תפריט
שלום Anonymous ::: 2024, 08:29
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
בעיות בכיוון גשר צף
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (90) › תצורת הדפסה
לך לעמוד 1, 2   הבא
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » גיטרות - Guitars
  danny_bar  
Supporter
הצטרף: 11 אוג' 02
הודעות: 1231
מיקום: תל אביב
בעיות בכיוון גשר צף
הודעה פורסם: שישי 20 ספט',02 19:31   
חיפשתי באתר ולא מצאתי תשובה לשאלה שלי:

איך "לפי הספר" אמורים לכוון גשר צף?

אני מדבר על גשר צף בכלליות למרות שלי ספציפית יש גיטרה IBANEZ בת 10 שנים לערך.
אני יודע שהגשר הצף שלה לא איכותי, אך עדין - הייתי רוצה לדעת איך לכוון אותה משום שכל פעם שאני מחליף מייתרים או סתם מכוון אותה היא פשוט מסרבת להתכוון (בגלל כל הקטע של "משכת מייתר אחד - כל השאר יוצאים מכיוון") .
אם תוכלו לשים דגש גם על החלפה של מייתרים בעובי שונה (מ0.10 ל 0.11 לדוגמא).
subzero
הצטרף: 22 מאי 01
הודעות: 474
מיקום: אולפני סטורם
הודעה פורסם: שישי 20 ספט',02 20:53   
אז ככה:
לגשר צף יש שני סוגי כיוון רלוונטיים לשאלתך. האחד הא כיוון גובה הגשר והשני הוא כיוון המיתרים.
נתחיל מהשני דווקא.
אחרי שהרכבת את כל המיתרים על הגיטרה ומתחת אותם מספיק על מנת שהגשר לא יישלף אתה מתחיל לכוון אותם בסדר הבא: 3, 4, 5, 2, 1, 6 אח"כ אתה חוזר על זה רק בסדר הפוך -
ז"א 4, 3, 2, 5, 6, 1 וחוזר חלילה כמה פעמים עד שהגיטרה מכווונת (בערך פעמיים סט כפול כזה עד שהגיטרה מכוונת). הסיבה לכך היא שעל ידי כיוון בסדר הנ"ל המשיכה על הגשר היא אחידה כך שהשפעת מיתר אחד על השני הולכת וקטנה ככל שמתקרבים למצב מכוון.
אגב אחרי שסיימת את זה הייתי ממליץ למתוח כל מיתר כמה פעמים ולכוון אותו עד שאתה מצליח פעמיים למתוח את המיתר והוא לא יצא מכיוון, אז הכיוון שלך גם יחזיק ולא יירד עד שהמיתרים יתיישנו (בלמתוח אני מתכוון פשוט להרים את המיתר ולמשוך אותו מגןף הגיטרה והלאה ... ןלהיזהר לא לקרוע אותו תוך כדי אבל גם לא לרחם ... )כשאתה עושה את זה גם תעשה את הפעולה לפי סדר המיתרים הנ"ל.
לגבי החלפת מיתרים לעבים יותר תצטרך להביא את הגשר למצב מקביל לגוף הגיטרה לאחר ההחלפה. כדי לעשות זאת פשוט תביא אותה למצב בערך מקוון ואז תסגור מעט את הברגים המחזיקים את הקפיצים של הגשר (בגב הגיטרה יש מכסה שאם תפתח אותו, תראה את הצד התחתון של הגשר אליו מחוברים כמה קפיצים המחוברים בצידם השני לפחית המוחזקת על ידי ברגים המוברגים לגוף הגיטרה. את תסגור את הברגים האלה תקרב את הגשר לגוף הגיטרה ז"א "תנמיך את הגשר" ואם תפתח אותם "תגביה את הגשר".) אחרי שהבאת את הגשר לזווית הרצויה תוכל לכוון את הגיטרה כמוסבר למעלה.
אגב, שים לב לסגור את הברגים בצורה שווה כדי לשמור על איזון הגשר.

מקווה שעזרתי

איציק
TamirE
Act Compatible
הצטרף: 10 יונ' 01
הודעות: 652
מיקום: נתניה
הודעה פורסם: שישי 20 ספט',02 21:12   
וחשוב לזכור - לא להוריד את כל המיתרים ביחד בכל מקרה אלא אם כן דואגים לאיזו תמיכה בגשר שתמנע ממנו להתרסק מטה בגלל שהקפיצים ימשכו אותו ללא כל התנגדות כי אין מיתרים שימשכו מהצד השני (מכוון לגיטריסטים הצעירים שקונים גיטרה זולה עם גשר צף כי הם חושבים שזה מג-ניב וש-ווה ולכל הרוקרים יש כזה).
אני דווקא לא מאמין יותר מידי בקטע של כיוון המיתרים בשיטה מסוימת. מתקינים, בודקים שהגשר מקביל לגוף הגיטרה (לפחות פחות או יותר, אם מדובר במיתרים באותו עובי כמו הסט הישן. אם מדובר בסט עם עובי שונה צריך לדאוג להגיע למצב מקביל כבר עכשיו, אחרת הגשר יתפוס זווית רצינית), מנגנים קצת אלתורים עצבניים במשך חצי שעה בערך ובודקים שאין לגשר נטייה לעלות או לרדת לכיוון מסוים ולא למתוח או לשחרר את המיתרים בצורה מסוימת (זה לטווח יותר גדול מחצי שעה בד"כ, בהתחלה רוב הבעיה היא בכך שהמיתרים לא רגילים למתיחות שיש עליהם פתאום) - אם כן אז יש צורך במעט כיוון עדין של הקפיצים (אם מחליפים עובי מיתרים זה לא יהיה כיוון עדין כל כך לפחות בהתחלה). שווה להשקיע בכיוון מושלם כי אז הגיטרה הופכת למאוד מאוד יציבה מבחינת כיוון בעתיד.
צריך גם לזכור שצריך להגיע למצב של כיוון גס בלבד דרך המכוונים הרגילים ואת הכיוון העדין לבצע דרך הגשר - אך בלי להגיע למצב שבו הכיוון העדין לא נותן טווח גדול מידי אחר כך.
כמובן שמה שרשמתי כאן נכון לגבי הגיטרה הפרטית שלך שיש לך עצבים להתעסק בה אפילו כמה שעות כדי שתוכל לדעת שהיא תשמור על כיוון בצורה מושלמת.

גשר צף זו מערכת שעובדת על עקרון של שיווי משקל והדרך הקלה ביותר לדעת אם היא בשיווי משקל או לא זה לבדוק אם הגשר מקביל או לא.
subzero
הצטרף: 22 מאי 01
הודעות: 474
מיקום: אולפני סטורם
הודעה פורסם: שישי 20 ספט',02 23:49   
אגב אם עושים למיתרים מתיחה כמו שאמרתי, אז גם לא צריך לנגן כדי לייצב אותה ...
אגב תמיר, רצוי שכפתורי הכיוון העדין יהיו בערך באנצע המהלך ואת כל הכיוון לבצע מהמפתחות ולנעול כך שאם צריך לתקן קצת אחרי שבוע יש מספיק מהלך לכיוון העדין ולא צריך לפתוח את הנעילה...
TamirE
Act Compatible
הצטרף: 10 יונ' 01
הודעות: 652
מיקום: נתניה
הודעה פורסם: שישי 20 ספט',02 23:55   
אני נוהג לעבור על כל מיתר ולעשות מתיחה עצבנית כל שני שריגים אחרי התקנת סט חדש. פעם גם ראיתי פרסומת למכשיר שאמור למתוח את המיתרים לפני שמתקינים אותם על הגיטרה. נראה די שטותי...
(כשאני מתכוון מתיחה אני לא מתכוון כמו בסולו, אלא למתוח חזק בעזרת יד ימין כאשר יד שמאל מחזיקה את המיתר על שריג 1 3 5 וכך הלאה)
  danny_bar  
Supporter
הצטרף: 11 אוג' 02
הודעות: 1231
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: שבת 21 ספט',02 04:07   
תודה לכולם על התשובות.
נראה לי שאני אנסה בשיטה של SUBZERO , ונראה איך אני אסתדר עם זה...

עוד שאלה קטנה בנושא : מה לגבי כיוון של טון או חצי טון למטה או למעלה?

תודה!
  danny_bar  
Supporter
הצטרף: 11 אוג' 02
הודעות: 1231
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: שבת 21 ספט',02 04:50   
טוב אז ככה:
היה לי סט ישן 0.10 . החלפתי אותו ל 0.11 , מיתר מיתר, מ1 עד 6 בסדר עולה כדי לשמור על המתח של הגשר.
הגשר אומנם היה מאוזן אך לגמרי לא מכוון.
התחלתי לכוון שמו שהצעת (3,4,5,2,1,6 - דרך אגב , אני רואה שזה נכתב הפוך - זה הסדר או להפך?) , אך כל פעם הייתי צריך למתוח את המיתרים עוד ועוד - אפילו בשביל להגיע לכיוון "בערך" ,
כך שהגשר התרומם בצורה בלתי נסבלת. לבסוף הגעתי לכיוון של "בערך" וניסיתי לחזק את הבורג של הקפיצים של הגשר - אך כבר הגעתי לסוף ההברגה כמעט והגשר בקושי זז,
מה גם שנראה לי שמשהוא בהגיון פה לא נכון או שלא עשיתי משהו נכון.

בקיצור הגיטרה ניראת עכשיו קטסטרופה... זה לא שאני לא רגיל לכאלה שטויות של גשר צף, אבל הפעם זה באמת בלתי נסבל!
מה לעשות?? :x (הגשר עדיין "בשמיים"..)
TamirE
Act Compatible
הצטרף: 10 יונ' 01
הודעות: 652
מיקום: נתניה
הודעה פורסם: שבת 21 ספט',02 05:02   
קודם כל יכול להיות שאתה משתמש במעט מידי קפיצים - ככל שמשתמשים במיתרים עבים יותר המתח הדרוש בקפיצים גדל גם הוא ולכן לדוגמא לא כדאי להחזיק סט של 11 עם שני קפיצים...
לפי דעתי אחרי "עבודת ההכנה" שעשית למיתרים לא תהיה להם בעיה כל כך ביציאה מכיוון בגלל שבעצם מתחת אותם כבר הרבה מעבר לשיטה ההיא... אבל אתה כן חייב להגיע למצב שבו הגשר הצף מאוזן ומקביל לגוף הגיטרה. נסה להוסיף עוד קפיץ אם אתה חייב. לי יש סט של 10 עם 3 קפיצים באחת הגיטרות ובאמת הם מוברגים פנימה יחסית הרבה כדי להחזיק את הגשר כמו שצריך.
אם זה ממש ממש בעיה בשבילך קח אותה לסטאפ אצל מישהו שאתה סומך עליו.

לגבי כיוונים אלטרנטיביים - זו בעיה כאובה בגשר צף. אחת השיטות ל"כיוון זמני" של חצי טון למטה גורסת שצריך לגרום לגשר להשאר קבוע איכשהו בעזרת משהו שתוקעים מתחתיו. כמובן שזה מאבד את כל הקטע בשימוש בגשר צף. בשביל לעשות את זה כמו שצריך אתה צריך פשוט לכוון את הקפיצים כך שהגשר יהיה מקביל לגוף הגיטרה כאשר המיתרים מכוונים חצי טון למטה. כנ"ל לגבי כל כיוון אחר שבא לך לנסות - חלק מהכיוונים יכולים להיות ממש בעייתיים במיוחד אם המתיחות בצד אחד גבוהה מבצד אחר (תמיד צריך לשים לב שהגשר מקביל ולא נוטה הצידה איכשהו).

עם כל השאלות שלך בנושא נראה לי שעדיף כבר שתקנה איזו גיבסון עם גשר רגיל ותסגור עניין #smile
אתה מכוון לצורת נגינה שונה לגמרי ממה שבד"כ מחפשים בגיטרות עם גשר צף.
subzero
הצטרף: 22 מאי 01
הודעות: 474
מיקום: אולפני סטורם
הודעה פורסם: שבת 21 ספט',02 17:59   
הסדר שכתוב בהודעהשלי הוא נכון ולא הפוך מתחילים מהמיתר השלישי.
לגבי מתיחות, כן לזה אני מתכוון תמיר, לא למתיחות של נגינה.
לגבי כיוון הגיטרה בחצי טון למטה, אם א רוצה את זה ככיוון קבוע, אז אתה עובד בדיוק כמו שהסברתי. אם אתה רוצה את זה זמני אז ניתן לסגור את ברגי הכיוון העדין עד הסוף, לכוון את הגיטרה רגיל ואז אם תפתח את ברגי הכיוון יהיה לך כיוון של D (חצי טון למטה ...)

מקווה שעזרתי...
איציק
  danny_bar  
Supporter
הצטרף: 11 אוג' 02
הודעות: 1231
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: שבת 21 ספט',02 18:07   
טוב, לגבי הקפיצים - ממילא יש לי שלושה קפיצים (אין אפשרות להוסיף עוד - נכון?).
לגבי סט-אפ - לא בא לי להוציא עכשיו 100שח רק בשביל שמישהו יכוון לי את הגיטרה כשאני יכול לעשות את זה לבד (עד עכשיו תמיד שלחתי אותה לסט אפ).
נראה לי שפעם אחת אני יעשה את זה לבד כמו שצריך ואז זו כבר לא תהיה בעיה רצינית.

מבחינת הגיטרה - אין לי שום שימוש בגשר הצף המזעזע הזה , אך זו הגיטרה שיש לי עכשיו
ואני לא מתכוון להחליף אותה בקרוב.

בכל זאת - מישהו יכול לתת לי איזה טיפ איך להביא אותה למצב יצייב בגשר עם הנתונים הקימים? (הגשר עדיין מאוד גבוה!)
יש לציין שהיא כבר היתה פעם עם מיתרים של 0.11 אבל בזכות סט-אפ שמישהו עשה לה..
- עוד משהו : אני יכול לכוון אותה והגשר כן מאוזן אך הכיוון של הגיטרה הוא לא אבסולוטי אלא בערך פחות טון - כל זה במצב שבו הברגים של הקפיצים של הגשר מוברגים עד הסוף. האם יש אפשרות להשאיר את הגשר באותו מצב אך בכיוון נורמאלי של הגיטרה??? :???:
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » גיטרות - Guitars

לך לעמוד 1, 2   הבא
עמוד 1 מתוך 2

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון