תפריט
שלום Anonymous ::: 2025, 00:12
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
מגבר כח לגיטרה
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (95) ›
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » גיטרות - Guitars
  benny schwartz  
תומך
הצטרף: 26 נוב' 03
הודעות: 1009
מגבר כח לגיטרה
הודעה פורסם: רביעי 26 מרץ,08 20:00   
שלום לכולם!

הייתי שמח לדעת האם יש הבדל בין מגברי כח של PA לכאלה המיועדים לגיטרה.
ידוע לי שבפרה אמפים יש הבדל.
ידוע לי גם שלכאורה בפאוור אמפ לא אמור להיות הבדל כי המגבר לא אמור "לצבוע" את הסאונד בכל מקרה - גם של גיטרה, והצבע אמור להגיע מהפרה.

בנוסף - ברשותי V-TWIN. אשמח לדעת מה החבר'ה כאן חושבים עליו כפרה - או למעשה על קומבינה כזו: V-TWIN-פאוור אמפ-בוקסה. האם זה ייתן לי איכות שעומדת בהשוואה למגבר גיטרה טוב?

הנקודה היא כזו -
אני עובד בלהקת אירועים. לפני כמה שנים עברנו לעבודה עם אוזניות ומאז אין הגברה על הבמה בכלל, לא מוניטורים ולא מגבר גיטרה.
לכן אני עובד עם הוי-טווין כפרה, דרך DI של בהרינגר שנותן צבע של בוקסה (חותך קצת בגבוהים נו...) וסה"כ אני די מרוצה ממה שיוצא החוצה.
מהרבה קומבינות שיצא לי לבדוק ולהשוות, העבודה הזו הכי טובה בעבורי, לעומת כל מיני מולטי אפקטים, שלא השביעו את רצוני.

הבעיה היא שבניגוד למה שיוצא החוצה ובהקלטות, שנשמע בד"כ טוב עד מצויין, על הבמה אני לא נהנה מהסאונד. גם כשמסיבה כלשהיא יש מוניטור זה לא זה (אלי בגלל הטוויטרים?) ובטח כשזה רק אזניות.
אני יכול ליהנות נורא, עד שערב אחד ייצא לי לשמוע גיטרה ממגבר ולהבין שזה לא זה...

עכשיו ככה - כסף להשקיע במגבר חדש אין לי, וכנ"ל הכוח לסחוב את כל זה כל ערב... (אנחנו עובדים הרבה ברוך ה', ומדובר בשתי גיטרות ומזוודת אפקטים גדולה - להוסיף על זה גם מגבר זה דורש משאית וסבל...)

מה שכן - לא תהיה מניעה להגיע להסכם עם חברת ההגברה שיהיה לי מגבר כח עם בוקסה קטנה ששוכבת אצלם ברכב. (לגבי מגבר גיטרה שלי זה קצת יותר מורכב כי הם ואני נחשוש עליו ואף אחד לא ירצה לקחת סיכון)

בנוסף - יש סיכוי לא מבוטל שהחברה תוכל אפילו לתת לי באופן זמני או משהו פאור אמפ מאלה ששוכבים אצלה במחסן - איזה MES או PHONIC או CREST... ואפילו איזה רמקול 10" או 12".

אקיצר אשמח לחוות דעתכם, תודה!
ReuvenM
Administrator
הצטרף: 17 מאי 01
הודעות: 19379
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: רביעי 26 מרץ,08 20:14   
כללית:
- מגבר PA יכול לשמש כמגבר גיטרה
- מגבר גיטרה אינו יכול לשמש כמגבר PA

הכלל הנ"ל תקף בערך מאמצע שנות ה-60, היכן שהחלה להיות אבחנה בין ציוד נגינה לצורך להגביר אולם. עד אז PA (או בכינוי המקורי המלא Public Address) היה נחשב משהו קצת שונה ומאוד ייעודי, ואילו הרכבים ולהקות נשמעו באמצעות ציוד הנגינה שלהם, כאשר מקימסום השירה עברה דרך מערכת הכריזה (= PA של אותם ימים).
לאט לאט התמונה השתנתה, האוזן הכללית עלתה באיכותה, והצרכים הטכניים זעקו לשינוי.
מאז גם יכלו להבחין בעיוות וחוסר עיוות #smile

מגבר להגברה חייב להיות שטוח ושקוף ככל האפשר.
מגבר גיטרה לא אמור להיות כזה, אחרת יישמע די... בעייתי, בערך כמו שאתה מרגיש על הבמה בחיבור ישיר למערכת הגברה, ומכאן שלעזרה יש את מדמי הבוקסות והפרה'ים הדיגיטליים למיניהם, ממש למקרה שלך (ולעוד יישומים, ראה דוגמא בחדשות), אותם מחברים להשמלת החבר בחיבור ישיר למשהו שהוא הגברה שקופה.
_________________
Facebook של אקט ::: חפש לפני שתשאל ::: התקנון! ::: אינדקס ::: האינפו
  benny schwartz  
תומך
הצטרף: 26 נוב' 03
הודעות: 1009
ראובן תודה
הודעה פורסם: רביעי 26 מרץ,08 20:33   
א.קודם כל נחמד לדעת באמת מה המשמעות של " PA" - אני די חובב פירוק ר"ת וזה נחמד לגלות...
היה מעניין גם לשמוע ממקור יודע דבר על השינוי שחל במהלך השנים - היה ברשותי מגבר חלילית שהיה מיועד במקור לPA, ועכשיו אני נזכר שנאמר לי כבר אז שההבדל באותם השנים בין מגברי PA למגברי גיטרה הוא מינורי.

ב. כל מה שכתבת היה ידוע לי ברמת הפרה אמפ.
לא הצלחתי להבין האם קיים הבדל גם ברמת הפאוור? -
כמו שכתבתי אני אכן משתמש בV-TWIN של מסה בוגי כפרה, והוא לכאורה אמור לתת את הצבע לא? (ולענ"ד יותר טוב בהרבה מכל מיני מדמים דיגיטליים, גם בקלין וגם בדרייב...)

ידוע לי שיש גיטריסטים שמתחברים ישר לפאוור של המגבר גיטרה שלהם, כדי לעקוף את הפרה של המגבר ולהשתמש בפרה חיצוני כלשהו.

איך שהבנתי, בPA השאיפה היא לכמה שיותר "שקיפות" בסאונד.
אז אתה אומר שבמגברי גיטרה גם הפאוור בעצם לא "שקוף"?
ArielY
Supporter
הצטרף: 23 אפר' 03
הודעות: 5114
מיקום: פה ושם, בעיקר שם...וגם פה.
הודעה פורסם: רביעי 26 מרץ,08 21:37   
אני מנגן עם פאוור יעודי לגיטרה של בוגי דגם 50/50 מנורות.
לפני זה היה לי פאור של חלילית, שמיועד כאמור ל PA.
יש הבדל בסאונד חד משמעית, הבוגי מין הסתם נשמע גדול יותר מלא וחם, אבל זו לא חוכמה, זה טרנזיזטורים וזה מנורות...זה ל PA וזה יעודי לגיטרה ובנוי בהתאם
סה"כ, החלילית הענתיקה שהיה לי עבד יפה ונתן סאונד הולם בהחלט כאשר ניגנתי איתו בסטריאו לתוך צמד סליישנים "12 GOLDBACK.
בתור פרה ואפקטים השתמשתי בזמנו במדמה מגברים.
כיום הסיפור שונה, יש פרה בנפרד ומולטי בנפרד.
היה לי גם VTWIN בגרסת הראק שמכילה 3 VOICING שונים לכל ערוץ.
ניגנתי איתו יחד עם הפאור של בוגי.
הסאונד היה מצוין, חם, מלא, הבעיה שלי איתו היתה שלא אהבתי את מה שהוא הוציא בערוץ הדיסטורשן, הוא פשוט OVERDRIVE מאסיבי אבל לא יותר מזה, ואני חיפשתי דיסטורשן מפורר סתימות.

אתה בהחלט יכול לקחת פאוור ל PA ולהישתמש בו יחד עם ה VTWIN (בהנחה שאתה אוהב את הסאונד שלו) כאמור ה VTWIN הוא גם PRE בהגדרתו אבל שים לב טוב טוב לאיזה רמקול אתה מחבר את המגבר , האם זה רמקול לגיטרה או של PA יעני FULL RANGE ? ההבדל בסאונד שמים וארץ.
_________________
==============
למכירה בבזאר
==============
Seamus
Supporter
הצטרף: 14 יונ' 02
הודעות: 2009
מיקום: Sedona, Az
הודעה פורסם: רביעי 26 מרץ,08 22:04   
הנה מה שאני עשיתי, ואהבתי את הסאונד.
רציתי לנגן עם גיטרה אבל לא היה מגבר -
הייתה לי בוקסה 2X12 שנעודה ל"נאום לציבור" יענו PA (השתמשתי בה כ-TOP של הביס ריג שלי, אבל זה לא כ"כ רלוונטי).
לקחתי פרהאמפ של גיטרה, עקפתי את הפרה של מגבר הבס שלי והתחברתי ישירות לפאור, ומשם לבוקסה שניתקתי לה מבעוד מועד את הטויטר.

קיבלתי סאונד מאוד פאנצ'י ובריא, נשמע יותר טוב מהרבה מגברי גיטרה, וגם פחות טוב מהרבה מגברי גיטרה באמת טובים, אבל בתכל'ס זה בהחלט היה מספק, במיוחד כמוניטור.

אני די משוכנע שהפואר של מגבר הבס שלי די שקוף, או לפחות לא צבעוני במיוחד.


אני במקומך הייתי מחפש איזה רמקול PA , מבטל לו את הטויטר (ודואג שאין איזה קרוסאובר בעייתי), ומתנסה.
קח בחשבון שהפרה-אמפ יצטרך להוציא סיגנל בריא למדי, שיהיה עם מה לעבוד, ואולי EQ יעזור לטפל בבעיות ספציפיות...

my $0.02
עדכננו #thumbsup
_________________
מאניס עמיס, אשכוליות וריzלה.
www.myspace.com/udibass
ReuvenM
Administrator
הצטרף: 17 מאי 01
הודעות: 19379
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: רביעי 26 מרץ,08 23:35   
השאלה אם מגבר ההספק אמור להיות שטוח היא שאלה לגיטימית, ולא פחות מעניינת, והיא זו שעומדת אתית מול יצרניות המגברים לציוד נגינה הספציפי הזה, הקרוי גיטרה.
בתור יצרנים, הם הלא אמורים לספק משהו שידחוף הספק בצורה שקופה, על הנייר ומצפונית/מקצועית, אך זה לא כך, ועדיין המצפון נקי מקצועית.
לא מדובר כאן ב"איכות מעבר" (transfer quality) של האות, מנקודה לנקודה, כתכונה המובילה, אלא תוצאת המכלול, כיתרון קובע. וזה - לגמרי לא רחוק ממאפייני הכלי עצמו, הגיטרה הבסיסית, שהגוף והמבנה והפיקאפים ולמעשה כל חלק שם, עושה אותה שונה מיצרן ליצרן ומעץ אחד לשני - שנה פרמטר אחד בכלי וראה כיצד הגיטריסט עולה על זה מיד.
נכון, יש משמעות ומשקל לאיכות הרכיבים ויכולתם להעביר מסות במגברי הגיטרה, (ובמקרה של גיטרה בס על אחת כמה וכמה בתחום הדחיפה הנמוך-תדר של הספק), בדומה למגבר שנועד להעביר "שטוח ושקוף" כמצופה, אבל כאן בצורה שאינה פוגמת במטרה, ולאו דווקא ב"איכות הצליל האולפנית". כאן מדובר באיכויות מכלול, ולכן אם ננתק ראש מהבוקסה או נחבר כלאיים אחרים במכלול, זה יתן תוצאה אחרת לרוב.
לא סתם אנו רואים קלאסיקות של מגברים וטכנולוגיה, ארגזי גיטרות וסוגי שפופרות/טרנזיסטורים, סוגי דרייברים כמעט קבועים וחיווט/ניתוב שחוששים להשתנות במשך שנים. לא סתם; כל אלה מתחברים לכדי חגיגת סאונד אחת, שמן הסתם גם מציתה את ההשראה של הנגן, ומכאן שמיידית משפיעה עליו לטובה או לרעה.
לגיטימית נמצא גם צירופים שונים שעובדים לנגן כזה או אחר, ובשילוב כלי הנגינה שלו וכיוונו המקצועי. אפשר למצוא ראשים לגיטרה המחוברים למגבר PA, אפשר גם לראות פרה מיקרופון המחובר למגבר גיטרה. הכל לגיטימי כשמדובר במכלול שאחראי על תוצאת סאונד אורגנית עם כלי הנגינה הספציפי (גיטרה), כאשר נתוני עיוות, הרמוניות, רעשים, רגישויות ושאר מניארות, מכוונים כדי רמת העץ והדרייבר וסוג הקבלים כדי לא להישמע אחרת ממה שהנגן ירצה/מצפה בתוצאה.

הצורך במגברים ייעודיים לא חדש, וקיים לרוחב הענף, ואפשר לתת דוגמאות המתחילות ב"היי-פיי" וסראונד, דרך מגבר לרמקולי אולפן גדולים, דרך מגברי אוזניות ועד מגבר גיטרה, ומשם דרך מגבר מוניטור, מגבר לטופים, מגבר למיד ולבסים... כל אלה מגברים ייעודיים, למרות שלכולם קוראים "מגבר", ולרוב רק מי שמחבר ומשווה ועובד איתם בתכלס, מרגיש ויודע להעריך את ההבדלים הספציפיים ליישום.

איך מספרת ההיסטוריה? הדיסטורשן לגיטרה נולד לאחר שגיטריסט אחד בעט ברמקול וקרע אותו קצת.
_________________
Facebook של אקט ::: חפש לפני שתשאל ::: התקנון! ::: אינדקס ::: האינפו
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » גיטרות - Guitars

עמוד 1 מתוך 1

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון