט:

אבל אתה מתרכז בניסוח ולא ברעיון שבאתי להעביר, אז תרשה לי בבקשה לחזור לנושא

אם אתה מוצא בעיות בהבנת הנקרא תהיה ספציפי בבקשה #smile
ציטוט:

רק בגלל שאפשר לקנות עוד רכיב שנחשב איכותי לא אומר שהקיים הוא פשרה, זה גם לא אומר שהוא יספק איכות (שמיעתית) גבוהה יותר או שיש לו בכלל פרקטיקה מועילה.

מסכים. יש כמה כרטיסים עם יציאת אזניות איכותית מאוד, ההבדל הולך ונעשה גדול יותר ככל שה impedense של האוזניות גבוה יותר..

זה מתחיל ונגמר בהגדרת מטרות:

אם אתה עובד עם אזניות עם impedense נמוך וצריך cue mix נקי להקלטה, כל הכרטיסים שאני מכיר היום יאפשרו את זה.
אם אתה טכנאי מיקס\מאסטרינג וצריך reference quality אז יש רק קומץ של אפשרויות שיספקו את הצורך הזה עבורך.
_________________
www.aranlavi.com

http://www.facebook.com/pages/TanTan-Studios/73704855169?ref=stream

http://www.facebook.com/pages/DB-Music-Studios/157025280987856
acidhead
Expert
הצטרף: 04 אוג' 11
הודעות: 685
הודעה פורסם: ראשון 03 ינו',21 14:52   
ציטוט:
יש כל קשר שבעולם #smile
כדי לייצר יותר זרם צריך לקבל יותר זרם.

הכוונה שאין קשר ישיר לטענה שלך. הצורך ביותר זרם לא בהכרח מייצר יותר תופעות לוואי. אתה מחפש חוקיות איפה שאין. זה מאוד תלוי בהנדסה של הכרטיס. אני לא אומר את זה כדי להגיד שאתה טועה או שאין קשר. הוא פשוט לא ישיר כמו שאתה טוען.

ציטוט:
אני לא מדבר על מתח אלא על זרם

לא דיברתי על מה שדיברת, כתבתי על "טכניקת" הפרדה אחת שמיושמת בספק של מכשור אנלוגי עם רכיבים דיגיטלים, ולא רק לשם ההפרדה מרעשים והפרעות.

ציטוט:
אם אתה מוצא בעיות בהבנת הנקרא תהיה ספציפי בבקשה

חלילה לא בעיות בהבנת הנקרא, אולי התייחסות לפרטים שלא בהכרח רלוונטים ולפספס את התמונה הכוללת (כמו ששאר הכניסות\יציאות בכרטיס הזה הן אופטיות)

ציטוט:
היו הבדלים של יום ולילה בתמונת הסטראו, בעומק, ברמת הדיסטורשן וכו׳

למעט דיסטורשן שזאת מילה מאוד כללית שמגדירה כל שוני מהקובץ המקורי, המילים האלה חסרות משמעות בשבילי, השימוש בלשון מוגזמת (כמו "רמה מביכה", תוצאות מדאיגות) גם מעוררות אצלי חשש שהבדיקה שעשית מוטת. ההבדלים אמורים להיות קטנים מאוד ואם שמיעתיים אז רק במקרים ספציפים מאוד.

ציטוט:
הבדיקה שלי העלתה תוצאות מדאיגות לגבי איכות ההגברה לאזניות

אז אני אציע לך את זה שוב, אם הבדיקה מעלה "תוצאות מדאיגות" יכול להיות שמשהו לא נכון בבדיקה. מבלי לדעת מה הסיבה להבדל או מבלי למדוד את התופעת לוואי שאתה כביכול שומע הבדיקה חסרת משמעות (בשבילי לפחות). אני מניח שזה עזר לך להחליט, ואני בטוח שהוצאת מזה תוצאות טובות שזה הכי חשוב.

לא ציינת אם עשית את המבחן עיוור, איך השוות עוצמות, כמה פעמים הצלחת לזהות נכונה וכמה לא. טכנאי שאתה סומך עליו זה טוב (משהוא צריך להפעיל הכל במבחן עיוור) אבל שני אנשי מכירות שהיו לצדך לא מעוררים בי יותר בטחון...

ציטוט:
לדוגמא ה Cranesong ה Grace וה Merging היו מאוד קרובים על אזניות של 15 אוהם. על אזניות של 300 אוהם הפער ביניהם היה שוב משמעותי.
לפי מה שאתה אומר ככל שההתנגדות גבוהה יותר ההבדלים גדולים יותר.
ציטוט:
בדיקת Loopback לא תתן לך כאן הרבה כי אתה לא מעמיס התנגדות נכונה על ההגברה של האזניות..

התנגדות כניסה של כניסות ליין בכרטיסים היא בין 5kOhm ל 12kOhm בד"כ. יותר מפי 10 מכל אוזניה. לפי הסברה שלך ההבדלים צריכים להיות גדולים יותר משמעותית. אולי היה שווה לעשות את המדידה הזאת.

ד"א (ללא קשר למה שדיברנו עליו אבל אם כבר העלית את הנושא)
התנגדות לא ממש נותנת את התמונה הכוללת של כמה קשה "לדחוף אוזניה". ה 650 למרות שבהתנגדות של 300Ohm קלות יחסית להפעלה בזכות הנצילות הגבוהה שלהם (103dB). אתה בטח מכיר את הנושא אבל זה כתוב כאן לא רע

ועוד איזה דוגמה שאולי לא בהכרח מדובר על טסט נכון (כאמור לא הייתי נוכח #smile) אבל אתה יכול לראות שם כמה נתונים מעניינים על המגבר אוזניות של ה ADI-2 Pro של RME ביחס ליציאת line. למשל התופעות לוואי במגבר נמצאות הרבה מתחת לסף השמע, העוצמת יציאה של ה DAC ב 4v.
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » SoundBoard - סאונד מקצועי

לך לעמוד 1, 2   הבא
עמוד 1 מתוך 2

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון