Administrator
הצטרף: 17 מאי 01
הודעות: 19375
מיקום: תל אביב
פורסם: ראשון 05 מאי,02 04:48
להקת חתונות עולות על המפה ומקבלות ביטחון מקצועי.
בתקופה ההיא החלו להקות החתונה תופסות תאוצה. היה ציוד טוב, היו פלייבקים ומידי, אבל גם אפשר היה לפרק תסכול של מוסיקאים באמצעות קלטות שהיו מוכרים בסוף האירוע.
ה"שגרירים", בראשות אלעזרוב, היו אחת הלהקות המבוקשות. וכמו כולן הן הקליטו להיטי תקופה ומקוריים לקלטות. אבל מחירי האולפן היו גבוהים, ודרשו שעות של תהייה יצירתית באתר שעובד לפי שעון.
והציוד זמין ובזול. אז בונים אולפן. השוק החל מוצף במכונות 16 ערוצים יד שניה. למה לא?
אולפני "רולי" קמים ברחוב פינסקר בתל אביב, בהנהלת אלון, מקורב למשפחה (לימים האולפן יעבור 2 גילגולים ויגמור ב"עננה" כשקובי אוז מתיישב שם). הם רוכשים ציוד בעייתי, יד שניה מחו"ל, באחת מנסיעות ההופעה/חתונה אצל עשיר יהודי בשוויץ, דבר שעולה להם במוניטין והרבה הוצאות תיקונים.
אחת המכונות, סטודר דפוקה שנהרסה עוד יותר באולפן עקב תחזוקה מפוקפקת, נעמדה לה ליד הקיר במסדרון שנים עד שמישהו העביר אותה משם. טכנאי התחזוקה במקום, עמוס שוחט וגלעד קרן, משאירים אחרי כל תיקון מעגלים מודפסים תלושים מהלחמות, עם מגמה חד-כיוונית לפח.
אחרי חודשים האולפן נזכר לקרוא לי לתחזוקה מאוחרת. וגלעד מודיע לי חגיגית "אני חושב שאסע לחו"ל. אני הולך לפתח אלגוריתמים. זה העתיד!" בן טיפוחיו החולמני של טומי פרידמן לא נראה שונה מהרגיל כשהוא אמר את זה. כולם היו מעושנים באותה תקופה.
בעתיד הוא צדק, והקים עם שעשוע את Waves, שלימים ניהל אלון מ"רולי", אח"כ פרש, ואותו החליף מנחם עולש, שהיה פעם הבעלים של אולפני הרולד בככר המדינה.
הצטרף: 28 ספט' 01
הודעות: 188
מיקום: צפון
פורסם: ראשון 05 מאי,02 08:33
באמת מרתק. אני מקווה שהשרתים מגובים ( די סביר..)
שחס וחלילה לא יאבדו הרשימות האלו.
הצטרף: 02 ינו' 02
הודעות: 402
מיקום: פ"ת
פורסם: שבת 18 מאי,02 05:16
אני שובר לך קצת את הרצף, אבל מה ההגיון בלהקליט על 2" ולהעביר אח"כ לפרוטולס?
S.Supporter
הצטרף: 16 אוג' 01
הודעות: 2976
מיקום: תל אביבה
פורסם: שבת 18 מאי,02 05:30
השאלה די דומה לשאלה, אז למה לי להשתמש במיקרופון מנורות אם אחרי זה אני הולך ומקליט למחשב...
הטייפ נותן מאפיינים מסויימים שהם חלק מרכזי בצליל.
אבל מה? הסאונד מאבד מאיכותו במהלך פרוייקט שבו הסרט נע על הראש אלפי פעמים. אחת הדרכים המקובלות כיום היא להקליט לסרט אנלוגי תחילה ולהרוויח את הסאונד האופייני ואז, בעוד הסאונד טרי, להעביר את החומר המוקלט לפרו טולס ובכך לשמר הרבה מאוד מהניואנסים האנלוגיים. יתרונה של המערכת הדיגיטלית היא שהיא מחזירה תמיד את אותו הסאונד ללא קשר למספר הפעמים שבה נוגן הסאונד. בנוסף לאיכות הסאונד הקבועה, במערכת כמו פרוטולס הרבה יותר נוח לערוך את החומר ואף להוסיף דברים יותר מודרניים שלא ניתן לעשות במערכת אנלוגית.
מקווה שזה ענה לך...
הצטרף: 02 ינו' 02
הודעות: 402
מיקום: פ"ת
פורסם: שבת 18 מאי,02 18:04
ואתה באמת מבחין בסאונד של הסלילים לאחר שהעברת לפרוטולס?
S.Supporter
הצטרף: 28 אוק' 01
הודעות: 4654
מיקום: country side
פורסם: שבת 18 מאי,02 18:46
זה בדיוק סוג השאלות של:
אתה מבדיל בין סאונד של CD ל-ויניל?
יש כאלה שישבעו לך שכן ולא יודעים שיט מהחיים שלהם ויש כאלה שכן...
הבעיה לא התשובה, אלא השאלה...
יש איזה עניין עקרוני שאני מנסה (ללא הצלחה) להנחיל כאן בפורום שקשורה בסיבה ותוצאה.
נקודת המוצא - התוצאה מדברת. איך הגיעו לזה זה סיפורים מעניינים שישארו בתחומי שרשראות מהסוג הזה בדיוק.
אני מתחייב לפניך (אבל מתחיב!!!) שאם תבוא אלי, אני אשמיע לך 5 מאסטרים ולא יהיה לך מושג איך עשיתי אותם, מה עשיתי שם, מה התחבר למה ולמה.
לפעמים, גם לי לא...
יש דבר אחד שעליו אני כן מתחייב וזה להבדיל (גם אם אף סתום) בין ג'אק דאניאלז אמיתי, לבין כל בורבון אחר.
כל השאר שטויות במיץ.
לגבי השאלה שלך, לסיכום:
מה שחשוב זה לא הטריוויה: "האם זה הוקלט ככה או ככה מאיך שזה נשמע", אלא:
תקשיב טוב!!!
שמעת את ההבדלים????
נכון, הדוגמא הראשונה באמת יותר אורירירית באיזור של 2KH
ולשאלת המפתח:
אז מה אתה מעדיף????
ופה נגמר הסיפור?
אתה
כן אתה!!!!
אתה שומע את ההבדלים????