תפריט
שלום Anonymous ::: 2024, 10:35
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
חיבורי המוניטור באולפן
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (445) › תצורת הדפסה
לך לעמוד הקודם  1, 2, 3, 4, 5, 6   הבא
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » כתבות נושא ומדריכים
ReuvenM
Administrator
הצטרף: 17 מאי 01
הודעות: 19375
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: שבת 14 דצמ',02 10:33   
לכן ציינתי למעלה:
ציטוט:
שברכישת מיקסר למטרות אולפן מומלץ לחפש יציאת מוניטור

כי למטרות PA אפשר שהתנאים יאפשרו מצב זה (כל הבמה היא ה"מוניטר" שלך), והמיקסר שלך עושה רושם שהוא להגברה בעיקר.
רצוי תמיד להביא לינק למפרט המיקסר אצל היצרן, כך שנוכל לעזור בצורה מלאה יותר.

לשאלתך, על פי מצבך כפי שהבנתי:
- כשאתה רוצה להוריד ווליום שמיעה, אתה גם מוריד את המסטרים, ואם הם הולכים למכשיר מסטר או להקלטה במקום אחר (מחשב למשל) אתה משנה את משרעת האות על פי הנוחות האקוסטית בחדר, וזה ממש אסור.
- כשאתה מבצע דעיכה (fade out) בסוף שיר, אתה גם מוריד את עוצמת השמיעה בחדר, וזה ממש אסור.
בכל המקרים הנ"ל אתה לא מבקר נכונה את האות, כי השמיעה בחדר צריכה להיות קבועה.
בהיעדר פרטים שאולי יאפשר שינוי החיבור, הדרך היחידה שלך היא להוריד עוצמה בחדר באמצעות הווליום במגבר (לא נכון, אבל פחות בעייתי ממממממהתצורה הקודמת), ואם הרמקולים שלך מוגברים פנימיתת אפשר שיש לך בעיה לבצע גם את זה.
בקצרה, צריך לשאוף - חיבורית/חיווטית או פיזית (לשנות, לבנות) - לשליטת עוצמת שמיעה/לחץ-אקוסטי עצמאיים למצב המסטר.
_________________
Facebook של אקט ::: חפש לפני שתשאל ::: התקנון! ::: אינדקס ::: האינפו
  צופיפניק  
S.Supporter
הצטרף: 06 ינו' 02
הודעות: 5239
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: שבת 14 דצמ',02 12:35   
אז ככה:

אני מחבר את המוניטורים באמצעות יציאות ה-XLR היחידות שיש במיקסר - Main Left + Main Right.
יש גם יציאות של Control Room וגם Alternative Out - האם עדיף להשתמש בהן בשביל המוניטורים? (הן TRS, אבל גם מאוזנות, כך שאני מניח שהאיכות תהיה אותה איכות)

אם הבנתי נכון איך החיווט במיקסר הזה עובד, היציאות של Alternative מקבלות כל ערוץ שבו אני לוחץ על הכפתור Mute, והיציאות של Control Room מקבלות את מה שאני בוחר ב-Control Room Source, שזה יכול להיות גם Main Mix וגם Alternative.

Control Room יוצא גם מיציאת האוזניות. לכן אני בדר"כ משתמש בו כדי לשמוע דרך האוזניות, וב-Main כדי לשמוע דרך המוניטורים.

נכון, כשאני רוצה להוריד את הווליום אני מוריד את המסטר, אבל מה רע בזה? אני לא מחובר לשום מכשיר מסטר או הקלטה, אני בכלל לא מקליט דרך המיקסר, אלא רק דרך ה-Preamp שלו אם צריך...(אחת הסיבות שקניתי אותו)
הפיידר של Main Mix לא משמש, ולא יכול לשמש אותי לשום דבר אחר חוץ מהורדת הווליום במוניטורים! (אלא אם מישהו כאן יצביע על משהו שלא ראיתי קודם)

ועדיין, שאלתי הקודמת: רגישות המגבר היא על 15% בערך (מבחינת מיקום הפוטנציומטר), והווליום ב-Main עומר על הרבה מתחת לנקודת ה-Unity, כך שנורות החיווי לא עוברות את ה-20db, ורוב הזמן הן בכלל על -30...
כשאני לוחץ על Pre Fader Solo, אני רואה שהעוצמה של השיר שאני שומע היא בתחום 0db עד -2db, שזה מצויין. אבל אני חייב להנמיך את זה ב-Main כדי לא לפוצץ לעצמי את האוזניים.
כשרגישות המגבר גבוהה יותר, המצב הרבה יותר רציני...

מה לעשות??
ReuvenM
Administrator
הצטרף: 17 מאי 01
הודעות: 19375
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: שבת 14 דצמ',02 12:55   
רגע, רגע.. לפני שיהיה בלאגן. התשובה שלי למעלה היא למי ששאל מעליה, לא לך.
עכשיו נטפל בך:

ציטוט:
אני מחבר את המוניטורים באמצעות יציאות ה-XLR היחידות שיש במיקסר - Main Left + Main Right.
יש גם יציאות של Control Room וגם Alternative Out - האם עדיף להשתמש בהן בשביל המוניטורים? (הן TRS, אבל גם מאוזנות, כך שאני מניח שהאיכות תהיה אותה איכות)

אתה עוזב עכשיו הכל והולך לחבר את המוניטרים ליציאת ה-Control Room. בלי ויכוחים ובלי "אבל".

ציטוט:
נכון, כשאני רוצה להוריד את הווליום אני מוריד את המסטר, אבל מה רע בזה? אני לא מחובר לשום מכשיר מסטר או הקלטה, אני בכלל לא מקליט דרך המיקסר, אלא רק דרך ה-Preamp שלו אם צריך...(אחת הסיבות שקניתי אותו)
הפיידר של Main Mix לא משמש, ולא יכול לשמש אותי לשום דבר אחר חוץ מהורדת הווליום במוניטורים! (אלא אם מישהו כאן יצביע על משהו שלא ראיתי קודם)

לכן ציינתי את האפשרות הזו בהודעה מעלי. זו אפשרות חולנית מבחינה תקנית (מהסיבות שהועלו מעלה), אבל אפשרית.
אני לא ממליץ. נקודה.

ציטוט:
ועדיין, שאלתי הקודמת: רגישות המגבר היא על 15% בערך (מבחינת מיקום הפוטנציומטר), והווליום ב-Main עומר על הרבה מתחת לנקודת ה-Unity, כך שנורות החיווי לא עוברות את ה-20db, ורוב הזמן הן בכלל על -30...
כשאני לוחץ על Pre Fader Solo, אני רואה שהעוצמה של השיר שאני שומע היא בתחום 0db עד -2db, שזה מצויין. אבל אני חייב להנמיך את זה ב-Main כדי לא לפוצץ לעצמי את האוזניים.
כשרגישות המגבר גבוהה יותר, המצב הרבה יותר רציני...

רק חיזוק למה שאמרתי: עזוב הכל, ולך לחבר כמו שצריך. אחרי זה נדבר.
זה בין כה לא אמור לשנות לך כלום במהלך החשיבה או העבודה, נכון?
יאללה, חבל ל הזמן של שנינו.
_________________
Facebook של אקט ::: חפש לפני שתשאל ::: התקנון! ::: אינדקס ::: האינפו
  צופיפניק  
S.Supporter
הצטרף: 06 ינו' 02
הודעות: 5239
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: שבת 14 דצמ',02 13:00   
אוקיי, תודה ראובן. אני אלך היום בערב לקנות לי כבלים TRS מאוזנים, ואז אחבר את המוניטורים ל-Control Room...
ReuvenM
Administrator
הצטרף: 17 מאי 01
הודעות: 19375
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: שבת 14 דצמ',02 13:18   
אתה יכול לחבר בינתיים גם לא-מאוזן, לא יקרה שום נזק.
_________________
Facebook של אקט ::: חפש לפני שתשאל ::: התקנון! ::: אינדקס ::: האינפו
  צופיפניק  
S.Supporter
הצטרף: 06 ינו' 02
הודעות: 5239
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: שבת 14 דצמ',02 13:57   
אני יכול, אבל יש לי רק שני PLים טובים, ובהם אני משתמש לגיטרה ולבס...
הממ... טוב, בעצם אפשר לחבר אותם בינתיים, ממילא לא נראה לי שיהיה לי זמן לנגן היום...
אחבר ואדווח כאן על התוצאות.

אהה, עוד משהו - ליד יציאות המיקסר יש כפתור שמאפשר לבחור את עוצמת היציאה: Mic או +4db. כרגע הוא עומד על +4. האם שינוי שלו יפתור את כל בעיותי? (לא בטוח אם הוא נוגע גם ל-Control Room Output, אחרי שאחבר לשם את המוניטורים אני אבדוק...)
ReuvenM
Administrator
הצטרף: 17 מאי 01
הודעות: 19375
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: שבת 14 דצמ',02 14:04   
האמת שאחרי עשרות אולפנים מחווטים במו ידי, ועשרות הקמות PA, ונשבע שתמיד הסתכלתי היטב על אחורי המיקסר ולמדתי אותו היטב, עדיין לא יצא לי לראות יציאת מיקרופון מקונסולה, להוציא קו Talkback ונגזריו.
אפשר שמדובר ברגישות כניסה, מיקרופון או קו, או טעות בכיתוב של היצרן, או פזיזות מקלדת של השולח #smile אבל בלי קשר למוניטור.
  צופיפניק  
S.Supporter
הצטרף: 06 ינו' 02
הודעות: 5239
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: שבת 14 דצמ',02 14:49   
חיברתי עכשיו את המוניטורים ליציאת Control Room.
(אגב, הסתכלתי עכשיו במנואל של המיקסר ובאמת צריך לחבר את המוניטורים ליציאה זו ולא ל-Main Out, חבל שלא בדקתי שם קודם...)

כרגע אני שולט על הווליום של המוניטורים ע"י שני פוטנציומטרים: Main Out וגם Control Room.
זאת כאשר Control Room Source הוא Main Mix.

נראה לי יותר הגיוני לבחור ב Control Room Source את Alt 3-4, ואז אני שולט על הווליום
במוניטורים ע"י הפוטנציומטר של Control Room בלבד, כאשר Main Mix לא שולט על כלום, וזה אכן מה שעשיתי עכשיו.

(כשאני אעשה מיקס סופי לשיר, וארצה למקסס את הסינטי החיצוני עם מה שיוצא מתוך המחשב - אז אני אשתמש ב-Main Out. זה מה שהבנתי מההודעות כאן, וזה נראה לי די הגיוני.)

הנורות מראות על רמה נכונה - הן "מגרדות" את ה-0 די.בי, לא משנה מה הווליום שקבעתי - שזה מצב מצויין.

ובכן, הכל טוב ויפה, אבל עדיין - הפוטנציומטרים של המגברים במוניטורים עצמם הם על רמת רגישות מאוד נמוכה, העוצמה של Control Room היא על Unity Gain, והווליום במוניטורים מחריש אוזניים.
ואתם עוד רוצים שאני אכוון את המגבר למקסימום?!?! גם האוזניים שלי וגם הרמקולים יתפוצצו בו זמנית...

(אגב, הכפתור שדיברתי עליו בהודעה הקודמת לא עושה כלום ב-Control Room)
ReuvenM
Administrator
הצטרף: 17 מאי 01
הודעות: 19375
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: שבת 14 דצמ',02 15:27   
הלכתי לבדוק בשבילך את כל הפרטים.
לגבי המוניטורים:
יש להם רגישות גבוהה מהרגיל, וזאת בשל התאמתם לאולפן אישי, ומשרעת העוצמות הרחבה המתקבלת מכרטיסים ומיקסרים שונים. במצב חיבור XLR הם אמורים לקבל רק קו מאוזן, אך בשני מצבי החיבור ניתן לרמות את הכניסה להבין שקו כזה או אחר מחובר. נגיע לזה אם נצטרך בהמשך.

על פי הנתונים של המוניטור:
ציטוט:
Input Sensitivity: 200 mV input produces full output with Input Sensitivity control at maximum

שזה מאמת את כל מה שאמרתי מקודם.

עכשיו, יתכן שאתה מחובר עדיין לא נכון, וזה גורם לרגישות הגבוהה, או ש (המשך לקרוא)...

...לגבי המיקסר:
מתברר שהמתג שדיברת עליו קודם, זה משהו ייחודי למקי... אכן התאמת עוצמת יציאה, אך ב"MIC" הכוונה שם שתוכל לחבר את יציאת המיקסר הזה לתוך כניסת מיקרופון של מיקסר אחר, ולמטרות שרשור (הגדלת כמות הערוצים).
מאוד דבילי מצידם להמליץ חיבור יציאת קו לכניסת מקרופון, אבל אני מתעלם לרגע מתופעות מוחיות ושיקולים מסחריים, ומציע לך לבדוק אם זה לא סתם כינוי עלוב, ונסה את שני המצבים, כי אפשר שרגישות העוצמה תשתנה !
חזור לכאן.
(כאילו שיש לך ברירה אחרת).
_________________
Facebook של אקט ::: חפש לפני שתשאל ::: התקנון! ::: אינדקס ::: האינפו
eran
הצטרף: 20 יונ' 02
הודעות: 180
הודעה פורסם: שבת 14 דצמ',02 16:09   
ראובן היקר ! #biggrin
קודם כל תודה על תשובתך למרות שנכנסתי לסלט עם עצמי בקשר למיקסר ונכון לעכשיו אני לא יודע מאיפה אני משיג כסף לקנות מיקסר חדש #biggrin .מצטער שלא הוספתי לינק למיקסר הספציפי הסיבה היא שהוא דגם יחסית ישן (7 שנים בערך) ובאתר החברה אין ממש פרטים טכניים או דף מוצר כלשהו לדגם הנ"ל. עכשיו לגבי אותו כפתור שצ'ופיפניק הזכיר יש לי משהו דומה שנקרא +48V ועוד אחד שנקרא HPF למה הם משמשים ? אני מניח שה HPF הוא בעצם קיצור של HIGH PASS FREACUENCY או שאני טועה ? שכחתי לציין שמעל כל ערוץ יש כניסת מיקרופון כך שאני מניח שה 48V+ קשור איכשהו ללחצן הזה לא ??
ושוב תודה לך . #thumbsup
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » כתבות נושא ומדריכים

לך לעמוד הקודם  1, 2, 3, 4, 5, 6   הבא
עמוד 2 מתוך 6

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון