אני מתחיל להשתמש בפיקאפ עם הקלרינט ובס קלרינט ובינתיים מה שגיליתי מניסיון איתו ודיבור עם אחרים שמשתמשים בכזה הוא שממש יעזור לי פריאמפ שיהיה בין הקונסולה/מיקסר לפיקאפ. בעצם כזה שיגביר את הסיגנל (וגם ישפר אותו, לפי חבר שניסה את זה). אבל אני ממש לא מבין בזה. הפיקאפ הוא מונו, לא צריך פאנטום והוא מתחבר עם כבל PL.
אני מחפש פריאמפ קטן, ערוץ אחד מספיק (אני מעביר את הפיקאפ בין שני כלים בינתיים, אולי בסופו של דבר יהיו לי שני פיקאפים ואז אולי כדאי לשקול פריאמפ עם שני ערוצים, לא בטוח בינתיים). כרגע העדיפות היא, בסדר מגבוהה לנמוכה: 1-זול וטוב, 2-זול וסביר מאוד, 3-טיפה פחות זול וטוב, 4-טיפה פחות זול וסביר מאוד, 5-פחות זול אבל טוב. מה וכמה בדיוק נחשב לזול/יקר/טוב/סביר/וכו' אני אדע רק אחרי שאני אדע קצת יותר בקשר לאופציות (כמו שאמרתי, אין לי מושג בכלל בפריאמפ).
מישהו אמר לי שהוא משתמש בפריאמפ פצפון שפועל על בטריה וזה משפר ועוזר מאוד. האם זאת אופציה טובה? אני אברר איזה סוג בדיוק הוא משתמש. אבל בכל מקרה, למרות שחשוב שהפריאמפ לא יהיה רע, הפיקאפ מלחתחילה לא נותן סאונד מדויק כמו מיקרופון טוב או מיקרופון נצמד שמיועד לכלי נשיפה (יש לי כמה כאלה גם). זאת אומרת מבחינת מחיר, אני מעדיף להתפשר על אופציות (ערוץ אחד ולא שניים או דברים כאלה) מאשר על איכות. אבל מבחינת איכות, אני משער שיש עניין של איכות הסיגנל וגם של הגוון של הצליל. אז הגוון פחות משנה והאיכות של הסיגנל יותר.
טוב, זה ההסבר הכי טוב שאני יכול לתת כרגע מנקודת מבט של בור בנושא...
תודה.
נ.ב. מצורפת תמונה של הפיקאפ למרות שזה בטח לא משנה כי החיבור אותו דבר.
נראה לי שהפרטים היחידים הרלוונטיים (אולי) הם:
High output, controlled by a potentiometer.
The sensor has a great dynamic frequency range, with flat isotonic response.
יש גם סמפל שם ואני לא יודע אם זה עוזר להבין משהו אבל בכל מקרה לנגן שם יש צליל שונה לגמרי ולא נותן שום אינדיקציה (למרות שזה בטח לא משנה בכלל לעניין?).
כן זאת חברה קטנה ביוון ולא ממש "משוכללת" מבחינת מידע באינטרנט באנגלית וכו'. לא היה שום מנואל או עמנואל. בכלל, הצליל מצוין ולכן בחרתי אותו, אבל כל המסביב נותן אווירת לוו-טק לא הכי ידידותית למשתמש...
מתוך הפיקאפ עצמו יוצא חוט קצרצר (נגיד 20 ס"מ בערך) שבקצה שלו יש RCA נקבה. עם הפיקאפ מגיע כבל יותר ארוך שהוא בקצה אחד RCA זכר שמתחבר לאותו כבל קצר, ובקצה השני PL זכר.
עם הפיקאפ מגיע כבל יותר ארוך שהוא בקצה אחד RCA זכר שמתחבר לאותו כבל קצר, ובקצה השני PL זכר
עכשיו שמתי לב שגם ציינת זאת בהודעה הראשונה...
אני מניח שזה סוג של מתמר פיאצו, כך שעל פניו זה נראה תואם את מה שרשמתי בתשובה הראשונה.
ז"א כנראה נדרשת כניסה בהתנגדות גבוהה, קופסת DI או פרה עם כניסת Instrument
(או משהו כדוגמת הצ'ופצ'יק/פרה On-Line הזה שתיארת). העיקר שבכניסה תהיה לו התנגדות גבוהה!
פיאצו אם אני לא טועה הכוונה למיקרופון קונטקט אז אני די בטוח שאתה צודק. פשוט שכחתי לכתוב את זה בהודעה הראשונה
ציטוט:
אבל, בוא נחכה לתובנות/התנסויות של משתמשים
העניין הוא, סך הכל בעולם מבין כל הנגנים, מעט מאוד משתמשים בכזה פיקאפ. בכל זאת ניסיתי לשאול בכמה פורומים בחו"ל ומחכה לתשובה. בארץ הכמות היא אפסית. אני לא מכיר אפילו אחד, אבל אני חושב שאולי יש כמה. בכל מקרה אף אחד מהם לא משוטט באקט לפי מה שידוע לי. לשמוע ממישהו כאן שניסה כזה פיקאפ סיכוי קלוש.
אתה יכול לתת לינק דוגמה לפריאמפ כזה עם כניסת Instrument עם התנגדות גבוהה כמו שתיארת, שכנראה מתאים? לפחות שיהיה לי קצת שמץ של מושג על מה מדובר. אני לא יודע אפילו מה זה קופסת DI (אני שומע גיטריסטים, בסיסטים וסאונדמנים אומרים את זה מדי פעם אבל בזה נגמר הידע שלי בנושא). מה זה עושה? מה ההבדל בין זה לבין פריאמפ?
לא הבנתי איזה "צ'ופצ'יק/פרה" (או שור, או כל חיה אחרת ) תיארתי כי לא זכור לי שתיארתי שום דבר כזה...? אם הכוונה לתמונה, זה הפיקאפ עצמו. אם הכוונה ללינק, זה גם הפיקאפ.
כשהייתי בארץ הייתי בונה כאלו קופסאות לגיטרות אקוסטיות עם פיקאפים פסיביים, וההבדל באיכות הסאונד היה די משמעותי.
אם אתה יודע להלחים בצורה סבירה, זה פתרון מאד פשוט וזול. פעם אפילו בניתי קופסה שכוללת מעגל כזה ושנאי האמנוד איכותי, מה שיצר קופסת DI נחמדה מאד (אבל הרבה פחות זולה, כמובן). _________________ http://www.myspace.com/orensteinitz