הצטרף: 04 אוק' 01
הודעות: 209
פורסם: שישי 13 דצמ',02 03:58
מצטער שאני קופץ ככה לת'רד, אבל ברק כבר העלה את הנושא.
מה לגבי מגבר?
יש לי מגבר סטודיו פלאט שמגביר שני טאנוי... כל פעם שאני מכבה אותו יש מין "פיק" מוזר ברמקולים. (אז אני כבר לא מכבה אותו...)
האם זה מזיק לכבות את המגבר בסיום העבודה? זה יוצא בערך כיבוי כל ערב והדלקה מחדש למחרת...
דבר נוסף הוא החלשת העוצמה מהמגבר. עדיין אין לי מיקסר, והרבה פעמים אני לא רוצה להרוס את המיקס, אבל לשמוע בשקט, ואני מוריד את הווליום מהמגבר עצמו. יש רע בזה? (אני שואל כי כבר אמרו לי פעם להשאיר את הווליום במגבר תמיד על הכי גבוהה)
תודה מראש.
S.Supporter
הצטרף: 30 דצמ' 01
הודעות: 2058
פורסם: שישי 13 דצמ',02 12:52
א. נסה להנמיך את הווליום למינימום, לפני שאתה סוגר את המגבר (כנ"ל בהדלקה)
ב. לא צריכה להיות שום בעיה להדליק ולכבות את המגבר
את המגבר משאירים על מקסימום ווליום , כדי לקבל PEAK TO AVERAGE RATIO , או יחס טוב בין עצמה ממוצעת לעצמה מקסימלית
אבל מה תעשה , תהרוס לעצמך את האזניים ?
עוד הערות על מיקום מוניטורים
בהצבת מוניטורים מנסים להשתדל להמנע מהחזרים קרובים , שמשפיעים על אופי הסאונד ע"י כך שהם יוצרים ביטולים ותיסופים , שנובעים מהפרשי פאזות (COMB FILTER) , משטחי עבודה, קונסולות , שולחנות מחשב, וכל דבר קרוב שבולט מלפני המוניטור עלול לגרום להחזרים כאלה
S.Supporter
הצטרף: 06 ינו' 02
הודעות: 5239
מיקום: תל אביב
פורסם: שישי 13 דצמ',02 16:02
תודה על התשובות.
עוד שאלה, שקשורה גם לשאלה של ירין:
המוניטורים הם אקטיביים.
שמתי בשניהם את הווליום של המגבר על הקו הראשון (מתוך 6 קיימים), והווליום הוא כבר עכשיו חזק מאוד.
אז אם ללכת לפי תשובתו של שם_טוב - האם להעלות את הווליום במגברים במוניטורים למקסימום, ולהנמיך במיקסר?
זה לא יכול לקלקל את המוניטורים באיזו צורה, או להרוס לי את האוזניים? (במקרה ואיזה קצר חשמלי יגרום להם להתפוצץ מרוב עוצמה...)
Administrator
הצטרף: 17 מאי 01
הודעות: 19375
מיקום: תל אביב
פורסם: שישי 13 דצמ',02 16:45
אפשר להרוס רמקולים בכל מיני צורות ועוצמות, אבל רוב הזמן אתה במצב עבודה ולא הרס, וזה מה שקובע.
לכן, המגברים צריכים להיות על המקסימום והשליטה דרך כפתור המוניטור במיקסר, או במצב שבו ה-headroom הוא האופטימלי בכל השרשרת.
לעתים אפשר להוריד קצת מערך נקוב זה, תלוי ברגישות הכניסה של המגבר.
אם במצב שבו כפתור המוניטור במיקסר עומד על שלשת-רבעי הסיבוב, אתה מקבל את מקסימום ההספק מהרמקולים (כאשר נשלחת מוסיקה בהגבר אחיד, או 'על האפס'), אז זו הפקת אויירה אקוסטית טובה.
אם תחליש את המגבר, תוכל בקלות לגרום לו לרוויה בכניסה עם אותות ושיאים חזקים, מה שיישלח לרמקול.
בכלל - עבודה ביחס אות לרעש לא נכונים, מובילה לאסון בהקלטות ובמיקס.
להבדיל ממערכת סטריאו, בה כפתור הווליום של המגבר הוא השולט, באולפן הוא (כפתור הווליום של המגבר, זהו) משמש לקביעת רגישות כניסה והתאמה, לא למשחק עם עוצמת שמיעה.
S.Supporter
הצטרף: 06 ינו' 02
הודעות: 5239
מיקום: תל אביב
פורסם: שישי 13 דצמ',02 17:32
הממ... יכול להיות שיש איזו בעיה אצלי...
הווליום (רגישות) בפוטנציומטרים של המגברים - עומד על בערך 15 אחוזים.
כפתור הווליום הראשי במיקסר Mackie (שבו אני משתמש גם בשביל להגביר ולהחליש כשצריך) נמצא הרבה מתחת לנקודת ה-Unity, והמצב הוא כזה שה-Level שיוצא מהמיקסר, לפי הנורות, מגיע למ-ק-ס-י-מ-ו-ם מינוס 20db.
ועדיין הווליום הוא ממש רציני.
ניסיתי להעביר את הרגישות במגברים למקסימום, וזה דרש ממני להקטין את העוצמה במיקסר לעוצמה ממש אפסית - הנוב כמעט נוגע במינוס אינסוף db... נורות החיווי לא נדלקות בכלל (!) מרוב שהאות שיוצא מהמיקסר הוא נמוך.
זה נראה לי לא כ"כ הגיוני...
הצטרף: 20 יונ' 02
הודעות: 180
פורסם: שבת 14 דצמ',02 02:56
ראובן הצילו !!!! אין לי יציאת מוניטור במיקסר דגם המיקסר הוא TOPAZ MAXI 24 של
SOUNDTRACS מוניטורים 20/20P של EVENT (אקטיבים) הצורה שבה אני מחובר כרגע למוניטורים היא דרך יציאה סטריאופונית מחבר XLR שאותה יציאה היא בעצם יציאת ה MASTER בקונסולה מה אני עושה ??? או שבעצם אני מחובר נכון ?