תומך
הצטרף: 26 נוב' 03
הודעות: 1009
פורסם: רביעי 26 מרץ,08 20:00
שלום לכולם!
הייתי שמח לדעת האם יש הבדל בין מגברי כח של PA לכאלה המיועדים לגיטרה.
ידוע לי שבפרה אמפים יש הבדל.
ידוע לי גם שלכאורה בפאוור אמפ לא אמור להיות הבדל כי המגבר לא אמור "לצבוע" את הסאונד בכל מקרה - גם של גיטרה, והצבע אמור להגיע מהפרה.
בנוסף - ברשותי V-TWIN. אשמח לדעת מה החבר'ה כאן חושבים עליו כפרה - או למעשה על קומבינה כזו: V-TWIN-פאוור אמפ-בוקסה. האם זה ייתן לי איכות שעומדת בהשוואה למגבר גיטרה טוב?
הנקודה היא כזו -
אני עובד בלהקת אירועים. לפני כמה שנים עברנו לעבודה עם אוזניות ומאז אין הגברה על הבמה בכלל, לא מוניטורים ולא מגבר גיטרה.
לכן אני עובד עם הוי-טווין כפרה, דרך DI של בהרינגר שנותן צבע של בוקסה (חותך קצת בגבוהים נו...) וסה"כ אני די מרוצה ממה שיוצא החוצה.
מהרבה קומבינות שיצא לי לבדוק ולהשוות, העבודה הזו הכי טובה בעבורי, לעומת כל מיני מולטי אפקטים, שלא השביעו את רצוני.
הבעיה היא שבניגוד למה שיוצא החוצה ובהקלטות, שנשמע בד"כ טוב עד מצויין, על הבמה אני לא נהנה מהסאונד. גם כשמסיבה כלשהיא יש מוניטור זה לא זה (אלי בגלל הטוויטרים?) ובטח כשזה רק אזניות.
אני יכול ליהנות נורא, עד שערב אחד ייצא לי לשמוע גיטרה ממגבר ולהבין שזה לא זה...
עכשיו ככה - כסף להשקיע במגבר חדש אין לי, וכנ"ל הכוח לסחוב את כל זה כל ערב... (אנחנו עובדים הרבה ברוך ה', ומדובר בשתי גיטרות ומזוודת אפקטים גדולה - להוסיף על זה גם מגבר זה דורש משאית וסבל...)
מה שכן - לא תהיה מניעה להגיע להסכם עם חברת ההגברה שיהיה לי מגבר כח עם בוקסה קטנה ששוכבת אצלם ברכב. (לגבי מגבר גיטרה שלי זה קצת יותר מורכב כי הם ואני נחשוש עליו ואף אחד לא ירצה לקחת סיכון)
בנוסף - יש סיכוי לא מבוטל שהחברה תוכל אפילו לתת לי באופן זמני או משהו פאור אמפ מאלה ששוכבים אצלה במחסן - איזה MES או PHONIC או CREST... ואפילו איזה רמקול 10" או 12".
אקיצר אשמח לחוות דעתכם, תודה!
תומך
הצטרף: 26 נוב' 03
הודעות: 1009
פורסם: רביעי 26 מרץ,08 20:33
א.קודם כל נחמד לדעת באמת מה המשמעות של " PA" - אני די חובב פירוק ר"ת וזה נחמד לגלות...
היה מעניין גם לשמוע ממקור יודע דבר על השינוי שחל במהלך השנים - היה ברשותי מגבר חלילית שהיה מיועד במקור לPA, ועכשיו אני נזכר שנאמר לי כבר אז שההבדל באותם השנים בין מגברי PA למגברי גיטרה הוא מינורי.
ב. כל מה שכתבת היה ידוע לי ברמת הפרה אמפ.
לא הצלחתי להבין האם קיים הבדל גם ברמת הפאוור? -
כמו שכתבתי אני אכן משתמש בV-TWIN של מסה בוגי כפרה, והוא לכאורה אמור לתת את הצבע לא? (ולענ"ד יותר טוב בהרבה מכל מיני מדמים דיגיטליים, גם בקלין וגם בדרייב...)
ידוע לי שיש גיטריסטים שמתחברים ישר לפאוור של המגבר גיטרה שלהם, כדי לעקוף את הפרה של המגבר ולהשתמש בפרה חיצוני כלשהו.
איך שהבנתי, בPA השאיפה היא לכמה שיותר "שקיפות" בסאונד.
אז אתה אומר שבמגברי גיטרה גם הפאוור בעצם לא "שקוף"?