תפריט
שלום Anonymous ::: 2019, 00:04
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
חיבורי המוניטור באולפן
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (355) › תצורת הדפסה
לך לעמוד 1, 2, 3, 4, 5, 6   הבא
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » כתבות נושא ומדריכים
  צופיפניק  
S.Supporter
הצטרף: 06 ינו' 02
הודעות: 5239
מיקום: תל אביב
חיבורי המוניטור באולפן
הודעה פורסם: שישי 13 דצמ',02 00:55   
היום (יום חמישי, למעשה זה כבר נקרא "אתמול") קניתי זוג מוניטורים של mAudio מדגם SP-5B. המחיר היה 3,000 ש"ח, מחלילית, ועד עתה אני מאוד מרוצה מהם. #thumbsup

עם הרכישה החדשה באות כמובן השאלות.

בחוברת כתובים שני דברים לגבי מיקום המוניטורים:
א. המוניטורים צריכים ליצור צורה של משולש עם המאזין.
ב. הקצה העליון של הוופר אמור להיות בגובה האוזניים של המאזין.

הבעיה היא שהחוברת לא מפרטת מי יודע מה בנושא, ולכן עלי לשאול:

1. אוקיי, המוניטורים יוצרים צורה של משולש - איזה משולש? יכול להיות שווה שוקיים, או שחייבים ממש שווה צלעות? (סתם משולש לא נראה לי הגיוני, כי הרי ממילא, לא משנה איפה אמקם את המוניטורים - תמיד יווצר משולש כלשהו #biggrin )

2. לאיזה כיוון הם אמורים לפנות? האם הם צריכים להיות ישרים (כלומר, מקבילים לקו של השולחן/המסך, לדוגמה) או שהם חייבים להיות בזווית? ואם כן, באיזו זווית?
בחוברת הם מצויירים בזווית, לכן אני מניח שזו התשובה - אבל על איזו זווית מדובר?

3. האם התאמת הגובה שלהם חיונית? כרגע הם נמצאים על השולחן, בגובה הצלעות שלי בערך. לפי מה שהבנתי, אני אמור להגביה אותם בכמה עשרות סנטימטרים.

4. שאלה נוספת - האם רצוי להדליק את הרמקולים רק בכל פעם שאני עובד, ולכבות אותם בסיום - או שעדיף פשוט להשאיר אותם דולקים כל הזמן?
כנ"ל לגבי המיקסר (בלי קשר).
אני מפחד שהדלקה וכיבוי בכל פעם מחדש של המיקסר ו/או המוניטורים תזיק להם בצורה כלשהי, ומצד שני אני לא רוצה שהם יתחממו יתר על המידה, או יתבלו מהר מדי.
אני יודע שאולי החששות שלי בלתי מוצדקים, אבל אשמח לקבל עצות ממי שיותר מנוסים בנושא.

תודה מראש #smile
Places
Act Compatible
הצטרף: 19 מאי 01
הודעות: 583
מיקום: Ro.S
Re: מוניטורים חדשים! - הכרזה וכמה שאלות.
הודעה פורסם: שישי 13 דצמ',02 01:58   
1. אוקיי, המוניטורים יוצרים צורה של משולש - איזה משולש? יכול להיות שווה שוקיים, או שחייבים ממש שווה צלעות? (סתם משולש לא נראה לי הגיוני, כי הרי ממילא, לא משנה איפה אמקם את המוניטורים - תמיד יווצר משולש כלשהו #biggrin )

ש"צ

2. לאיזה כיוון הם אמורים לפנות? האם הם צריכים להיות ישרים (כלומר, מקבילים לקו של השולחן/המסך, לדוגמה) או שהם חייבים להיות בזווית? ואם כן, באיזו זווית?
בחוברת הם מצויירים בזווית, לכן אני מניח שזו התשובה - אבל על איזו זווית מדובר?


בזוית לאוזניים שלך. כך שאם זה ש"צ - 60 מעלות.

3. האם התאמת הגובה שלהם חיונית? כרגע הם נמצאים על השולחן, בגובה הצלעות שלי בערך. לפי מה שהבנתי, אני אמור להגביה אותם בכמה עשרות סנטימטרים.

חיונית.
תגביה אותם.

4. שאלה נוספת - האם רצוי להדליק את הרמקולים רק בכל פעם שאני עובד, ולכבות אותם בסיום - או שעדיף פשוט להשאיר אותם דולקים כל הזמן?
כנ"ל לגבי המיקסר (בלי קשר).
אני מפחד שהדלקה וכיבוי בכל פעם מחדש של המיקסר ו/או המוניטורים תזיק להם בצורה כלשהי, ומצד שני אני לא רוצה שהם יתחממו יתר על המידה, או יתבלו מהר מדי.


מצד שני, כל קפיצת מתח קטנה תוכל לשרוף אותם.
עדיף לכבות.

-

תנסה לשמוע בצורה האידאלית ובאחת הצורות האחרות ותבין את כל התשובות לשאלות שלך בלי עזרת אף-אחד.
yarin
הצטרף: 04 אוק' 01
הודעות: 209
לכבות גם מגבר (מוניטורים פאסיבים)
הודעה פורסם: שישי 13 דצמ',02 03:58   
מצטער שאני קופץ ככה לת'רד, אבל ברק כבר העלה את הנושא.

מה לגבי מגבר?

יש לי מגבר סטודיו פלאט שמגביר שני טאנוי... כל פעם שאני מכבה אותו יש מין "פיק" מוזר ברמקולים. (אז אני כבר לא מכבה אותו...)
האם זה מזיק לכבות את המגבר בסיום העבודה? זה יוצא בערך כיבוי כל ערב והדלקה מחדש למחרת...

דבר נוסף הוא החלשת העוצמה מהמגבר. עדיין אין לי מיקסר, והרבה פעמים אני לא רוצה להרוס את המיקס, אבל לשמוע בשקט, ואני מוריד את הווליום מהמגבר עצמו. יש רע בזה? (אני שואל כי כבר אמרו לי פעם להשאיר את הווליום במגבר תמיד על הכי גבוהה)

תודה מראש.
shem_tov
S.Supporter
הצטרף: 30 דצמ' 01
הודעות: 2058
הודעה פורסם: שישי 13 דצמ',02 12:52   
א. נסה להנמיך את הווליום למינימום, לפני שאתה סוגר את המגבר (כנ"ל בהדלקה)
ב. לא צריכה להיות שום בעיה להדליק ולכבות את המגבר

את המגבר משאירים על מקסימום ווליום , כדי לקבל PEAK TO AVERAGE RATIO , או יחס טוב בין עצמה ממוצעת לעצמה מקסימלית
אבל מה תעשה , תהרוס לעצמך את האזניים ?

עוד הערות על מיקום מוניטורים
בהצבת מוניטורים מנסים להשתדל להמנע מהחזרים קרובים , שמשפיעים על אופי הסאונד ע"י כך שהם יוצרים ביטולים ותיסופים , שנובעים מהפרשי פאזות (COMB FILTER) , משטחי עבודה, קונסולות , שולחנות מחשב, וכל דבר קרוב שבולט מלפני המוניטור עלול לגרום להחזרים כאלה
  צופיפניק  
S.Supporter
הצטרף: 06 ינו' 02
הודעות: 5239
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: שישי 13 דצמ',02 16:02   
תודה על התשובות.
עוד שאלה, שקשורה גם לשאלה של ירין:

המוניטורים הם אקטיביים.
שמתי בשניהם את הווליום של המגבר על הקו הראשון (מתוך 6 קיימים), והווליום הוא כבר עכשיו חזק מאוד.
אז אם ללכת לפי תשובתו של שם_טוב - האם להעלות את הווליום במגברים במוניטורים למקסימום, ולהנמיך במיקסר?
זה לא יכול לקלקל את המוניטורים באיזו צורה, או להרוס לי את האוזניים? (במקרה ואיזה קצר חשמלי יגרום להם להתפוצץ מרוב עוצמה...)
ReuvenM
Administrator
הצטרף: 17 מאי 01
הודעות: 19247
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: שישי 13 דצמ',02 16:45   
אפשר להרוס רמקולים בכל מיני צורות ועוצמות, אבל רוב הזמן אתה במצב עבודה ולא הרס, וזה מה שקובע.
לכן, המגברים צריכים להיות על המקסימום והשליטה דרך כפתור המוניטור במיקסר, או במצב שבו ה-headroom הוא האופטימלי בכל השרשרת.
לעתים אפשר להוריד קצת מערך נקוב זה, תלוי ברגישות הכניסה של המגבר.
אם במצב שבו כפתור המוניטור במיקסר עומד על שלשת-רבעי הסיבוב, אתה מקבל את מקסימום ההספק מהרמקולים (כאשר נשלחת מוסיקה בהגבר אחיד, או 'על האפס'), אז זו הפקת אויירה אקוסטית טובה.
אם תחליש את המגבר, תוכל בקלות לגרום לו לרוויה בכניסה עם אותות ושיאים חזקים, מה שיישלח לרמקול.
בכלל - עבודה ביחס אות לרעש לא נכונים, מובילה לאסון בהקלטות ובמיקס.
להבדיל ממערכת סטריאו, בה כפתור הווליום של המגבר הוא השולט, באולפן הוא (כפתור הווליום של המגבר, זהו) משמש לקביעת רגישות כניסה והתאמה, לא למשחק עם עוצמת שמיעה.
  צופיפניק  
S.Supporter
הצטרף: 06 ינו' 02
הודעות: 5239
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: שישי 13 דצמ',02 17:32   
הממ... יכול להיות שיש איזו בעיה אצלי...

הווליום (רגישות) בפוטנציומטרים של המגברים - עומד על בערך 15 אחוזים.
כפתור הווליום הראשי במיקסר Mackie (שבו אני משתמש גם בשביל להגביר ולהחליש כשצריך) נמצא הרבה מתחת לנקודת ה-Unity, והמצב הוא כזה שה-Level שיוצא מהמיקסר, לפי הנורות, מגיע למ-ק-ס-י-מ-ו-ם מינוס 20db.
ועדיין הווליום הוא ממש רציני.

ניסיתי להעביר את הרגישות במגברים למקסימום, וזה דרש ממני להקטין את העוצמה במיקסר לעוצמה ממש אפסית - הנוב כמעט נוגע במינוס אינסוף db... נורות החיווי לא נדלקות בכלל (!) מרוב שהאות שיוצא מהמיקסר הוא נמוך.
זה נראה לי לא כ"כ הגיוני...
Span^kinG
הצטרף: 16 אוג' 01
הודעות: 1261
מיקום: חולון
הודעה פורסם: שישי 13 דצמ',02 20:32   
ברק, יש לך מיקסר VLZ 1202 של מאקי נכון? (כמו שלי)
אתה מוציא לרמקולים מה-MAIN OUT או מאחורה מהיציאות XLR?
(אני לא חותר לשומקום, פשוט אני תוהה אם גם אני מעביר את האות בצורה נכונה למוגברים שלי)
#smile
ReuvenM
Administrator
הצטרף: 17 מאי 01
הודעות: 19247
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: שישי 13 דצמ',02 21:03   
אני אסביר כללית, כדי שיתאים לכולם, אבל כל אחד צריך להבין את חיבורי המיקסר שלו:
- יש להבחין בין יציאת מסטר(ים) ההולכת למיקס, לבין יציאת מוניטור, ההולכת למגברים/רמקולים - בלבד. אסור לערבב ביניהם, כמו כן..
- אסור שהמסטרים ישמשו גם כווליום של המוניטור! לא, אין פה הנחות. דיר באלק.
- מכאן, שברכישת מיקסר למטרות אולפן מומלץ לחפש יציאת מוניטור (סטריאופונית) נפרדת, ולא שום קומבינה שלה.
- תהליך הכיול המוחלט:
כפתור מוניטור סגור.
1. מכניסים אות בריא לאחד הערוצים (מוסיקה קבועת-עוצמה מומלצת מ-טון), תוך שבודקים שרגישות הכניסה בערוץ מכוונת נכון (=>כיול ערוץ, מסלול), תוך בדיקה באמצעות PFL או נורית חיווי.
2. הפיידר של הערוץ נח על אפס הגברה/הנחתה, או נקודת האפס, או הקו העבה באיזור השלשת-רבעי המהלך מעלה (=Unity Gain).
- שולחים את האות לשני ערוצי המסטר, כאשר הצידוד (PAN) על אמצע.
- מעמידים את הפיידרים של המסטר (ימין ושמאל) על אפס הגברה/הנחתה (כנ"ל).
---> כאשר כל הנ"ל מכוון נכון, יש לרשום כמה מראה חיווי המסטר. כלי חיוני כאן הוא לחצן ה-PFL ) Pre Fader Listening).
- כעת לכוון את ערוץ הכניסה (פיידר) עד שהמסטר יציג בחיווי-האות מצב אופטימלי של נקודת "אפס" (המעבר בין 'צהוב' ל'אדום', סימון 0 וכו'). כלומר, מעלים או מורידים את הפיידר (לא רגישות הכניסה!), עד ששעוני המסטרים עומדים במיקום האופטימלי.
- עכשיו, כאשר המגבר על מקסימום רגישות כניסה, מתחילים להעלות את עוצמת כפתור המוניטור במיקסר, עד שחווים את מקסימום לחץ הקול הנקוב (אקוסטית), או הנדרש, או המצופה - מהשילוב של מגבר/רמקולים (אקטיביים או פסיביים).
- נקודה זו היא נכונה אם המיקסר הוא מייצור תקני, החיווט בריא, והרכיבים עומדים על תקן מקצועי - ואז היא תתיצב על כשלשת רבעי המהלך המלא של כפתור המוניטור. נמוך מזה או למעלה מזה אומר "דרשני, כי אינני עובד נכון, האולפן שלי בסכנת יחס אות לרעש קלוקל, או שהציוד שלי בן-כלאיים".
-------------
אם מהלך הכיול הנ"ל לא מתקבל אצל אחד החברים, הוא מתבקש להגיע בדחיפות אל המזכירות, עם הפרטים המלאים.
נוציא אותכם שדים!
_________________
Facebook של אקט ::: חפש לפני שתשאל ::: התקנון! ::: אינדקס ::: האינפו
eran
הצטרף: 20 יונ' 02
הודעות: 180
הודעה פורסם: שבת 14 דצמ',02 02:56   
ראובן הצילו !!!! אין לי יציאת מוניטור במיקסר דגם המיקסר הוא TOPAZ MAXI 24 של
SOUNDTRACS מוניטורים 20/20P של EVENT (אקטיבים) הצורה שבה אני מחובר כרגע למוניטורים היא דרך יציאה סטריאופונית מחבר XLR שאותה יציאה היא בעצם יציאת ה MASTER בקונסולה מה אני עושה ??? או שבעצם אני מחובר נכון ?
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » כתבות נושא ומדריכים

לך לעמוד 1, 2, 3, 4, 5, 6   הבא
עמוד 1 מתוך 6

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון