הצטרף: 02 ינו' 04
הודעות: 341
מיקום: אשקלון
פורסם: רביעי 22 יונ',05 19:57
שלום לכולם
לאחרונה אני מלווה להקה של חברים בתור סאונדמן ,
אין לנו שום בעייה מבחינת הסאונד בהופעה וגם יש לנו אחלה ציוד (מיקסר דיגיטאלי של ימאהה מגברים של
qsc ורמקולים של elctro-voice
כמו כן מוניטורים של אלקטרו voice וsamson
השאלה היא כזאת כאשר ניסיתי להקליט את הופעה הסאונד המיקס היה שונה כידוע הסאונד בקהל בנוי גם מהמוניטורים שדולפים לקהל ומגברי גיטרות ובאס ולכן המיקס שונה בהרבה בהקלטה
רציתי לשאול איך אתם מתבגרים על כך?
(הסאונד בחוץ יחסית חלש אנחנו לא אוהבים להכאיב ולכן יש משקל רב למוניטורינג על הבמה)
S.Supporter
הצטרף: 25 יונ' 01
הודעות: 5210
מיקום: רעננה
פורסם: רביעי 22 יונ',05 20:50
one method i tried is to make a recording mix thru the pre-fader auxes and monitoring thru thr recording machines own headphone output.
it only gives u control over the levels, but i think it's still better than just recording the stereo master/record out.
you can split the input lines like you would for a monitor mixer, and use a 2nd mixer or free inputs on your mixer, and send this mix to a group
of course if u have a multi track recording option, u can have more options for making a different mix, by recording the direct outs from the mixer and mixing them later in the studio.
Supporter
הצטרף: 30 מאי 03
הודעות: 1683
מיקום: ת"א
פורסם: רביעי 22 יונ',05 22:01
דיסק של הופעה אני לא מוצא בעיה בשיטה של להקליט L-R (עשיתי את זה גם מסנדים של ה insert כשלא היה משהו אחר).עושה את העבודה מצויין.
האפשרות האחרת כמו ששחר אמר זה להשתמש בספליט ולעשות מיקס ניפרד ולהקליט
או כמובן דיירקט אווט של כל ערוץ למכשיר מולטיטראק
לא הבנתי אם אתה בונה על זה שהקהל ישמע הרבה מוניטורים :?:
או שהלהקה עובדת עם לוול חזק על הבמה כי אין יותר מידי בחוץ?
_________________
This one goes to 11!!!
הצטרף: 02 ינו' 04
הודעות: 341
מיקום: אשקלון
פורסם: חמישי 23 יונ',05 15:19
אני לא בונה על זה שהקהל ישמע מוניטורים זה פשוט מקורח המציאות שהקהל ישמע מוניטורים ועל אחת כמה וכמה שאני יושב על ההגברה אני משתדל שאף אחד לא ייצא חרש ועם צלצולים באוזניים בכל מקרה פעם אני הבאה אני חושב שאני אנסה לנצל את אחת מיציאות המוניטור
(אני עובד עם דיגיטל ובלחיצת כפתור יש אוטומציה ליציאה aux ככה שזה ממש קל)
Supporter
הצטרף: 30 מאי 03
הודעות: 1683
מיקום: ת"א
פורסם: חמישי 23 יונ',05 22:37
על איזה רמקולים של ev מדובר?
על איזה מיקסר?
לדעתי האישית להפגיז על הבמה כפיצוי על לא להוציא את מה שצריך לשמוע בעוצמה בריאה זה די מוזר וסתם מכניס המון במה למיקרופונים.
_________________
This one goes to 11!!!
הצטרף: 02 ינו' 04
הודעות: 341
מיקום: אשקלון
פורסם: שבת 25 יונ',05 11:28
הראשיים הם אלימניטורים,
ולהפך אני נוהג להשתמש בעצמה בריאה הייתי בהרבה הופעות שפשוט יוצאים עם כאב אזניים
וציינתי שאי אפשר להתעלם מהעובדה ששומעים מוניטורים בחוץ
המיקסר o1v
תומך
הצטרף: 23 אוג' 04
הודעות: 1214
פורסם: שבת 25 יונ',05 13:59
הבעיה הקריטית היחידה שנתקלתי בה בהקלטה כזאת היא שב PA יש נטייה לדחוף את השירה בצורה מאוד רצינית כדי שתהיה ברורה- מה שמשאיר בהקלטת סטריאו מיקס לא רע בכלל של כלים ושירה חסרת פרופורציות לחלוטין...
הפתרונות היחידים שיש כדי לפתור את זה הם כמובן רעיונות יפים שנכתבו כאן קודם, או להביא עוד איש עם מיקסר קטן ולשלוח לו אפילו שלושה קווים של L,R, ושירה שתהיה לו איזו שהיא גמישות מסויימת עם השירה המפלצתית ושיקליט לשני ערוצים..
אם ההקלטה היא לצורך ביקורת עצמית בלבד אז לא צריכה להיות בעייה להבין את ההופעה גם מהקלטה של ה L-R (אולי גם הזמר ייחרד פתאום לשמוע עד כמה הוא לא מדוייק בפיץ' - מה שכמובן הקהל לא כל כך ישים לב אליו בתוך הבלאגן..).
אם המטרה היא הקלטה רצינית- אז ברור שחייב הקלטת ערוצים אי אפשר לברוח מזה
הצטרף: 02 ינו' 04
הודעות: 341
מיקום: אשקלון
פורסם: שבת 25 יונ',05 14:48
זה כל כך נכון הבעייה עם השירה שזה עצוב
Supporter
הצטרף: 30 מאי 03
הודעות: 1683
מיקום: ת"א
פורסם: שבת 25 יונ',05 14:59
יכול לעשות את העבודה רק מה שאומר שאתה צריך לעשות גם מיקס נכון לזה.
דבר שמצריך עוד זמן בבאלנס - אם יש לך זמן זה הפתרון.
_________________
This one goes to 11!!!
Supporter
הצטרף: 20 מאי 01
הודעות: 1707
מיקום: ירושלים
פורסם: שבת 25 יונ',05 16:35
הקלטת האולם במיקרופון סטריאופוני תיתן תמונה מרוחה. הקלטת המאסטר תיתן תמונה רזה עם שירה מוגזמת. הפיתרון הוא לשלב את שתי השיטות - או לבצע באלאנס בזמן החזרות ולבדוק את התוצאה, או להתפשר על מונו ולהקליט ערוץ כזה וערוץ כזה. (כמובן, כל זה אם אין אפשרות לערוצים).