תפריט
שלום Anonymous ::: 2021, 15:34
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
פנה אלי אדם וביקש הפקה- מה המחיר?
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (70) › תצורת הדפסה
לך לעמוד 1, 2, 3   הבא
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » הפקה עצמית/ עסקים
  GCmusic  
הצטרף: 10 אוק' 04
הודעות: 3100
מיקום: ,תל אביב
פנה אלי אדם וביקש הפקה- מה המחיר?
הודעה פורסם: חמישי 30 יונ',11 21:11   
הוא ביקש ממני לתקצב לפי שיר, למישהו יש מושג כמה לוקחים על הפקה שלמה של שיר ? כולל נגינה, עיבוד, תיכנות? הבן אדם מוזיקלי וחיובי אבל לא מנגן על שום כלי , או יודע לתכנת , כך שרוב העבודה עלי.

יש מחיר ממנו נהוג לא לרדת?אני יודע שזה לא הולך להיות קשה מידי , וסהכ יעבור בצורה די חלקה מבחינתי.

האם כדאי להגביל את תהליך העבודה במספר שעות מסוימות?מה מצב אידיאלי במקרה כזה?
_________________
שיעורי פסנתר 0504-774664

http://www.giladchatsav.com
Omricohen
הצטרף: 26 אוג' 03
הודעות: 280
הודעה פורסם: חמישי 30 יונ',11 21:20   
המחיר שאתה צריך לבקש:
כמה שאתה חושב שאתה שווה + מע"מ
shayshez
Act Compatible
הצטרף: 28 אוק' 09
הודעות: 577
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: חמישי 30 יונ',11 21:24   
אתה יכול גם לבקש ממנו הכי הרבה שנראה לך שהוא יכול לשלם + מע"מ, לפעמים זה יותר משתלם מכמה שאתה שווה + מע"מ (לרוב לא, אבל תנסה...)
_________________
שי שזיפי
מוסיקה עושים באהבה או שעושים חומוס.
http://goo.gl/jcvtb
mekayten
Act Compatible
הצטרף: 06 יונ' 08
הודעות: 177
מיקום: israel
הודעה פורסם: חמישי 30 יונ',11 23:15   
לדעתי הוא יכול לבקש ממנו כמה שהוא חושב שהבנאדם עלול לחשוב שהוא שווה אבל לא בטוח אם הוא שווה מה שהוא חושב, אבל במקביל, יש מצב שאם הוא לא חושב שהוא לא שווה יותר ממה שהוא אמור לחשוב, אז החשיבה בכלל מוטעית מיסודה + מע"מ.

לפעמים זה נראה שיש איזו גילדה סודית שלא מוכנה לחשוף מחירים.
אנשים פונים אליכם בשאלה, שאני מניח שהיה ממש עוזר לו אם היה מקבל מספר כלשהו, אפילו "בסביבות X" או איך לגשת לתימחור נכון יעשה אותו יותר מאושר וערוך מול אותו בנאדם.
זה לא ממש עוזר ה"כמה שאתה שווה" + מע"מ או כמה אתה חושב, לפי שער לירה ירדנית.

אמא שלי חושבת שאני שווה מליון. זה עוזר לי?

#sorry
  GCmusic  
הצטרף: 10 אוק' 04
הודעות: 3100
מיקום: ,תל אביב
מקיטן
הודעה פורסם: חמישי 30 יונ',11 23:20   
נראה לי שהבנת אותי.חברים תודה על המענה אבל כמו שנאמר חשבתי שיעזור לי להבין מה קורה מביינת מחיר בשטח.טוב אולי אתם מפחדים להעלות מחירים כאן מחשש לתחרות אבל אולי תופתעו מעצמכם וזה לא יהיה כה נורא לחלוק למשל את המחיר האחרון שמי מכם לקח. זה יכול למקד עוד אנשים.אני חושב
_________________
שיעורי פסנתר 0504-774664

http://www.giladchatsav.com
tamuzstudios
Act Compatible
הצטרף: 16 דצמ' 07
הודעות: 129
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: שישי 01 יול',11 00:53   
מחירים מדויקים לא תקבל כי באמת ישנם אנשים שמעדיפים לשמור את המידע הזה לעצמם והסיבות גם אם ברמת תחרותיות וגם אם ברמת הערכה עצמית (גבוהה או נמוכה) הן בסדר גמור.

אפשר לכוון לעומת זאת כיצד חושבים על תמחור של עבודות מסוג זה.
לדוגמא הנה כמה פרמטרים שראוי להתייחס אליהם :

1. מחיר הנדרש עבור העבודה המוזיקלית

מחירים שאני מכיר ברמת תמחור הפקה מוסיקלית לשיר מתחילים באיזור ה- 1,500 ש"ח ומעלה ויכולים להגיע לסכומים עם 5 ספרות.
המחיר הנ"ל יכול להשתנות בהתאם לידע והנסיון שלך, למוניטין לוותק ולשם שלך, למורכבות העבודה וכו'.
צריך להבהיר שהפקה מוסיקלית לא קשורה ולא כוללת זמן אולפן, ציוד אולפן, מיקס, מאסטרינג או כל דבר אחר שאנשים אוהבים להכניס לחבילות פיקס. גם אם אתה רוצה לתת מחיר כולל ויש לך אמצעים רציניים וכנים לעשות את כל הפעולות או חלק מהן - בתהליך בנית המחיר עבור עצמך פרק את הגורמים ותבנה את המחיר בצורה נכונה ורצינית. אגב כך גם הרבה יותר כל להסביר ללקוח במידת הצורך ממה מורכב המחיר ולמה אי אפשר לחתוך ממנו יותר מדי.

2. פרק הזמן הנדרש והזמינות

אלמנט הזמן שווה כסף עבור כל איש מקצוע. המחיר יכול ואף צריך להתייחס לכמות הזמן המושקעת בעבודה הספציפית הן בחשיבה על שעות / ימי עבודה והן בפריסת הפרויקט על תקופה מסויימת.
לעיתים תגלה שפרוייקט יכול להימרח ולתקוע אותך ובעצם התמורה הכספית מפסיקה להצדיק את הזמן המושקע.
זמינות היא חלק מהעניין וגם נגזרת של הביקוש והמוניטין.
להתייחס בתמחור לכמות העבודה והעומס שלך זה מקובל ביותר. לעיתים פרוייקט מסויים עם לחץ של זמן עלול לגזול זמן יקר לעבודה או לחיים הפרטיים ובמידה ולוקחים עבודה כזו אפשר לעשות שיקולים אישיים ולהחליט שזה פרמטר שגם הוא ישפיע על המחיר.

3. אולפן

ועצוב לומר אבל היום כל מי שיש לו אולפן מחשיב עצמו למפיק מוסיקלי...
בכל אופן במידה וכמפיק יש לך אולפן משלך זה ממש לא אומר שהוא חלק מהדיל.
צריך לקחת בחשבון שזה אולפן שיכול להתעסק בהרבה דברים אחרים וכרגע הוא מתרכז בהפקה הספציפית הזו. כמו כן ישנן עלויות אחזקה תחזוקה ותפעול וכמובן גם הציוד עולה כסף.
את שעות העבודה המוערכות באולפן יש להכניס להצעת המחיר והכי טוב לגבות בנפרד עבור העבודה באולפן לפי שעה וכך להבטיח שהלקוח יהיה החלטי ורציני בתהליך ולא יבזבז זמן על גחמות במסגרת עסקת חבילה זו או אחרת.

במידה ואינך בעל אולפן - הנך חייב לדייק בהערכת שעות העבודה ובחירת האולפנים על מנת לדעת לתקצב את הנושא. גם כאן הכי טוב לדעתי לא להיכנס לנושא הכספים ולא לתווך ולנסות לגזור קופונים. עדיף שהלקוח ידע מראש שצפויות במהלך ההפקה הקלטות באולפנים שונים והעלות היא לפי שעה וחלה עליו.

4. נגנים

גם כאן צריך לקחת בחשבון שלא כל מפיק חייב להיות מולטי נגן ולשלוט בכל הכלים בעולם.
מהו גודל ההפקה ? אילו כלים צפויים לנגן בה ? אילו נגנים מתאימים ? כמה כסף צריך לשלם להם ולכמה זמן צריך לקרוא להם ?
שאלות אלו הן מפתח לתמחור הנושא הזה.
גם פה נהוג במקרים רבים שהאמן משלם ישירות לנגנים.


מחירי פיקס לדעתי האישית הם פתח לצרות במקרים רבים.
התמחור לא תמיד יכול להיות מדויק ומשך הפרוייקט ומורכבותו ממש לא תלויה רק בך כמפיק.
כמעט תמיד שוררות תחושות שליליות בנושא הכספים בקרב שני הצדדים.
המפיק נוטה במחירי פיקס לשאוף לסיים את העבודה כמה שיותר מהר, כאשר אם היה מעריך מראש ומתמחר בשכלתנות את עבודתו המוזיקלית ולא מנסה לעשות קומבינה עם שעות אולפן ולהיות תחת לחץ אז לזמן הייתה פחות משמעות והייתה מושקעת יותר אנרגיה ומחשבה בתהליכים החשובים.
הלקוח גם הוא חושב לעיתים שמחיר הפיקס טוב בשבילו ולרוב טועה, גם מהסיבות המוזכרות מעלה וגם מפני שהוא עצמו שרוי לעיתים רבות בתחושה שמנסים לתקתק עניינים ולסיים מהר על חשבונו.

לסיכום התמחור צריך להתבסס על ידע/נסיון/מוניטין/ביקוש + זמן אישי ומשאבים + כח אדם ועלויות שונות + שעות אולפן (אישי או אחר) + מע"מ.

פתאום כשמתמחרים כך - התוצאה לשיר נראית להרבה אנשים גבוהה אך כנראה שלא סתם הגעתם לסכום כזה וזה אכן מה שנדרש על מנת לבצע את העבודה על הצד הטוב ביותר וללא פשרות.

מפיקים המתמחרים נמוך כדי לגרום שביעות רצון כספית אצל הלקוח יגלו שהם חוטאים לעצמם ובעצם בתהליך יאלצו להתפשר רבות ברמה ההפקתית וזה יובל לתוצאות פחות טובות שיובילו לתוצרים ולמוניטין בינוני עד נמוך.
אסור לשכוח שאחרי שהשיר / אלבום מוכן - לא חשוב לאנשים בהכרח כמה זול או יקר היית כמו שזוכרים לך את העבודה והתוצאה לטובה או לרעה.

כל המפיקים האחרים מוזמנים להוסיף מהידע והנסיון שלהם, וכל הכתוב מעלה משקף חוויות ודעות אישיות ולא קובע שום דבר חד משמעי בנושא. (וזה נכתב כדי לא לעורר ויכוחי סרק אלא להיות עוזרים ומועילים)
_________________
תמוז אולפנים
דיסנצ'יק 9, תל אביב
03-6481791
www.tamuzstudios.co.il

אולפן הקלטות
dankatz
הצטרף: 01 ינו' 10
הודעות: 132
מיקום: ברלין
הודעה פורסם: שישי 01 יול',11 01:09   
כמה היית רוצה להרוויח מההפקה? כן, אני יודע, מיליון לירות ירדניות, אבל ניקח בחשבון סכום ריאלי.

אם אתה מפיק מנוסה ושבע קרבות שיתקתק את העניין, יודע מה הוא רוצה, איך להשיג את זה, וכמה זמן זה ייקח על הדקה - פשוט תתמחר את זה בינך לבין עצמך לפי שעה (נניח 330 דרכמות + מע"מ אם אתה עוסק מורשה, 0 מע"מ אם אתה פטור) והכפל במספר השעות. אם ללקוח יש עיניים יפות\יאכטה\בת דוגמנית שמחפשת חתן, סדר לו הנחה קטנה.

אם אתה עוד לומד את העסק וקיים פה פקטור ההתגלחות, חתוך עמוקות במחיר. בתור מפיק מתחיל יש לך הזדמנות נהדרת ללמוד איך עושים תקליט מאלף ועד תו. תקליט אולי מתחיל אצל חצקל בכסית על כוסית, אבל ממשיך הלאה בדרך פתלתלה שעוברת בהרבה מקומות אחרים. אם כבר עברת בדרך הזאת יותר מפעם אחת, הרי שאתה חכם יותר, כלומר יקר יותר. אם עברת בדרך הזאת הרבה יותר מפעם אחת, הרי שאתה מאד חכם והרבה יותר יקר. אם עוד לא עברת בדרך הזאת ולו פעם אחת, הרי שאתה הולך להתגלח למשעי על הפרויקט. במקרה זה אין להילחץ, יש לאתר את יציאות החירום, לבקש בלאדי מרי מהדיילת, ולתת תמחור אטרקטיבי ביותר. להפרש בין המחיר האטרקטיבי לבין המחיר שהיית קובע אם היית בריאן אינו, צריך להתייחס כשכר לימוד.

בעלי המקצועות החופשיים במשק יכולים לבקש כל מחיר בעבור מרכולתם + מע"מ. השאלה היא האם כל אחד מוכן לשלם. שאל את עצמך בכנות, בהסתמך על נסיונך, יכולותיך וכישרונך, והיה הוגן: כמה הייתי מוכן לשלם לעצמי על מנת להפיק לעצמי תקליט. זה יכול להיות כל מחיר בין מאתיים מצלצלים למאתיים אלף מרשרשים, אבל את זה רק אתה יודע. אין טעם להעתיק מהשכן. אתה לא יודע כמה הוא באמת שווה, לפעמים גם הוא לא (לטוב ולרע) ואנחנו רוצים לשמור על טוהר הבחינות.
קלימרו
Expert
הצטרף: 30 אוק' 02
הודעות: 1190
הודעה פורסם: שישי 01 יול',11 01:29   
מה אתה מציע כמפיק? מה הניסיון שלך בהפקה מוסיקלית? אתה איש סאונד? נגן? הפקת שירים/ אלבומים בעבר? יש לך עבודות שאפשר לשמוע?

התשובות לשאלות האלה יכולות לתת כיוון. קצת קשה לתת לך תשובה מפורטת מבלי שתספק מידע.
_________________
www.shaimantzur.com
shayshez
Act Compatible
הצטרף: 28 אוק' 09
הודעות: 577
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: שישי 01 יול',11 02:14   
אני מניח שאם היית בעל נסיון רב בהפקות שעליהם קיבלת תשלום אז השאלה הזאת לא היתה עולה בכלל.
אם להיות כנה ולפי אופי השאלה שלך, אני חושב שאתה יכול להסתפק במחיר יחסית צנוע.
אני מציע שתעריך את כמות השעות הכוללת שעליך לעבוד על כל שיר, תחשוב כמה כסף אתה רוצה להרוויח עבור כל שעת עבודה ולפי זה תקבע מחיר קבלני, אתה יכול גם לקחת עוד מרווח בטחון של 20% עבור שלבים של מיקוח ומשא ומתן.
אל תשכח להגביל את ההפקה, אם בשעות או אם בהגדרת המשימות שעליך לבצע על מנת שלא יצא שאתה עובד הרבה יותר ממה שאתה מרוויח עליו (מחיר קבלני עשוי להיות מסוכן לפעמים).
תעלה דברים על הכתב ותציין גם מחירים עבור "אקסטרה" אם קיימת חריגה בשעות או חריגה במשימות שעליך לבצע.

בהצלחה.
_________________
שי שזיפי
מוסיקה עושים באהבה או שעושים חומוס.
http://goo.gl/jcvtb
אסף
S.Supporter
הצטרף: 05 יונ' 03
הודעות: 4448
מיקום: רחובות
הודעה פורסם: שישי 01 יול',11 03:42   
שכרו של אדם הוא עניינו האישי. אל תצפה לעזרה מאף אחד, בטח לא מאנשים שאתה אמור להתחרות בהם. תעשה את ה-א' ב' של השוואת מחירים, לך למפיקים, בקש להפיק שיר שלך וקבל הצעות מחיר. זה יתן לך מושג כללי לגבי השוק, צורות העבודה וטווחי המחירים.
_________________
שיעורי פסנתר שלי ברשת (יוטיוב):
http://www.youtube.com/user/MangoldProject
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » הפקה עצמית/ עסקים

לך לעמוד 1, 2, 3   הבא
עמוד 1 מתוך 3

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון