תפריט
שלום Anonymous ::: 2024, 10:53
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
סדרת Airwindows - מעבדים מסוג אחר [עדכון אחרון 2-11-2021]
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (95) › תצורת הדפסה
לך לעמוד הקודם  1, 2, 3, 4, 5   הבא
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » פלגינים חינמיים מומלצים
  DrDataMiner  
Expert
הצטרף: 26 מרץ 05
הודעות: 1944
מיקום: מכרות המידע האינסופיים של הנט
Logical4 - קומפרסור 2 אוטובוסים (2Bus)
הודעה פורסם: שני 11 ספט',17 18:36   
ברשימת הפלאגים המעניינים שכריס ג'ונסון מוציא, הפעם זה קומפרסור אפיץ ראשי (2Bus)
הקרוי Logical (הפעם בגלגול הרביעי שלו).



ג'ונסון טוען שזו חיה מורכבת אבל חיצונית הוא דיי פשוט :

סף, יחס דחיסה (Ratio), זמן תגובה (מנגנון אוטומטי שמורכב מההתקף, שחרור ואולי
עוד כמה פרמטרים).

הלה מיועד לעבוד על האפיץ הראשי על המרקם המקורי תוך שקיפות מקסימלית.

פרמטר היחס הוא לא שגרתי : מ 1/1 ועד 2/1 הוא יתנהג רגיל יחסית (כשהעדפה
היא כמובן יחס נמוך ככל הניתן) : דחיסה חד-שלבית לשקיפות מקסימלית.
מ 2/1 ועד 4/1 הוא יתחלף לדחיסה דו שלבית כשפרמטר ה-Speed Control
מוסיף "תנודתיות" לדחיסה ("נושם" איתה).

מיחס דחיסה של 4/1 ואילך - אתם פוסעים אל הלא נודע. שם יהיה - לפי ג'iנסון - שינוי
גוון מובחן. ניתן גם להגיע למחוזות המחורע (ואז אני מאמין שפקד ה-Wet/Dry
יהיה לעזר בדחיסה מקבילית. אני עוד לא ניסיתי את החלק הזה).

כרגיל חינם ואם אתם ממש רוצים להיות נחמדים - ג'נסון מבקש דולר אחד בחודש
(זה 1$ בחודש אם לא נפל האסימון).

הצעת קביעות :

קיבעו את השיאים/שיאים אמיתיים של החומר העומד לעיבוד לבערך 12dBFS- ,
את הסף ל- 18dB- , את ה-Speed Control ל-100 (עד הסוף ימינה) ואז את
הפיצוי ל- 12dB.

מתגו בין העיבוד ל-Bypass....

ותהנו #thumbsup

http://www.airwindows.com/logical4/
_________________
שימו קוף בחדר עם הציוד שלי ונראה אותו ממקסס.
שימו אותי בחדר עם מה שיש ואני אספק לכם מיקס מעולה.
ציוד מועט או מיקס ITB הם לא תירוץ.
מיקס זה מיקס, אתם מיקסרים או שאתם קוף.
פשוט.
(מייקל בראואר)
  DrDataMiner  
Expert
הצטרף: 26 מרץ 05
הודעות: 1944
מיקום: מכרות המידע האינסופיים של הנט
ADClip7 - קליפי קליפי בנג בנג (ממקסם קולניוּת)
הודעה פורסם: שני 09 אוק',17 15:48   


קליפרים כבר ממזמן נכנסו למייסטרים.

הראשונים שניצלו אותם (לפני עידנים) היו טכנאי מיקסינג (בעזרת טייפ סלילים)
ואח"כ באו טכנאיי מסטרינג שעשו את זה כדי לקטום בצורה שקופה את המאסטר
היקר שלנו.

הכל למטרה אחת : להגביר את הקולניות (Loudness) הממשית - והנתפשת (זיכרו
שעדיין יש גבול פיזי עליון לכמה האוזן האנושית מסוגלת לסבול).

באנלוג העסק פשוט : אתם דוחפים לתוך שלב ההמרה עוד כמה דיבי'ים... ונותנים
למנגנון האנלוגי עתיר התקורה (הד-רום) להתמודד איתם - הם עושים זאת בצורה
חיננית ונקייה. אותו הדבר בטייפ סלילים : מנגנון העבודה לא יאפשר לאותם
חלקיקים מגנטיים ששוטפים בשצף-קצף את המדיה המגנטית (סרט הסליל)
להתקיים - והוא פשוט יבעט אותם החוצה (מה שנקרא בז'רגון "מריחת אותות-יעף"-
באנגלית זה : Transient Smearing) - שני התהליכים יתבטאו באותות יעף
קטומים בשקיפות יחסית מה שמאפשר לדחוף את כל האות מלמטה להשגת ווליום
גבוה יותר.

כבר שנים לא מעטות שהדיגיטל רוצה לחקות את המנגנון הזה, אבל עם הצלחה
מועטה יחסית (או שהיא מושקטת יחסית. כולם מדברים על Tape Compression
או על מעלות ההעמסה של ממירי על - אבל נראה שרק מעטים יודעים איך זה
פועל באמת). בשנים האחרונות העסק בדיגיטל העביר הילוך וכיום יותר ויותר
לימיטרים משלבים קליפר פול-און (פלאגי דיסטורשן גם הם נכנסו לתמונה בתוך
המשחק הזה אבל זה לטופיק אחר). במשאל שערכו לפני כמה שנים בין טכנאי-על,
העדיפו רובם המוחלט מאסטר שהוקלפ (דרך חומרה או תוכנה) על פני לימיטר.
חלק העדיפו את הקליפרים הדיגטלים על פני מנגנון קליפינג כמו שיש ב-Lavri וב-
HEDD (מנגנון שהוא דיגיטלי לחלוטין, אגב. למרות שהוא שוכן בתוך חומרה אנלוגית).

מה שמביא אותנו לחתן השמחה ... אחד הפלאגים הנחשקים ביותר של Airwindows :
ADClip (בגלגולו השביעי).

כריס ג'ונסון (ה.ג.ב Airwindoes) בנה פלאג פשוט מאד שמסתיר מנגנון מורכב
שמטרתו היא להגביר את האודיו שלכם בתוך הסקאלה המלאה הדיגיטלית.

בראש הפלאג עומד זחלן Boost שתפקידו הוא... ובכן... לעשות Boost לווליום.
אתם מזינים אותו במיקס עמוס ומורכב בכדי למסך את האותות הקטומים (Clip)
או משתמשים בו לערוף שיאי אותות א-טונאליים (דבר שהוא מצטיין בו, לדברי ג'ונסון).

אולי זה הזמן לציין שג'ונסון מפריד בין הפעולה של קליפר לזו של לימיטר :
קליפר (לדברי ג'ונסון) הוא *לא* מחולל של "בלוק סאונד לא משתנה, כמו בלימיטר"
אלא ישמור על הפאנצ'יות והקולניות ועדיין ינסה לשמור על המרקם הדינמי.

מתחת לזחלן ה-Boost יש את זחלן ה-Soften (ריכוך). הוא ינהל את התוכן הגבוה
שנכנס (ויוצא) מהקליפר וגם יאזן בין שני אלגוריתמים - אחד שמטפל בתוכן הנמוך
ואחד שמטפל בתוכן הגבוה. הוא יעצב מחדש את הקצוות של הקטימה, וימנע ממנה
להשמע כמו קטימה דיגיטלית. מנגנון ה-Soften משלב גם סוג של שיקוף האותות
הקטומים לתוך האות המרכזי בצורה מתוחכמת יותר (לדברי ג'ונסון) מרוב המעבדים :
האלגוריתמים שלו יאפשרו לכם לדפוק את הווליום לבס בצורה כזו שהוא יהיה נוכח
בצורה מוחשית (בהתחלה הוא דיבר על אוקטבה שלימה נמוך יותר ממה שהוא
השיג עד היום. אח"כ הוא מחק כל זכר למידע הזה) אבל עדיין ישתלב לתוך מסגרת
האות הקטום הסופי. בנוסף, הוא טוען לאותות קליפ "אנלוגיים" שמוסיפים "להט"
ואוברטונים וגם "חיזוק" לאיזור ה-High-Mid, מה שמבליט חלקים שהיו נוטים
ללכת לאיבוד בתוך עיבוד הקטימה.

זחלן ה-Enhance מיועד לטפל בדיוק בפיסקה מעלה : אתם יכולים לקבוע את
היחס בין קליפינג אנלוגי לבין "חיזוק" ה-High Mid (ברירת המחדל היא בדיוק
באמצע).

הפקד האחרון מאפשר לכם להחליט איך אתם רוצים לשמוע לפלט הקטום :
או בצורה רגילה (מה שיגביר את הווליום בהכרח ויגרום לכם לחשוב שאתם שומעים
אות איכותי יותר. אתם לא.) או מצב Gain Match שיגרום לכם לשמוע איך
הקליפינג נשמע ומה הוא עושה לאות באותה נקודת ווליום בדיוק שבא אתם
נמצאים. ובמצב האחרון - Clip Only בו אתם יכולים לשמוע את הקטימה בלבד
ולוודא שלא נכנסו בה בטעות חלקים שלא הייתם רוציןם שייקטמו.

המצב המועדף הוא כמובן Gain Match (נכון גם ללימיטר ששמתי פה לא ממזמן
וקרוי Unlimited).

זה .... נסו ותהנו.

ואם בא לכם, זרקו לג'ונסון דולר בחודש (זה מה שהוא צריך/מבקש).

http://www.airwindows.com/adclip-7/
_________________
שימו קוף בחדר עם הציוד שלי ונראה אותו ממקסס.
שימו אותי בחדר עם מה שיש ואני אספק לכם מיקס מעולה.
ציוד מועט או מיקס ITB הם לא תירוץ.
מיקס זה מיקס, אתם מיקסרים או שאתם קוף.
פשוט.
(מייקל בראואר)
  DrDataMiner  
Expert
הצטרף: 26 מרץ 05
הודעות: 1944
מיקום: מכרות המידע האינסופיים של הנט
הודעה פורסם: חמישי 12 אוק',17 13:21   
למי שהוריד, שלושה דברים :

1) הורידו שנית : http://www.airwindows.com/wp-content/uploads/2017/10/ADClip7.zip

מסתבר שהיה באג בניהול הגבוהים (פקד ה-Soften) שגרם לשגיאה בגל המשוחזר (לאחר הקטימה).

2) כדאי להבין שזה לא פלאג של "נ7יין לווליום את הצורה, כי ככה צריך !". לא.
במוצהר, הפלאג הזה בא לתת מענה למקום שבו פלאג FG-X של Slate התקשה בו.
שני הפלאגים יחרחרו כאשר ייתקלו במצבים שהם לא מצליחים להתמודד איתם (זה
נכון ל- FG-X וגם ל-ADClip). מה שמשותף לשניהם (בלא יודעין אחד מהשני - לפי
ג'ונסון) הוא הצורה בה מפוזרת האנרגיה של החלקיקים הקטומים של האודיו.
המעבד הזה ממסך את הקטימה בארטיפקים אחרים. לרוב זה עובד - >> ולפעמים לא <<
(אני עימתתי את המעבד עם האודיו האהוב עלי : סאבים מהג'היינום מחוזקים
בגבוהים מההימליה. לפעמים זה יוצר אודיו מדהים ולפעמים לא. ואני לא ממש
מסוגל להסביר למה. עכשיו אחרי שג'ונסון הסביר בהרחבה מה קורה שם - עד
כמה שניתן - אני יותר מבין. וסלחן אם לא הולך עם ADClip).

כמו תמיד, האוזניים שלכם הם כלי העבודה האמיתי. הפלאגים השונים הם רק
אמצעי רב אפשרויות (=הרבה אלגוריתמים לביטוי הפרקטיקה) למימוש העיבוד.

השתמשו בהם בחוכמה ואל תצפו לכלי שעושה לכם קפה לאטה בבוקר. הוא יעשה
מה שאתם צריכים אם תדעו איך לגרום לו לעשות את זה.

3) מצב Clip Only (הזחלן התחתון) יאפשר לכם לנטר איך נשמע הקליפ (הקטימה)
ומתי בדיוק נכנסים אליו. זו פונקצייה יקרת ערך. השתמשו בה בתור פרקטיקה קבועה.

תהנו...
_________________
שימו קוף בחדר עם הציוד שלי ונראה אותו ממקסס.
שימו אותי בחדר עם מה שיש ואני אספק לכם מיקס מעולה.
ציוד מועט או מיקס ITB הם לא תירוץ.
מיקס זה מיקס, אתם מיקסרים או שאתם קוף.
פשוט.
(מייקל בראואר)
  DrDataMiner  
Expert
הצטרף: 26 מרץ 05
הודעות: 1944
מיקום: מכרות המידע האינסופיים של הנט
Airwindows Noise- "רעשים מלמטה" זה לא רק חפירות של טרוריסטים
הודעה פורסם: שלישי 23 ינו',18 10:11   


אחד מהאספקטים של "חוֹם אנלוגי" (אם זה עדיין מעניין מישהו בימינו) הוא אותו "רעם"
בלתי מורגש שמעלה/שולה ממעמקי האודיו כל מיני דברים, אותות שלפעמים רלוונטים
לעיבוד ולפעמים לא.

כבר זמן לא מעט שחברות משתמשות ברעש אלקטרוני (Noise) בתור אותו הפרמטר עלום
שהם קוראים לו "אנלוג". כריס ג'ונסון (ה.ג.ב Airwindows) החליט להציף את אותו
הפרמטר (הגזור מפלאג אחר, ישן, שלו) ולתת לנו לשלוט איך אנחנו רוצים שאותו
הרעש ישתלב באודיו שלנו.

הפלאג Noise מבוסס רעש חוּם (רעש הוא הפרעות אלקטרוניות באות. הרעש החוּם
מקבל את שמו, אגב, ממגלה התופעה - רוברט בראון. לא מהצבע הממשי שלו...).
תפקידו ליצור רעש סביבתי נייטרלי, טקסטורה נוספת שמתיישבת למרגלות החלק
התחתון של האודיו ותומכת/מתגברת אותו.

ג'ונסון טוען שהאות "לא נודד למחוזות ה-DC Offest למרות שאינו כולל כל סוג של
מסנן מעבר-גבוהים".

עמ-לק : מה שמתקבל הוא תגבור עדין לסאונד לקבלת עומק ו-"גוף" בעזרת מן סוג
של רעם עמוק, שאמור לעזור לסאונד להפתח למעלה ולצדדים
(נסו אותו עם ריוורבים/דילייאים או על אפיצים).

יש לכם פקד רטוב/יבש (אשר הכרחי) אבל יש לי הרגשה שהוא מתפקד יותר טוב
בתור שליחה (Send). יכול להיות שאני טועה אז תתנסו.

http://www.airwindows.com/noise-vst/

עריכה :

אחרי ששאלתי את ג'ונסון שאלה בקשר לעיבוד, רציתי לעדכן : Noise הוא מעבד
שמבוסס GATE. כך הוא מחיל את הרעש. הבעיה שאם יש לכם סאונדים מצודדים
חזק (האפצ'י ! #smile) המעבד יחוש בהם ויחזיר תוצאה שתעבד צד אחד בלבד של הפנורמה.
גו'נסון טוען שהמעבד הבא שלו Voice of the Starship (זה אותו "פלאג ישן"
עליו דיברתי מעלה) אמור למען את העניין הזה. נראה.

עריכה 2 :

כתבתי : ש-"ג'ונסון טוען שהאות לא נודד למחוזות ה-DC Offest למרות שאינו
כולל כל סוג של מסנן מעבר-גבוהים".

גיליתי שזה לא מדויק. ושזה קורה בתנאים מסוימים.

שאלתי את ג'ונסון על זה והוא ענה לי שאכן, כאשר העיבוד מחולל את הרעש
הסאב-סוני (המעבד יכול שלא, אגב), הוא מציג תוצאות שניראות כמו DC (זה
נובע מהאופי של הרעש החום, או "הילוך רנדומלי" כמו שהעיבוד הזה קרוי בשמו
האחר. מדובר על רעש ש-"מתפשט החוצה" בצורה אקראית, או כמו שקוראים
לזה בז'רגון : "תהליך סטוכסטי") אבל העסק לא אמור להיות נתפש באוזנינו.

כה אמר.

אחר כך הוא התחיל לדבר על ההתנודדות שהיא גם על הצד החיובי וגם על
הצד השלילי (של גל הקול, אני מניח) ואני בשלב זה עברתי ל-MODE של : "כאן
הסתיימו שידורינו, אילעלליק'ע" #biggrin

בכל מקרה, והיה ואתם נתקלים ב-DC (תדירות סאב-סונית שמרימה את ראשה
על האנאלייזר שלכם) מסנן מעבר גבוהים ב-10 או 15 קה"צ יסגור לכם את
הפינה הזו (כמו זה מהחבילה של DeadDuck)
_________________
שימו קוף בחדר עם הציוד שלי ונראה אותו ממקסס.
שימו אותי בחדר עם מה שיש ואני אספק לכם מיקס מעולה.
ציוד מועט או מיקס ITB הם לא תירוץ.
מיקס זה מיקס, אתם מיקסרים או שאתם קוף.
פשוט.
(מייקל בראואר)
  DrDataMiner  
Expert
הצטרף: 26 מרץ 05
הודעות: 1944
מיקום: מכרות המידע האינסופיים של הנט
Airwindows GrooveWear - שוחקים את הגבוהים בסטייל
הודעה פורסם: שלישי 30 ינו',18 10:35   
בשנות השבעים של המאה הקודמת הייתה תוכנית טלביזיה (בימי החד-ערוץ העליזים)
ללימוד אנגלית למתבגרים, תוכנית שנקראה סקוטרמן (Scooterman).

בתוכנית זו היתה דמות שנקראה ד"ר האפבייקד (Dr Halfbaked - יענו "חצי-אפוי".
דמות ששוחקה ע"י יוג'ין בלאו המנוח).
התפקיד שלו היה לרקוח רעיונות מוזרים באמצעות דברים שהיו מסביבו, לפוצץ
את המעבדה שלו וגם... "להעלים את ימי רביעי" #biggrin

הקלק על התמונה לצפיה בגודל מלא
הקלק על התמונה לצפיה בגודל מלא

אני רואה את כריס ג'ונסון (ה.ג.ב Airwindows) בתור ד"ר האפבייקד מודרני של
עולם הפלאגים (הוא בהחלט מעלים להרבה אנשים את יום ראשון שכן אלה מחכים
לראות איזה שפן הוא משריץ בכל שבוע #smile ).



הוא רוקח פלאגים שונים ומשונים מתוך אלגוריתמים שלו עצמו... חלק מהם סתם, חלק
ממש שימושיים וחלק פשוט הכרחיים (בעיקר כי הם לא עולים כלום).

האחרון מתוך הוא מחסן הרעיונות של ג'ונסון הוא פלאג שנקרא GrooveWear.
הרעיון שעמד בראש של ג'ונסון היה ליצור פלאג שמדמה את הפעולה של מחט
פטיפון (או חָרַט) על התקליט מבחינת מה שזה עושה לתוכן הגבוה (ומכאן GrooveWaer -
המילה Groove הכוונה למסלול החריצים הקטנים על התקליט ו-Wear זה "לשחוק").

האלגוריתמים הושאלו משני פלאגים אחרים שלו, Average (מעבד מעבר נמוכים
שפועל בצורה לא שגרתית) ו-ToVinyl4, שם הוא פשוט הוציא החוצה את פרמטר
GrooveWear, תיבל אותו קצת ומשך אותו לפלאג נפרד.

לקצר בפרטים הטכניים (מי שרוצה יכול לקרוא באתר שלו ולצפות בוידאו) - זה פלאג
מרכך גבוהים אבל בלי לרכך את הגבוהים (עד כמה שזה מוזר). מה שזה אומר
זה שאתם "מרגיעים" את הפעולה של הגבוהים (כולל הצלילים הקשים/גסים שמגיעים
מתוכן בינוני גבוה/גבוה) אבל בלי שזה ישמע כאילו הסרתם את התוכן הגבוה.

זה לא איקיו רגיל, יש לו טקסטורה אחרת (שיכול להיות שתאהבו ויכול להיות שלא).

נסו. זה בחינם (אלא - וזה תלוי רק בכם ולא חובה בשום אופן - אם בא לכם לתרום
לג'ונסון דולר בודד עד כמה דולרים, כל חודש בהוראת קבע).

http://www.airwindows.com/groovewear/
_________________
שימו קוף בחדר עם הציוד שלי ונראה אותו ממקסס.
שימו אותי בחדר עם מה שיש ואני אספק לכם מיקס מעולה.
ציוד מועט או מיקס ITB הם לא תירוץ.
מיקס זה מיקס, אתם מיקסרים או שאתם קוף.
פשוט.
(מייקל בראואר)
  DrDataMiner  
Expert
הצטרף: 26 מרץ 05
הודעות: 1944
מיקום: מכרות המידע האינסופיים של הנט
Airwindows PurestDrive - תקורה טהורה לא יכול להיות דבר רע
הודעה פורסם: שני 05 פבר',18 07:25   


לדבר הזה חיכיתי הרבה זמן.

פלאג מסדרת ה-Purest ("הטהור ביותר") של Airwindows, שנקרא PurestDrive.

זה הפלאג השני שהעיף לי את הפקק של השמפניה השבוע. הראשון היה POWAIR
של SoundRadix (כנראה הקומפרסור הטוב בעולם כיום, אבל זה עניין לטופיק נפרד
לגמרי).

הפלאג הזה עניינו ביצירת רוויה... ותקורה (Headroom).

ההסבר הטכני (המלא ! הוא פתח את הפלאגים שלו ל-Open Source, אגב) כולו
באתר שלו. אבל זה לא אמור לעניין אתכם (אלא אם אתם בעניין של פורנו טכני).
מה שכן אמור לעניין אתכם זה שיש לכם ערוץ אודיו. אתם משחילים את PD...
ודוחפים אות אליו (אני ממליץ על פלאג גיין כלשהו לפניו).
שימו לב : הוא חי, נושם, אוכל ומפליץ את התוצרת הטהורה שלו סביב (ב- ... ומעל) אפס dBFS.
אם אתם מצפים שיקרה משהו תוך שאתם מתכננים מהלך הגבר אנלוגי לתוכו (כלומר
18dBFS-)... אז בהצלחה (זה לא יקרה. לעולם).

הדבר המדהים הוא שככל שאוזניי יכולות להבחין אין שום שינוי משמעותי מובחן
ב-Tone אם אתם משכפלים אותו פעם.... פעמיים.... 6 פעמים... או 12 פעמים (!).
מן הסתם מדובר בחומרים בהם אותות היעף עפים לכל עבר בסדרי גודל בינוניים
עד חריגים. בחומרים בעלי מקדם השתנוּת קטן יותר, הפרקטיקה הזו לא תתן הרבה
(לפחות לא ממה שאני ראיתי. אבל היי, הכול תלוי משתמש וחומר מעובד).

מה שכן הרווחתם זה תקורה מזוככת, איתה ניתן לשחק בשלב מאוחר יותר במיקס
להושבת אלמנט במיקס בצורה נוחה הרבה יותר.

http://www.airwindows.com/purestdrive-vst/
_________________
שימו קוף בחדר עם הציוד שלי ונראה אותו ממקסס.
שימו אותי בחדר עם מה שיש ואני אספק לכם מיקס מעולה.
ציוד מועט או מיקס ITB הם לא תירוץ.
מיקס זה מיקס, אתם מיקסרים או שאתם קוף.
פשוט.
(מייקל בראואר)
shpitz_yl
תומך
הצטרף: 24 דצמ' 10
הודעות: 189
מיקום: נתניה
הודעה פורסם: שני 05 פבר',18 07:59   
ציטוט:
הוא פתח את הפלאגים שלו ל-Open Source


זה חדשות טובות למשתמשי לינוקס.
  DrDataMiner  
Expert
הצטרף: 26 מרץ 05
הודעות: 1944
מיקום: מכרות המידע האינסופיים של הנט
Airwindows Acceleration - גילוח הגבוהים בלייזר
הודעה פורסם: שני 12 פבר',18 15:54   


בטופיק מעלה כתבתי על כריס ג'ונסון (ה.ג.ב Airwindows) :

ציטוט:
הוא רוקח פלאגים שונים ומשונים מתוך אלגוריתמים שלו עצמו

אז הנה עוד אחד :

פלאג ToVinyl4 ניסה (ומצליח ?) להביא בצורה דיגטלית את פעולת ראש החָרַט
(זה "חרט" לא "חרטא" #biggrin) שהיה משמש לכתיבת מידע על תקליטי ויניל (כולל
מנגנון "שחיקת" הגבוהים שנוצר מעצם הפעולה הפיזית של החרט... ותרם - ותורם -
למה שאנחנו תופשים בתור "סאונד אנלוגי").

ג'ונסון התבקש ע"י משתמשי TV4 להוציא החוצה את לימיטר-המיאוץ (Acceleration Limiter)
אשר "ננעל" כמו טיל-מתביית על אותות היעף (אשר מטבעם מפילים על ארבע כל
ראש חרט), ופשוט "שורף" להם את האמ-אמא באכזריות. האפקט המתקבל (כמו
שרשמתי מעלה, בטופיק של TV4) הוא ריכוך/שיכוך של הגבוהים (רואים את זה
על הספקטרום אנלייזר) אבל בלי לשמוע שהגבוהים שוככו (תלוי בקביעות שלכם
כמובן. האוזן היא הכלי הסופי. והטעם האישי שלכם).

פה אפשר לקרוא על ה-AL :
http://www.audiomasterclass.com/newsletter/acceleration-limiting-an-essential-part-of-the-vinyl-experience

מתוך הדף מעלה :

The audible effect of the acceleration limiter is similar to that of a de- esser,
though where the de-esser would be fine-tuned to vocal sibilance,
the acceleration limiter is more of a brute force tool. The purpose of
the acceleration limiter is to protect your stylus and your vinyl, and if
a little hi-fi is lost in the process so be it.


העסק הזה יכול להיות מעניין ביותר גם בשימוש בתור מסנן מקדים לקומפרסור/לימיטר
(ודיה לחכימא ברמיזא #wink).

http://www.airwindows.com/acceleration/
_________________
שימו קוף בחדר עם הציוד שלי ונראה אותו ממקסס.
שימו אותי בחדר עם מה שיש ואני אספק לכם מיקס מעולה.
ציוד מועט או מיקס ITB הם לא תירוץ.
מיקס זה מיקס, אתם מיקסרים או שאתם קוף.
פשוט.
(מייקל בראואר)
  DrDataMiner  
Expert
הצטרף: 26 מרץ 05
הודעות: 1944
מיקום: מכרות המידע האינסופיים של הנט
Voice Of The Starship- כך נשמע מנוע של חללית,דרך האודיו שלכם
הודעה פורסם: שני 19 פבר',18 10:00   


לפני חודש כתבתי :

ציטוט:
כבר זמן לא מעט שחברות משתמשות ברעש אלקטרוני (Noise) בתור אותו הפרמטר
עלום שהם קוראים לו "אנלוג". כריס ג'ונסון (ה.ג.ב Airwindows) החליט להציף את
אותו הפרמטר (הגזור מפלאג אחר, ישן, שלו) ולתת לנו לשלוט איך אנחנו רוצים שאותו
הרעש ישתלב באודיו שלנו.

אז הנה הפלאג ה-"ישן" יותר : האב הקדמוני של Noise (ולמרבה ההפתעה גם הרבה
יותר פשוט ממנו).

אין הרבה מה להוסיף על מה שרשמתי ב-Noise : יש לכם שני פרמטרים שמעצבים
את הטקסטורה של הרעש ועוזרים לסאונד שלכם להפתח "מהעומק של למטה" (גם
בגלל פרופיל הרעש וגם מעצם יכולת ה-"שיוף" של אותו פרופיל).
הוידאו מדגים ויזואלית מה הוא עושה לסאונד... ואיך. בשטח - אם זה טוב או לא - צריך
להתנסות לבד.

משהו נחמד שאהבתי :פילטר ב=0.20, אלגו'=13 (או 14)

http://www.airwindows.com/voice-of-the-starship-vst/

דבר יפה (שקיבל את ברכתו של ג'ונסון) הוא שבגלל אופי פרופילי הרעש וחתימת
המעבד הלא קיימת - ניתן לערבב פרופילי רעש/סינון שונים או שניתן לערום אחד
על השני עד-דלא-ידע (אל תשכחו להפעיל אותו כשליחה ברמה מאד נמוכה. לא
כהשחלה). הקטע המצחיק הוא שכמעט מילולית ניתן לערבב "צבעים" (רעש לבן,
חום וכיוצ"ב) בלי שום "עונש" (אני חיפשתי כזה ולא מצאתי. ג'ונסון טוען שאין שום
סיבה שיהיה כזה). הפרס ? הגדלה עדינה של החלק התחתון של הספקטרום, אבל
בלי לאבד רזולוציה. השילוב של הכלי הזה עם Accelerate ועם GrooveWear
פשוט נהדר (לדעתי. ולא רק. ואני לא מדבר על משתמשים "רגילים"). אז קדימה...
נסו אחד, שניים, שבע, שתיים עשרה. הקשיבו והסתכלו על הגוניומטר שלכם. אתם
עלולים למצוא את עצמיכם מחייכים חיוך מטופש של שביעות רצון לא ממש רצונית...).
_________________
שימו קוף בחדר עם הציוד שלי ונראה אותו ממקסס.
שימו אותי בחדר עם מה שיש ואני אספק לכם מיקס מעולה.
ציוד מועט או מיקס ITB הם לא תירוץ.
מיקס זה מיקס, אתם מיקסרים או שאתם קוף.
פשוט.
(מייקל בראואר)
  DrDataMiner  
Expert
הצטרף: 26 מרץ 05
הודעות: 1944
מיקום: מכרות המידע האינסופיים של הנט
PDConsole - שעטנז של PurestDrive ו-Console5
הודעה פורסם: שני 12 מרץ,18 11:14   
בהמשך לדברים שרשמתי מעלה (על "רקיחת" אלגוריתמים/פיצ'רים) להלן הסלטה-מטבוחה האחרון של כריס ג'ונסון (ה.ג.ה Airwindows) :



שוב פלאג סטייל VCC (או NLS או כל סוג אחר שאתם יכולים לחשוב עליו), אבל
הפעם וריאנט טיפה שונה.

הוא לקח/רקח את Console5, הוסיף את PurestDrive - ובישל אותם (תרתי
משמע !) בסיר-לחץ במשך שבוע.

אותם חוקי השחלה (Channel<>Bus) חלים גם פה (חפשו בטופיק של Console
או פשוט חפשו ברשת איך ומה) רק שיש לכם צבע טיפה שונה.

ג'ונסון טוען למצלול (Tone) מסוים שהוא טיפה יותר "מעוגל" ; שיש סוג כלשהו של
מדרון (Roll-Off) וסוג מסוים של רוויה - שניהם מביאים דברים טיפה יוצר "החוצה".
דברים יהיו "טיפה יותר דחוסים והטקסטורה תהיה עשירה יותר" (תמיד תהיתי ביני
לבין עצמי אם המעבדים דהיום הם פשוט תרגיל חוזר ונשנה של אלה שמפתחים
אותם בארטיקולציה - יענו הפיכת רעיונות ותחושות למילים - של רגשות פרטיים
לגבי חוויה - נכונים או לא. ושלום ל-"מיסטר סלייט" או כל נציג חברה מפתחת, עם
אוצר מילים עשיר ויכולת הבעת רגשות במשחק #biggrin).

http://www.airwindows.com/pdconsole/
_________________
שימו קוף בחדר עם הציוד שלי ונראה אותו ממקסס.
שימו אותי בחדר עם מה שיש ואני אספק לכם מיקס מעולה.
ציוד מועט או מיקס ITB הם לא תירוץ.
מיקס זה מיקס, אתם מיקסרים או שאתם קוף.
פשוט.
(מייקל בראואר)
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » פלגינים חינמיים מומלצים

לך לעמוד הקודם  1, 2, 3, 4, 5   הבא
עמוד 3 מתוך 5

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון