תפריט
שלום Anonymous ::: 2021, 20:57
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
מהו מעגל/מחלקת הrectifier במגברי מנורות .
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (60) › תצורת הדפסה
לך לעמוד 1, 2   הבא
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » גיטרות - Guitars
  Dror_Shi  
תומך
הצטרף: 15 אוג' 01
הודעות: 3168
מיקום: לפעמים בארץ
מהו מעגל/מחלקת הrectifier במגברי מנורות .
הודעה פורסם: שני 20 דצמ',04 22:16   
במגברי מנורות CLASS A שנתקלתי בהן,ראיתי כי מוסיפים ואף מדגישים בעת המכירה את המחלקה הנ"ל.
rectifier(אין לי מושג על המינוח בעברית)- שעד כמה שאני יודע זה חיבור של מספר דיודות להמרה של AC לDC במקומות אחרים.
למה אמורות להיות מנורות על המעגל הזה במגברים?
ומה התפקיד שהוא משמש דווקא במגברי המנורות?
_________________
Hackintosh i7 9700k 32giga Mojave
Macbook Pro UB (mid2012) OSX 10.8.2
Lynx Aurora Mark1
Wavelab 9.5 Pro/Nuendo8.3/Pro tools 12.5
t-kol
S.Supporter
הצטרף: 05 נוב' 01
הודעות: 2949
מיקום: אשדוד ו גן-יבנה
הודעה פורסם: שני 20 דצמ',04 22:34   
היי דרור
רקטיפייר זה ישור
כלומר כמו שכתבת זה הפיכת מתח חילופין AC למתח ישר DC
את השפופרת המציאו הרבה לפני שהמציאו את הדיודה ולכן כשהיו צריכים
להפוך את מתח החילופין המגיע מחברת החשמל למתח ישר הדרך היחידה
לעשות זאת היתה ע"י שפופרת.
היום, כ 50 שנה אחרי המצאת הטרנזיסטור והדיודה, ניתן ואף מומלץ להחליף את שפופרת הישור ע"י גשר דיודות.
לא רק שאין שום יתרון לישור ע"י שפופרת
אני רואה הרבה חסרונות בזה.
ואין שום קשר או השפעה על הסאונד במוצא
_________________
ציוד הגברה-המומחיות שלנו, מעבדות תיקונים לציוד אודיו מקצועי T-KOL 08-8524785 / 054-4282553
http://shop.ebay.com/merchant/huckyts
  Dror_Shi  
תומך
הצטרף: 15 אוג' 01
הודעות: 3168
מיקום: לפעמים בארץ
הודעה פורסם: שני 20 דצמ',04 22:47   
תודה יובל,
אם כך, היישור נעשה ע"י מנורה אחת-GZ34 .למרות שהמגבר חדש.
מוזר ומעניין.
_________________
Hackintosh i7 9700k 32giga Mojave
Macbook Pro UB (mid2012) OSX 10.8.2
Lynx Aurora Mark1
Wavelab 9.5 Pro/Nuendo8.3/Pro tools 12.5
t-kol
S.Supporter
הצטרף: 05 נוב' 01
הודעות: 2949
מיקום: אשדוד ו גן-יבנה
הודעה פורסם: שני 20 דצמ',04 22:58   
פעם לפני המון שנים, כשמכרו מקלטי טרנזיסטור מצרצרים כאלה (כשהרדיו שודר בעיקר
ב AM)
היה נוהג כזה לכתוב על המכשיר כמה טרנזיסטורים יש לו.
מקלט עם 6 טרנזיסטורים נחשב סביר
ומקלט עם 8 טרנזיסטורים היה רק לעשירים באמת.
הכל פוזה ! ! !
_________________
ציוד הגברה-המומחיות שלנו, מעבדות תיקונים לציוד אודיו מקצועי T-KOL 08-8524785 / 054-4282553
http://shop.ebay.com/merchant/huckyts
ArielY
Supporter
הצטרף: 23 אפר' 03
הודעות: 5114
מיקום: פה ושם, בעיקר שם...וגם פה.
הודעה פורסם: שני 20 דצמ',04 23:02   
ציטוט:
ואין שום קשר או השפעה על הסאונד במוצא
מה ? :?:
לא מדויק.
לא נראה לך תמוהה שחברות מובילות כגון MESA/BOOGIE מוציאות מיליונים בפיתוח מגברים כאלה ואח"כ גם מבססות חלק ניכר מהדגמים על זה , ואת כל זה הן עושות סתם ?
יצא לי לנגן על מספר מגברים מהסוג הנ"ל (Dual Rectifier , Road King , Maverick ועוד כמה..) ואני יכל להגיד בוודאות שהסאונד מאוד שונה בעבודה דרך מישרים או מנורות.
_________________
==============
למכירה בבזאר
==============
  Dror_Shi  
תומך
הצטרף: 15 אוג' 01
הודעות: 3168
מיקום: לפעמים בארץ
הודעה פורסם: שני 20 דצמ',04 23:12   
רגע,
בדיוק אני מסתכל פה על המאווריק של MESA . אכן יש לו סוויצ' לבחירה בין יישור דיודות סיליקון למנורה.
אם כך יש משמעות כמו שטריפי אומר.
ובכן .
מהי?

ואני רוצה להדגיש שיובל הוא לא גיטריסט או טכנאי מגברי גיטרות.המסקנה אני מאמין היא יותר כללית(הרי,עוד פעם,מדובר ביישור זרם).
_________________
Hackintosh i7 9700k 32giga Mojave
Macbook Pro UB (mid2012) OSX 10.8.2
Lynx Aurora Mark1
Wavelab 9.5 Pro/Nuendo8.3/Pro tools 12.5
t-kol
S.Supporter
הצטרף: 05 נוב' 01
הודעות: 2949
מיקום: אשדוד ו גן-יבנה
הודעה פורסם: שני 20 דצמ',04 23:25   
כמו שאמר דרור אני לא גיטריסט,
אני טכנאי,
תפקיד הישור זה להפוך מתח חילופין למתח ישר . (קו ישר ללא ירידות או עליות, שכן
אחרת יהיה רעש לוואי במוצא המגבר)
טכנית, דיודות עושות את העבודה טוב יותר, עם פחות הפסדים ובזבוז הספק.
היות שכפי שאמרתי לאחר הישור אנו מקבלים מתח ישר ומסוננן המפעיל את המגבר
אין חשיבות אם הוא יושר ע"י דיודות או שפופרת.
אבל , וחשוב מכל, אין כוונתי לעורר וויכוח סתמי ומיותר, אם אתם כנגנים חשים הבדל,
יתכן והוא נוצר מסיבה אחרת.
לצורך הלימוד והידע, אם יכנס לכאן מישהוא שהוא גם גיטריסט וגם טכנאי אלקטרוניקה
ויסביר לי שקיים הבדל וממה הוא נובע אשמח ללמוד.
**** ברור וידוע לי שקיים הבדל משמעותי בסאונד בין מגברי שפופרות למגברי טרנזיסטורים
או מעגלים משולבים, לא להבדל זה התכוונתי אלא רק להבדל במעגל הישור
תודה
_________________
ציוד הגברה-המומחיות שלנו, מעבדות תיקונים לציוד אודיו מקצועי T-KOL 08-8524785 / 054-4282553
http://shop.ebay.com/merchant/huckyts
nimrod
Supporter
הצטרף: 01 אוג' 01
הודעות: 3883
מיקום: בצומת של אלקטרוניקה, חשמל, רמקולים ומוזיקה
הודעה פורסם: שלישי 21 דצמ',04 08:27   
טיקול כתב,
לצורך הלימוד והידע, אם יכנס לכאן מישהוא שהוא גם גיטריסט וגם טכנאי אלקטרוניקה
ויסביר לי שקיים הבדל וממה הוא נובע אשמח ללמוד.

...בבקשה לרשום אותי לקורס גם.

לחזק את דברי טיקול. מגבר שניזון ממתח הרשת (AC) מכיל ספק כח, שבעיקרו הוא מעגל המרת מתח מ- AC ל- DC. ישנן הרבה שיטות וטכניקות להשגת המרה זו, החל משנאי + שפופרת + קבלים ונגדים, דרך מישרי דיודות ומייצבים טרנזיסטוריים, ועד (נכון להיום) ספקים ממותגים.
בשורה התחתונה, מתח ישר הוא מתח ישר. אם הוא בערך הנכון, מסונן ומיוצב כראוי, ומספק את הזרם הנדרש, אין לדרך שבה הושג כל השפעה והשלכה על ביצועי המעגל אותו הוא משרת. יהא זה מגבר או כל דבר אחר.

אם (לצורך הענין) היינו מנתקים במגבר כלשהו את מעגל ספק הכח, ומחברים במקומו טור של סוללות הבנוי למתח(ים) המתאים(ים) ומסוגל לזרם(ים) המתבקש(ים), לא היינו מבחינים בשום הבדל בביצועי המגבר ובסאונד שלו. דוגמא מהחיים: פדל/פרוססור שעובד על סוללה או ספק (תקין) - שומעים הבדל?

הועלתה בשרשרת דוגמא למגבר שבו יש בורר בין מצב יישור שפופרת לבין מצב יישור דיודות ושההבדל בין המצבים אכן ברור ונשמע.
למרות הגדרה זו של הבורר, לדעתי השפעתו הינה בדרגת הגברה כלשהיא, אשר "צובעת" את הסאונד ו/או משלבת דינמיקה שונה ב"התאמה" לסוג היישור שנבחר. לוא דווקה ממתג בפועל בין יישור דיודות לשפופרת.

נמרוד
ו
ReuvenM
Administrator
הצטרף: 17 מאי 01
הודעות: 19330
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: שלישי 21 דצמ',04 10:21   
האמת שהכל נכון #smile
מטרת היישור הוסברה, כמוה המסחריות של המונח (רקטיפייר נשמע יותר טוב מיישור), כמוהם גם הדרך לשינוי סאונד;
יישור דיודות הינו חלק, מהיר, מסיבי (כמותית וגם לאורך שנים יחזיק יותר), אינו צורך הלהטת שפופרת נוספת (חום, סנף בשנאי, צריכה כללית) והיישור נקי יותר מ"ריפל" (מעין גלים קלים של יישור לא מושלם, הרוכבים על זרם המתח הגבוה המיושר). האמת, גם על שפופרות היישור מלבישים איזה שתי דיודות להגנה מפני כשל וגם הגנה על המנורה עצמה (IN5408, לרוב בבסיס) בעת ההדלקה.
שכך, זה גם משנה את הסאונד, כיוון שבסחיבות זרם מסוימות ההתנהגות שונה בין שתי הדרכים (רק מיעילות ודרך עבודה, לא במטרה כפי שהוסבר מעלי), ביישור שפופרתי אפשר שנחוש במעין דחיסה ברגעים מסוימים (דחיסה נעימה דווקא), מה גם נקודות הדיסטורשן מוקדמות יותר בצורה השפופרתית, הרמוניות מתלוות ואופי בלי מוגדר אך נתפש במוח של סאונד שונה כתוצאה מיישור "לא מושלם" או לא-מספק-את-הסחורה בזמן נתון [זרם] (הלא הקיצוץ הלא מושלם כביכול של השפופרת עושה לה את הסאונד המקוצץ האופייני גם הוא #smile ), יש גיטריסטים שגם יצביעו על התקף מהיר יותר (תלוי בנגינה) בסאונד.
לא נשתולל כאן ונגיד "אז אם כך, בוא נצבע את הסאונד עם עוד רכיבי 'חוסר-יעילות ' או פגיעה באלה הקיימים", שכן יש גבול לזה, ובשלב מסוים הסאונד נהיה מחורחר ובוצי גם עבור נגן ג'אז/בלוז שזו לו אחת התכונות החשובות בסאונד (מעין דרייב קל מוקדם כזה עם דחיסה, שמחזיקה מעין ססטיין אופייני לסגנון הנגינה).
הקומבינה של שנאים, עומס רמקול, שפופרות, יישור ומתח גבוה וחום מנורה, כל אלה יצרו סאונד בתולי במתחם הגיטרה, וזה מאוד החמיא לכלי הזה ספציפית! (גם קצת לאורגנים), וזה חלק מהנגינה (זה איפיון שמאציל על הנגינה עצמה).
גם מעבר ממנורות 6L6 ל-EL34 יצר שינוי הסטורי ברמות הדיסטורשן והנקיון, וכשלא היה משהו אחר להשוואה, זה שימש כמנחה לקו המגברים שיוצר והתמסד.
ואז נשאלת השאלה "אם מדובר באיפיוני סאונד, שהתופעות היישור הנ"ל גורמות להן, למה שלא יציעו סימולציה של זה במקום מתג בחירה בין יישור זה לאחר?"
ואכן עושים כך, אך יש כאלה שתמיד ישמעו הבדל (ויש הבדל), ולכן מוצע להם יישור חלופי. זה כמו ההבדל בין דיסטורשן מנורות טהור לבין פדלים בעלי שם שנותן לך לחשוב שהם משתמשים במנורה אבל הדיסטורשן שם על דיודות בלבד ("טיוב סקרימר", Rat, MXR, SD-1...), זה עושה את הסאונד - אבל יש הבדל (אגב, יותר שלבי הגברה באפקט = דיסטורשן בעל צבע נשלט יותר, ואפשר שמקובל יותר באוזן).
מכאן, אלקטרונית המטרה של שני המיישרים זהה, התוצאה שונה.
האם התוצאה שונה בסאונד?! אמנם כן, והייתי אומר שהרבה מגברים מהסוג הנחשב "קלאסי" תלויים בחייהם ובמותם ביישור השפופרתי. כמו כן אם תבטל את יישור הדיודות במגבר קלאסי אחר (טווין ריוורב ואחרים המיושרים דיודה), תבטל איפיונים חשובים משלהם (צליל נקי יותר, מהודק משהו, ומתאים לבס או נגינה שמאופיינת בהמשך השרשרת [אפקטים]).


.
  Dror_Shi  
תומך
הצטרף: 15 אוג' 01
הודעות: 3168
מיקום: לפעמים בארץ
הודעה פורסם: שלישי 21 דצמ',04 13:50   
העניין הובהר כמעט לחלוטין מבחינתי.תודה.
רק שאלה/הבהרה קטנה.
EL34 /EL32היא בעצם לא שוות ערך אירופאית(בריטית) ל6V6/6L6 האמריקאית,ולא מהווה תחליף,הווה אומר.
רוצה סאונד של 6L6 (המאופיין בכך וכך) השתמש בהן לחילופין הEL34.
שיש להן גם קוים מאוד דומים כמו שהבנתי.
יותר עניין של מאפייני סאונד לא?
_________________
Hackintosh i7 9700k 32giga Mojave
Macbook Pro UB (mid2012) OSX 10.8.2
Lynx Aurora Mark1
Wavelab 9.5 Pro/Nuendo8.3/Pro tools 12.5
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » גיטרות - Guitars

לך לעמוד 1, 2   הבא
עמוד 1 מתוך 2

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון