הצטרף: 24 מאי 01
הודעות: 58
מיקום: טבריה
פורסם: רביעי 15 אוג',01 08:50
מישהו יכול להגיד לי בדיוק מזה פרה אמפ
ומה הוא עושה
בתודה
עומר
הצטרף: 09 יול' 01
הודעות: 144
מיקום: Hell of Justice
פורסם: רביעי 15 אוג',01 16:49
נכון שיש כניסות פרה מיקרופון ברוב המיקסרים, אבל הם לא תמיד מספיקות, או שאין להם מספיק gain, או שהם מאיכות לא הכי טובה שבעולם. לכן משתמשים בפרה אמפ חצוני שעולה הרבה יותר אבל מאיכות טובה והכי חשוב שיהיה שקט מאוד. בהקלטות מעבירם דרכו את המקרופון של הישרה או הגיטרה וכו. בגלל שכבר השתמשנו במשהו אחר להגברת הסיגנל של המיקרופון, כבר לא זקוקים לכניסת מקרופון או פרה אמפ נוסף. שתי רמות לסיגנל: מקירופון וline, ולאחרי שהמיקרופון עובר בפרה הוא כבר ברמה של line ומכיוון שכך את היציאה של הפרה-אמפ מחברים לכניסת line. אם נכניס שוב לכניסה הרגישה של מיקרופון אז תהיה לנו הגברה כפולה ונעמוד על סף עיותים.
Expert
הצטרף: 22 מאי 01
הודעות: 230
מיקום: Los angeles
פורסם: רביעי 22 אוג',01 22:36
אני ממליץ בחום על מה ש js כתב
זה בדיוק מה שאני מסביר לתלמידים שלי
אני רוצה להוסיף פרט קטן אח חשוב
אם יש לך פרה-אמפ טוב מומלץ גם מקרופון טוב
ושהכבלים יהיו איכותים מאוד אחרת יתווסף לך רעש בהקלטה
הצטרף: 19 ספט' 01
הודעות: 234
מיקום: London
פורסם: רביעי 15 מאי,02 12:02
טוב אם כבר מדברים על פרהאמפים, אז יש לי שאלה:
אני ראיתי בכמה אולפנים תכנאים שמשתמשים בפרה אמפים בתור di להקלטות בס. זה באמת נשמע מאד הגיוני, אבל זה נשמע קצת לא מתאים :question:
ברשימת קניות האין סופית שלי מופיע גם פרה אמפ וגם די אי סופר איכותי (avalon u5). האם אני יכול לקנות פרה אמפ אחד או די אי אחד שיעשו את העבודה גם לבס וגם למיקרופון?! (בקיצור את העבודה של שניהם)
אני לא מחפש משהו שצובע את הסאונד, אני רוצה את מה שיוצא מהבס או מהמיקרופון מוקלט לי ישר ללוגיק.
_________________
"Adventure, excitment , the jedi craves not these things"
Administrator
הצטרף: 17 מאי 01
הודעות: 19375
מיקום: תל אביב
פורסם: רביעי 15 מאי,02 14:38
הבהרה:
מדובר בשתי רמות עוצמה שיש להבדיל ביניהן, ואולי המושג 'פרה' או DI יהיו יותר מובנים.
רמת קו - Line level, היא רמת העבודה של התקני אולפן שונים. בפשטות, מדובר בעוצמת אות מסוימת, עליה יכול לעבוד ולעבד ההתקן או להעביר אותה ללא פגע.
רמת כלי או מיקרופון - Microphone Level היא רמת מוצא מקורית של כלי, אשר הצליל נובע ממנו, ובמקרים רבים מדובר ברמת אות חלשה, הזקוקה להגברה וחיזוק לפני שהיא יכולה לעבור בהתקני האולפן השונים. ביניהם אזכיר, כדוגמא, מיקרופון ופיקאפ של גיטרה.
קומפרסור, מיקסר, מכשיר אפקטים, DI וכו', מכילים כניסות מגוונות, או כניסה אחת עם רגישויות הגברה שונות.
חלקם יכולים לקבל רמת קו ו/או רמת מיקרופון ללא כל בעיה, כי הם מכילים בכניסה מיני-מגבר, או פרה-אמפ, אשר מסדר את עוצמת המקור ומביא אותה לרמה הנכונה לעבודה במכשיר.
עצם פעולה זו הופכת את האות, אשר היה במקור בעוצמת מיקרופון (כולל גיטרה, כן?), לאות בעל עוצמת קו.
אז אם הכלי/מיקרופון עבר דרך התקן שמסדר את העוצמה, אפשר להתייחס אל ההתקן הזה כ"פרה-אמפ" או DI, למרות שבפירוש הישיר שלו זה לא ייעודו בחיים, אלא פעולת לוואי לה הוא זקוק במילא, או שהיצרן רצה לתפוס שוק רחב ככל האפשר ולא להגביל את ייעוד ההתקן.
קומפרסור מטפל בדינמיקה של האות, אם למטרות שמירה על עוצמה נאותה או יצירת סאונד אופייני או שניהם.
DI במהותו מתאם בין יציאת כלי לכניסת מיקרופון במיקסר, ובמכה אחת יכול לטפל בעוצמה, בתיאום עכבה ובבידוד, תלוי בסוג ה-DI ולצרכים הנדרשים בשטח.
יש DI שרק יתאם עכבה, האחר יבודד והשלישי יעשה את הכל יחד כולל הגברת הכלי לרמת קו.
במיקסר יש שתי כניסות אופיניות:
כניסת קו (Line), עבור אותות ברמה שכזו
כניסת מיקרופון - עבור מיקרופונים ושאר כלים הדורשים יתר-הגברה לפני שהם יכולים לקבל טיפול במיקסר.
-----------
אם מכשיר אפקטים, קומפרסור או שלוקנגרדוף מכילים כניסה המטפלת ברמת האות, וביציאה הוא ברמת קו, אפשר לנצל זאת כפרה אמפ או כ-DI.
-----------
פרה-אמפ או DI הנמכרים לחוד, כהתקנים עצמאיים, יכילו את מירב האופציות למטרה הנקובה שלהם. מן הסתם.
אפשר שהיצרן יכיל בתוכם רכיבים סופר איכותיים, כיוון שמדובר בהגברת אות חלש, ומכאן שגם רעשים יוגברו, לכן ישתמשו ברכיבים בעלי רעש עצמי נמוך. מה שלא מובטח בכניסות של מכשירים מסוג אחר. זו דוגמא.
אם הפרה מיועד למיקרופון, אפשר שיכיל אי.קיו. וקומפרסור, כי זו אופציה מתבקשת בהרבה יישומים, והיצרן ירצה שאיכות המיקרופון תשמר לכל אורך הדרך מבלי שהמשתמש יצטרך להחדיר את אות המיקרופון דרך המיקסר (חיבור מהפרה-אמפ ישירות למערכת ההקלטה).
דוגמא אחרת, ב-DI, אפשר שיצרן ה-DI ישלב אלמנטים החשובים לגיטרה, אותם יצרן הקומפרסור לא יעלה על הדעת. ביניהם, מתג ניטרול 'אדמה', יציאה נוספת למגבר, פילטר נמוכים וכו'.
מכאן, שאין חוק בענין זה. אם התקן כלשהו מתאים את עוצמת הכלי/מיקרופון, ואיכותו עומדת בדרישות/ציפיות, הוא יכול לשמש בצורה כפולה באולפן.
אין חובה, או צורך מוחלט, להשתמש בהתקנים שונים ונפרדים אם התקן אחד עושה עבודה של רבים, ובצורה נכונה ו'נעימה'.
זה לעתים עדיף משלל חיבוריות אקזוטית בין השלוגנדורף לפלייסטרדנקן.