תפריט
שלום Anonymous ::: 2024, 07:55
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
מה זה פרה-אמפ?
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (195) › תצורת הדפסה
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » SoundBoard - סאונד מקצועי
  עומרי מיקס  
הצטרף: 24 מאי 01
הודעות: 58
מיקום: טבריה
הודעה פורסם: רביעי 15 אוג',01 08:50   
מישהו יכול להגיד לי בדיוק מזה פרה אמפ
ומה הוא עושה
בתודה
עומר
AmoniaC
הצטרף: 09 יול' 01
הודעות: 144
מיקום: Hell of Justice
הודעה פורסם: רביעי 15 אוג',01 16:49   
נכון שיש כניסות פרה מיקרופון ברוב המיקסרים, אבל הם לא תמיד מספיקות, או שאין להם מספיק gain, או שהם מאיכות לא הכי טובה שבעולם. לכן משתמשים בפרה אמפ חצוני שעולה הרבה יותר אבל מאיכות טובה והכי חשוב שיהיה שקט מאוד. בהקלטות מעבירם דרכו את המקרופון של הישרה או הגיטרה וכו. בגלל שכבר השתמשנו במשהו אחר להגברת הסיגנל של המיקרופון, כבר לא זקוקים לכניסת מקרופון או פרה אמפ נוסף. שתי רמות לסיגנל: מקירופון וline, ולאחרי שהמיקרופון עובר בפרה הוא כבר ברמה של line ומכיוון שכך את היציאה של הפרה-אמפ מחברים לכניסת line. אם נכניס שוב לכניסה הרגישה של מיקרופון אז תהיה לנו הגברה כפולה ונעמוד על סף עיותים.
JS
נציג עסק/מוסד/שירות
הצטרף: 19 מאי 01
הודעות: 1237
מיקום: In Line
הודעה פורסם: רביעי 15 אוג',01 21:13   
Mic pre amps are the devices that elevate the minute microphone signal to the line level needed in today's audio processing gear. Mic amps are necessary components since the output level of a typical mic is so low you need a specially designed amplifier to raise and match that signal to the first processing unit in the audio chain. This is in the magnitude of x1000 of the original mic signal! In this light you could imagine the huge effort we ask the mic amp to perform without adding distortion, noise, phase shift, or other unwanted artifacts. Today, mic amps seem to enjoy a status of a buzzword but in reality are much needed.
In the past (and we are talking 20-40 years here) the audio production console was not much more than a mic amp and a buss amplifier, the level of components used was mostly state of the art and high military speck. Most of desk budget was spent on mic amps. Almost every console offered decent to excellent first gain stage and hence a good sound. Past names that enjoy tremendous popularity are Neve, API, Langevin, Trident, and more recent classics like Great River, Manley, John Hardy and Avalon. These mic amps are famous for their sonic signature!
On the contrary, today’s consoles must offer so much to the buyer that compromises had to be made by manufacturers in order to accommodate all those features under a certain budget - and you all know what I mean. The first and foremost sufferer was the mic amp, which is by far the single most expensive component in the console. The result is a slew of degradation in sound quality. As the Americans say: crap in - crap out. This is the reason why mic amps are so much in demand today - the audio production consoles do not offer high quality sound at the first gain stage. Today's consoles may be fantastic for mixing, have gazilion options but do not offer much for sound recording.
When hunting for a good mic amp look for low noise, good CMR, low distortion, wide bandwidth and insensitivity for loading among others. Choosing a mic pre amp is a matter of taste, since all amps have their fingerprints on the audio passed through them. In addition your needs may dictate that too.
Last word on hooking up a mic pre. Once you have plugged your precious mic into the pre and amplified its signal you do not need another pre in line. You could go from the mic pre into the “line in” of your desk or directly to recorder, bypassing the desk electronics all together. Sometimes in audio less processing equals better audio.


_________________
JS
maor appelbaum
Expert
הצטרף: 22 מאי 01
הודעות: 230
מיקום: Los angeles
הודעה פורסם: רביעי 22 אוג',01 22:36   
אני ממליץ בחום על מה ש js כתב
זה בדיוק מה שאני מסביר לתלמידים שלי
אני רוצה להוסיף פרט קטן אח חשוב
אם יש לך פרה-אמפ טוב מומלץ גם מקרופון טוב
ושהכבלים יהיו איכותים מאוד אחרת יתווסף לך רעש בהקלטה
shaisaadia
Act Compatible
הצטרף: 05 אפר' 02
הודעות: 593
מיקום: ירושלים
הודעה פורסם: רביעי 15 מאי,02 07:20   
בקיצור מה שאתה צריך זה פרה-אמפ ביחד עם קומפרסור
יש הרבה מכשירים שמכילים את שני מכשיר אלו באחד.
אבל קומפרסור בתור פרה-אמפ??? , אם זה היה יכול היות תחליף אז למה לא היו קוראים לזה פרה-אמפ???
אני לא בטוח שהייתי ממליץ לך לקנות מכשיר משולב
כדי שתוכל להוציא קומפרסור מהאינסרט אם תרצה

_________________
עיבוד והפקה מוסיקלית
www.risottostudios.com
Saibuster
הצטרף: 19 ספט' 01
הודעות: 234
מיקום: London
הודעה פורסם: רביעי 15 מאי,02 12:02   
טוב אם כבר מדברים על פרהאמפים, אז יש לי שאלה:

אני ראיתי בכמה אולפנים תכנאים שמשתמשים בפרה אמפים בתור di להקלטות בס. זה באמת נשמע מאד הגיוני, אבל זה נשמע קצת לא מתאים :question:

ברשימת קניות האין סופית שלי מופיע גם פרה אמפ וגם די אי סופר איכותי (avalon u5). האם אני יכול לקנות פרה אמפ אחד או די אי אחד שיעשו את העבודה גם לבס וגם למיקרופון?! (בקיצור את העבודה של שניהם)

אני לא מחפש משהו שצובע את הסאונד, אני רוצה את מה שיוצא מהבס או מהמיקרופון מוקלט לי ישר ללוגיק.



_________________
"Adventure, excitment , the jedi craves not these things"
ReuvenM
Administrator
הצטרף: 17 מאי 01
הודעות: 19375
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: רביעי 15 מאי,02 14:38   
הבהרה:
מדובר בשתי רמות עוצמה שיש להבדיל ביניהן, ואולי המושג 'פרה' או DI יהיו יותר מובנים.
רמת קו - Line level, היא רמת העבודה של התקני אולפן שונים. בפשטות, מדובר בעוצמת אות מסוימת, עליה יכול לעבוד ולעבד ההתקן או להעביר אותה ללא פגע.
רמת כלי או מיקרופון - Microphone Level היא רמת מוצא מקורית של כלי, אשר הצליל נובע ממנו, ובמקרים רבים מדובר ברמת אות חלשה, הזקוקה להגברה וחיזוק לפני שהיא יכולה לעבור בהתקני האולפן השונים. ביניהם אזכיר, כדוגמא, מיקרופון ופיקאפ של גיטרה.

קומפרסור, מיקסר, מכשיר אפקטים, DI וכו', מכילים כניסות מגוונות, או כניסה אחת עם רגישויות הגברה שונות.
חלקם יכולים לקבל רמת קו ו/או רמת מיקרופון ללא כל בעיה, כי הם מכילים בכניסה מיני-מגבר, או פרה-אמפ, אשר מסדר את עוצמת המקור ומביא אותה לרמה הנכונה לעבודה במכשיר.
עצם פעולה זו הופכת את האות, אשר היה במקור בעוצמת מיקרופון (כולל גיטרה, כן?), לאות בעל עוצמת קו.
אז אם הכלי/מיקרופון עבר דרך התקן שמסדר את העוצמה, אפשר להתייחס אל ההתקן הזה כ"פרה-אמפ" או DI, למרות שבפירוש הישיר שלו זה לא ייעודו בחיים, אלא פעולת לוואי לה הוא זקוק במילא, או שהיצרן רצה לתפוס שוק רחב ככל האפשר ולא להגביל את ייעוד ההתקן.
קומפרסור מטפל בדינמיקה של האות, אם למטרות שמירה על עוצמה נאותה או יצירת סאונד אופייני או שניהם.
DI במהותו מתאם בין יציאת כלי לכניסת מיקרופון במיקסר, ובמכה אחת יכול לטפל בעוצמה, בתיאום עכבה ובבידוד, תלוי בסוג ה-DI ולצרכים הנדרשים בשטח.
יש DI שרק יתאם עכבה, האחר יבודד והשלישי יעשה את הכל יחד כולל הגברת הכלי לרמת קו.
במיקסר יש שתי כניסות אופיניות:
כניסת קו (Line), עבור אותות ברמה שכזו
כניסת מיקרופון - עבור מיקרופונים ושאר כלים הדורשים יתר-הגברה לפני שהם יכולים לקבל טיפול במיקסר.
-----------
אם מכשיר אפקטים, קומפרסור או שלוקנגרדוף מכילים כניסה המטפלת ברמת האות, וביציאה הוא ברמת קו, אפשר לנצל זאת כפרה אמפ או כ-DI.
-----------
פרה-אמפ או DI הנמכרים לחוד, כהתקנים עצמאיים, יכילו את מירב האופציות למטרה הנקובה שלהם. מן הסתם.
אפשר שהיצרן יכיל בתוכם רכיבים סופר איכותיים, כיוון שמדובר בהגברת אות חלש, ומכאן שגם רעשים יוגברו, לכן ישתמשו ברכיבים בעלי רעש עצמי נמוך. מה שלא מובטח בכניסות של מכשירים מסוג אחר. זו דוגמא.
אם הפרה מיועד למיקרופון, אפשר שיכיל אי.קיו. וקומפרסור, כי זו אופציה מתבקשת בהרבה יישומים, והיצרן ירצה שאיכות המיקרופון תשמר לכל אורך הדרך מבלי שהמשתמש יצטרך להחדיר את אות המיקרופון דרך המיקסר (חיבור מהפרה-אמפ ישירות למערכת ההקלטה).
דוגמא אחרת, ב-DI, אפשר שיצרן ה-DI ישלב אלמנטים החשובים לגיטרה, אותם יצרן הקומפרסור לא יעלה על הדעת. ביניהם, מתג ניטרול 'אדמה', יציאה נוספת למגבר, פילטר נמוכים וכו'.

מכאן, שאין חוק בענין זה. אם התקן כלשהו מתאים את עוצמת הכלי/מיקרופון, ואיכותו עומדת בדרישות/ציפיות, הוא יכול לשמש בצורה כפולה באולפן.
אין חובה, או צורך מוחלט, להשתמש בהתקנים שונים ונפרדים אם התקן אחד עושה עבודה של רבים, ובצורה נכונה ו'נעימה'.
זה לעתים עדיף משלל חיבוריות אקזוטית בין השלוגנדורף לפלייסטרדנקן.
Zooot
S.Supporter
הצטרף: 19 מאי 01
הודעות: 2814
הודעה פורסם: רביעי 15 מאי,02 17:00   
No rulez…

Distorting the bass is a way of getting more colour.
Since the bass “paints” the whole mix being the lowest tone, it’s a powerful tool.
Careful, 1 would better know what 1 is doing…

The wrong kind of distortion will crap all over the mix.

I’ll plug an instrument in2 any input if I have a reason 2 believe it helps.
In time some combinations prove 2 b better than others.

I’ll than save it in the KALAVASA and use it next time I need that kinda sound.


Peace,

Zooot

 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » SoundBoard - סאונד מקצועי

עמוד 1 מתוך 1

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון