נציג עסק/מוסד/שירות
הצטרף: 25 מאי 01
הודעות: 1210
מיקום: טוב באמצע
פורסם: שישי 31 מאי,02 09:38
השתגעת ???
הדגים ייתחרשו שם תוך שבוע , צער בעלי חיים...
:wink:
_________________
the vinyl is dead, long live the vinyl
S.Supporter
הצטרף: 28 אוק' 01
הודעות: 4654
מיקום: country side
פורסם: שישי 31 מאי,02 17:18
הקריצה מיותרת
הם אכן יסבלו נורא.
יצאו עכשיו תקנות של משרד החקלאות לגבי: איך מותר להרוג דג? השיטה הזאת בהחלט לא מופיעה בתקנות.
תבנה קיר שייחלק את שני החדרים
כמו שאין תקן מסודר לשום דבר, אין גם לנושא הזה תקינה ברורה.
תיזכור שחלון הוא חומר לא ידידותי מבחינה אקוסטית למרות שמיקומו בגב הקונטרול מפחית מהנזק.
בכל מקרה, תקבל פשרה בין פונקציונאליות (חלון גדול ומאיר עיניים) לבין חלון מינימאלי שעדיין ניתן לעבוד איתו.
זגג יתן לך מחירים מדוייקים.
תנג'ס מאד בעניין שיטות אטימה.
עדיף שהחלון יצא מתוך פרופיל (מסגרת) עץ (להקלת הפירוק בעוד כמה שנים) או מתוך הקיר. בשום פנים לא פרופיל אלומניום.
אחרי שהוא יתן לך מחירים מדוייקים תחליט:
עקרונית - טוב יותר זכוכית כפולה עם מינימום 80 מ"מ ביניהן.
לפי התקציב שלך תחליט אם אתה רוצה זכוכית עבה (נגיד 8 מ"מ) אחת או פחות עבה (5 מ"מ) כפולה.
החיסרון הרציני מאד של זכוכית כפולה הוא, שאם מאיזה שהיא סיבה המרווח בין הזכוכיות לא אטום הרמטית, אזי ברבות הזמן יחדור אבק ולאט לאט תראה פחות ופחות טוב ואז לנקות את החלק הפנימי זה שואה גרעינית.
תחשוב על זה.
חוץ מזה, זכוכית כפולה היא אתגר לתאורנים.
ע"מ שתוכל לראות היטב את הזמר והוא יוכל לראות אותך היטב, יש חשיבות להיכן ממקמים את התאורה. אחרת יש השתקפויות וסינוורים.
וואלה - אולפן חדש נולד
מזל טוב ושיהיה בהצלחה
Act Compatible
הצטרף: 06 אוק' 01
הודעות: 1104
פורסם: שבת 01 יונ',02 22:02
זה כמה חודשים שיש חלון מולי ולא קיר.
לפני שאני יתחיל אני לא ממליץ אלא מכריח אותך להקשיב לעצות של אמוניאק-לא להתעצל!!!
זה הזמן לומר לו שוב, תודה.
אני כבר בשלבי סיום אחרונים של הבנייה (מחר הלבד ינוח על הקיר) של כל המקום הזה שמסתבר שקוראים לו "אולפן ביתי".
הידיים שחורות יותר מתמיד.
מכיוון שאת כל הבנייה:תשתית חשמל- טלפון,קצת נגרות צביעה,תאורה,בידוד ואקוסטיקה: קירות, תקרה, קיר ההפרדה, נעשו בידי שלי ובעזרתו של אבי בתקופת זמן של כ 3 חודשים (הרי צריך לעבוד ) הייתי חייב להתמודד עם עובדות מקצועיות עד כמה שהכיס והידע מאפשרים.
לך לאולפנים מקצועיים, תחטט במבטך, תשאל בעלי מקצוע ותישם את התשובות.
1.הזכוכית כמו שנאמר הוא חומר לא הכי ידידותי בסביבה אולפנית- דאג לחומר בולם בקיר המקביל.
2.שתי הזכוכיות (לפחות הזכוכית שבחדר ההקלטה) עדיף שיהיו בצורה עדינה של האות "V", פשוט שישבו באלכסון
וזאת כדי להמנע ממשטחים המקבילים אחד לשני(כל זכוכית והקיר שמולה.) וגם כדי להמנע מהחזרי אור.
(יהיה נחמד להפוך את המנורה שבאמצע החדר ל4 תומסים קטנים, אחד לכל פינה, עם הפנים לקיר. גם פתרת את הבעיה לגמרי וגם קיבלת כביכול "אווירה".
3.בין שתי החלונות צריך לשים חומר מונע לחות, יש חומר מיוחד לזה (תמצא את זה בחנויות "עשה זאת בעצמך") אם לא מצאת אפשר לקחת את החומר שמגיע עם מכשירים חדשים (בתוך גיטרות אקוסטיות, קייס מקרופון...) זה שבשקית הקטנה, לחמם ולהניח בין הזכוכיות.
4. קיימת זכוכית "בידודית" (לא עולה הרבה יותר מרגילה)
5. הרווח בין שתי הזכוכיות צריך להיות כ 18 ס"מ.
6. מסגרת עץ.
ושוב: לא לשכוח את עצותיו של אמוניאק.
חוץ מהחלון אל תשכח שיש גם..כן,כן...דלת.
לא פחות חשוב, הדרך הזולה היא לבנות דלת חלולה ולדחוס צמר סלעים. עדיף כפולה.
-לא לשכוח לחשוב על מקום טוב לחור בקיר (רחוק עד כמה שאפשר ממרכז הענינים) וזה כמובן כדי לתקשר בין שני החדרים. מומלץ לקנות "צמה". הייתי ממליץ לך גם על מסך שמג'ומפר מהמסך בקונטרולר. מקלדת ועכבר אל-חוטיים לעבודה סטרילית גם כשיש קיצוצים בכח-אדם.
בחור אפשר לשים צינור הכי קטן ומספק. מסביבו להקציף.
יש להזכיר שאטימות החלון לא אפקטיבית אם הקיר עצמו לא נעשה טוב.
תחשוב תמיד גם על הגג. הסאונד מספיק חכם כדי לדלג מעל הקיר.
----------להקפיד על מידות מדויקות-------------
ואת זה אני אומר אחרי שפירקתי קיר שלם.
בסוף לא לשכוח לסתום כל חריץ קטן בקצף ולשים גומיות איפה שרק אפשר (במיוחד בין הדלת למשקוף).
במידה ויש לך שאלות לא רלוונטיות לפורום, או שאם תרצה להעמיק
אשמח להשיב לכל בעיה או מחשבה או (במידה ולא יהיה לי את הידע הנדרש) לכוון אותך לאנשי מקצוע.
שלח לי הודעה פרטית.
אתה מוזמן לראות איך אני בניתי קיר אמנם לא ברמה הכי מקצועית אבל בצורה חכמה ומספקת ביותר
ANYTIME.
מחכים לך חיים יפים יותר בצד השני של הקיר.
_________________
SARTER KNOW'S IT
הצטרף: 19 יונ' 01
הודעות: 157
מיקום: In between
פורסם: ראשון 18 מאי,03 02:37
היי חברים
אולי מישהו יוכל לעזור לי להחליט מה עדיף
לשים שתי זכוכיות מסוג בידודית עם רווח בינהם או הצעה שקיבלתי מהזגג שלי והיא להדביק על זכוכית אחת מסוג בידודית שתי זכוכיות מסוג טריפלקס אחת מכל צד מה שיפתור אותי מבעית האבק והלחות
תודה
איתי
נ.ב
טריפלקס זו זכוכית כמו שיש בחלון רכב עשוייה שתי שכבות ובאמצע פלסטיק
Administrator
הצטרף: 17 מאי 01
הודעות: 19377
מיקום: תל אביב
פורסם: ראשון 18 מאי,03 07:50
כמה נקודות כלליות חשובות, חלקן אולי ינפצו מיתוסים, אבל בהמשך לשרשרת זו:
- זכוכית כפולה אינה נותנת תוצאה דומה לזו של חלון כפול (שזה למעשה שני חלונות הנראים כאחד). הכוונה לזו המשמשת לבידוד טרמי.
- על החלון להיות כמה שיותר קטן. אם אין צורך, היו צנועים במידות, כי הזכוכית מתלבשת על הסאונד, ביחוד אם מדובר בחדרון הקלטה קטן מימדים, כשהמקרופון בינך לבין הזכוכית.
- הקבלה בין שתי זכוכיות זה דבר רע. ביחוד אם המרחק ביניהן קצר. אם זה למטרות ה-מסה (משקל) של הזכוכית, זה סיפור אחר. אם זה המקסימום שניתן להגיע אליו, ניחא.
- באותו הקשר, ענין הזווית שנהוג להאמין בו בכל הקשור לשתי זכוכיות מרוחקות, לעתים הוא גורע מאשר מועיל, וזאת אם הרווח ביניהן אינו מספיק. לא עושים את זה מכוח התאוצה. אם אין מספיק רווח בין הזכוכיות, המרווח הקצר מאוד בחלק התחתון (כשזה בזווית) יהרוס את כל הבידוד. במקרה זה עדיף שהן תעמודנה ישר, כדי להשיג יותר מרחק ביניהן. הכוונה כאן לחלון כפול.
- באותו הקשר, רצוי ששתי הזכוכיות תהינה בעובי שונה, וזאת כדי ליצור עכבה משתנה לגלי הקול.
- כל שילוב אחר מכורח המציאות בשטח, כולל דו-שכבתית או כפולה או בידודית,יותר טובים מכלום אמנם, אך יש לחפש את התוצאה שתמנע עובש, פטריה ואבק בתוך החלק האטום, וכזו שהצמדת הזכוכיות לא תיצור שבירה מעצבנת של קרני האור (רצוי לבדוק לפני). אני מאמין שכאן לכל אחד יש נסיון שונה, ורק בדיקה עצמית תעזור בהחלטה.
במקרה שלך איתי, מה שמוצע לך נשמע מענין אקוסטית, אך אני אישית לא התנסיתי בזה.
קשה לי להמליץ כאן בצורה עיוורת, רק (כללית) לזכור:
- זהו משטח מקרין, אז רצוי שלא יקביל לקיר חשוף ויהיה קטן ככל האפשר
- תמיד אפשר יהיה לכסות את החלון בוילון.
- התושבת רצוי שתהיה רכה ובולמת, מבודדת מהמסגרת ככל האפשר.