הצטרף: 10 אוג' 06
הודעות: 355
מיקום: ירושלים
פורסם: שישי 04 אפר',14 17:54
שלום.. סליחה אם אני ישמע לא ברור לחלק מהקוראים.. אם למישהו תהיה שאלה בקשר להודעה אשמח לפרט..
מבחינה תיאורטית הבנתי ש CC ID שבין 32-63 הם בעצם fine controllers ל CC 0 - 31 שזה בין היתר גלגל המדוליישן וכו.
(בקיובייס זה נקרא לצורך העניין LSB Modulation CC33)
מה ההבדל או איך הקונטרולרים שהם LSB באים לידי ביטוי בשליטה על הכלים?
בפועל לא ראיתי שהקונטרולרים שהם LSB מוסיפים או משנים את הקונטרולרים המקוריים שלהם (CC 0 - 31), הם פשוט משנים פרמטר מיועד בכלי ומשמשים בסך הכל כעוד קונורולר רגיל או ליתר דיוק שולחים Control change massage רגיל
תודה רבה
Expert
הצטרף: 04 אוג' 11
הודעות: 687
פורסם: שבת 05 אפר',14 00:30
זה פשוט איך שהפקודות נשלחות, ב 2byte במקום ב 1byte. אין מה לראות.
הביטוי בשליטה על כלים הוא שבגלגלת מודוליישן למשל יש לך מספיק רזולוציה כדי שלא יהיו "מדרגות" בשליטה על הפיטץ' או בכל ערך אחר ש 128 "קפיצות" לא מספיקות.
יכול להיות שלא הבנתי את השאלה, באיזה הקשר אתה שואל?
S.Supporter
הצטרף: 25 יונ' 01
הודעות: 5210
מיקום: רעננה
פורסם: שבת 05 אפר',14 12:44
פקודת מידי בודדת (MSB) נותנת 128 מדרגות.
מאחר ויש פרמטרים ש128 לא מספיקים להם, נוספה פקודת הLSB שמוספיה עוד 128 מדרגות בין כל מדרגה של הMSB
תחשוב על זה כמו כתובת, רחוב שאול המלך 7 (MSB) דירה 6(LSB)
הפקודה השניה מאפשרת 128 ערכי ביניים עבור כל ערך מקורי. אפשר לחשוב על זה גם כעל זוג סרגלים:
סרגל אחד נותן חלוקה גסה לסנטימטרים, והשני נותן חלוקה למילימטרים, ואפשר למקם אותו בכל מקום על הסרגל הגס.
הפקודות נפרדות אחת מהשניה משתי סיבות, הראשונה טכנית וכאמור מגבילה כל פקודה ל128 ערכים. השניה היא תאימות, מאחר ולא כל כלי מידי צריך (אוו יכול להתמודד עם) ערכים ברמת דיוק גבוהה, הפקודות נשארות מופרדות ורק כלי שצריך אותן יפנה אל התחום (32-64) הנוסף
הצטרף: 10 אוג' 06
הודעות: 355
מיקום: ירושלים
פורסם: שבת 05 אפר',14 14:01
שחר, כשניסיתי להקשיב לשני גלגלי המודוליישן: MSB ו- LSB לא שמעתי הבדל. שניהם היו בעלות רזולוציה גבוה.
האם זה בגלל שהכלי או הכלים שהקשבתי לגלגלים יודעים להפוך את המודוליישן הגס (Coarse) למודוליישן עדין (Fine/LSB) באופן אוטומטי?
ז"א, מדובר רק על כלים ישנים שמתייחסים ל MSB כקונטרולר גס וה LSB באמת נדרש כדי לעדן את המדרגות הגסות באותם כלים ישנים?
שוב אני אומר, בכלים שבדקתי את ה MSB הוא היה נשמע רציף לגמרי, לא בעל מדרגות..
S.Supporter
הצטרף: 25 יונ' 01
הודעות: 5210
מיקום: רעננה
פורסם: שבת 05 אפר',14 14:10
זה תלוי בקונטרולר ובכלי הנשלט, וגם בפונקציה עצמה שעליה אתה שולט.
צריך לבדוק את התיעוד שלהם, אבל בגדול כן.
קונטרולר יכול לשלוח 2פקודות מידי כדי לייצר ערכי ביניים וכלי מידי יכול לקבל שתי פקודות ולנתב אותן לפונקציה בודדת. זה כל הרעיון בשיטה הזו, אין באמת צורך בשני פקדים ויעדים שונים לפקודות, זה אמור להיות שקוף למשתמש.
אתה יכול לבדוק עם מידי מוניטור (כמו midi ox) מה בדיוק הקונטרולר שלך שולח מהמודוליישן (או שאולי זה נמצא בתיעוד)
S.Supporter
הצטרף: 25 יונ' 01
הודעות: 5210
מיקום: רעננה
פורסם: שבת 05 אפר',14 16:30
LSB (או lsb אם מדברים על ביטים) מתייחס למיקום שלו.
הביט האחרון של הבייט תורם את שינוי הערך הקטן ביותר.
הבייט השני מבין השניים, נותן שינויי ערך קטנים יותר.
במידי, הפקודה הנוספת (32-64) היא בייט שלם (לא בדיוק, רק 7 ביט) שמיועד לתת ערכי ביניים בין הערכים של הפקודה הראשית.
כמו שהסברתי במקרה הסרגל:
סרגל של 10 ס״מ (בקפיצות של 1 ס״מ) וסרגל של 10 מ״מ (בקפיצות של 1 מ״מ) ניתן לייצר ע״יי אותה כמות ערכים, ובעצם הגודל ה״מחשבי״ שלהם זהה (רק המימוש שונה)
כך, אם נרצה לייצג את הערך 32, נצטרך סרגל עם 100 קפיצות של 1 מ״מ. זה אומר בעצם 10 סרגלים של 10 מ״מ, (לא יעיל), או סרגל של 100 שנתות של 1 מ״מ (לא מתיישב עם התנאים הטכניים)
לכן, כדי לייצר את הערך 32 מ״מ אנחנו קודם פונים אל הסרגל ה״נחשב יותר״ שנותן ערכים גדולים יותר, ומייצרים שם את הערך 3ס״מ, ולידו ממקמים את הסרגל ה״פחות נחשב״ ומייצריםפ עליו את הערך 2מ״מ.
המכשיר שקולט את שני הבייט האלה מפרש אותם כ32 מ״מ, ולא כשני ערכים שונים.
כך גם במידי:
אם תרצה את הערך 64.5 בפקודה שלך, קודם תייצר מפקודת הMSB את הערך 64, ואז תיגש לפקודת הLSB ותייצר שם ערך שהוא חצי מהטווח (כי בעצם אנחנו מקבלים עכשיו חלוקה של כך ערך ״נחשב״ לעוד 128 ערכי ביניים ״פחות נחשבים״
במימוש, המקור אמור לקודד את שתי הפקודות יחד מתוך פעולה פיזית אחת, וכנ״ל גם ביעד, שיודע לקרוא שתי פקודות ולבנות מהן ערך אחד.
היתרון הוא, שאם היעד שלי לא יודע לממש את ערכי הביניים, אני עדיין מקבל את הערכים הגסים ״הנחשבים״