תפריט
שלום Anonymous ::: 2024, 09:30
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
שרשרת בהקלטה
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (245) › תצורת הדפסה
לך לעמוד 1, 2   הבא
נושא זה נעול ואתה לא יכול לערוך הודעות או להגיב
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » כתבות נושא ומדריכים
  nirm123  
Act Compatible
הצטרף: 06 יונ' 02
הודעות: 491
שרשרת בהקלטה
הודעה פורסם: שלישי 01 יול',03 18:59   
שלום.

קודם כל מקווה שלא דיברו על זה כאן יותר מדי ,חרשתי כמה פעמים את הפורום.
ולנושא.

בשיטת הקלטת שירה שכוללת מיקרופון -> פרה אמפ ->כרטיס קול ומחשב(כאשר כל האפקטים הם plugins) ,מה צריך להיות סדר האפקטים על השירה.
ראשית ,האם יש יתרון בלהקליט שירה בסטריאו?
ונעבור לשרשרת הסאונד.
לפי מה שהבנתי מראובן ,גם הקומפרסור וגם האקלוייזר צריכים לבוא בתחילת השרשרת ,אך מי בא לפני מי ? והאם שימוש ב-multiband compressor דוגמת waves c4 משמעו שהוא פותר לי גם את הצורך בשימוש בEQ והוא עונה על שני הצרכים של ה-compressor וה-eq?

לפי מה שאני מבין ,אם לדוגמא אני עובד עם ה-cubase sx ,אזי הכניסה הראשון בinsert צריך להיות קומפרסור או eq (האם ה-de-esser צריך לבוא לפני או אחרי הקימפרוס? לפי מה שקראתי ב
waves manuals הוא צריך להיות לפני הקימפרוס) ,בכל מקרה נניח שהסדר בינתיים הוא
מיקרופון->פרה אמפ ->כרטיס קול ->דיסק המחשב ->שליחה בinsert לקימפרוס -> eq
->de-esser->ואח"כ אפקטים כגון דיילי כדי להשיג adt.

באפקט הsend יש לשים את הריוורב לדוגמא ,או כל אפקט שדורש מיקס בין wet ו dry?

האם עד כאן נכון? אני יודע שאפשר לשחק עם הדברים אך אני רוצה לדעת אם יש לי טעות יסודית.

אם קראתם עד כאן ולא התייאשתם האם נכונה התזה הבאה שלי?

ב-insert ,הצליל עובר דרך כל ה-insert-ים מהגבוה לנמוך ,כאשר הפלט של כל שלב הוא הקלט של השלב הבא ואילו ב-sends כל מקור נשלח גם לפיידרים של המאסטר ומקבלים עובר דרך bus ומקבל שם את הטיפול של האפקט וכאן אין שרשור.

אזי ,מה שמגיע לסוף המסלול זה האות המקורי עליו מולבשים כל ה-insert-ים ,כל הצלילים היבשים
שנשלחו ל-send וכל הצלילים ה"רטובים"...שעברו דרך הbus-ים של ה-send?
איך מתבצע המיקס בין כל האותות האלה ומה כל האות הסופי?

אני מקווה שלא הקשיתי או נתתי הסבר מסורבל מדי.
כמובן ,אעריך גם תשובות על חלק מהתהיות.

תודה.
ניר.
ReuvenM
Administrator
הצטרף: 17 מאי 01
הודעות: 19375
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: שלישי 01 יול',03 20:21   
ציטוט:
מיקרופון->פרה אמפ ->כרטיס קול ->דיסק המחשב ->שליחה בinsert לקימפרוס -> eq
->de-esser->ואח"כ אפקטים כגון דיילי כדי להשיג adt.

כאן הפסקתי לקרוא.

אני מצפה מכל מי ש"קרא את כל מה שנכתב על כך", שלא יכתוב משפט כזה, לא כל שכן יעבוד בצורה זו, אלא אם הוא מחפש חוויות שלא כדרך הטבע... או שהתחלפו לך כיווני החיצים מעלה #smile
גם המסקנות מהירות ולא שקולות לענינו של דבר.
זה לא מה שאנחנו מנסים להכניס בראש.

תלמידים יקרים, שמישהו יעזור לניר ויסביר מה לא נכון בשרשרת הנ"ל.
אחרת אני מיואש.
miko
תומך
הצטרף: 17 אוג' 01
הודעות: 1090
מיקום: המבורג, גרמניה
הודעה פורסם: שלישי 01 יול',03 20:45   
אני הבנתי את השאלה ומתעלם מרוב הדברים שרשם המשורר שם...
אמנם אני לא משתמש בקיובייס (ניסיתי וניסיתי - לא נוחה לי...)
אז ככה - בהנחה שאין לך אפקטים חיצוניים והקלטת ישירות למחשב (מיקרופון ->פראמפ->מחשב) - כרגע יש לך את הסיגנל כמו שהוא הגיע. זאת רק המלצה שלי לגבי שרשרת האפקטים - אם היית מגדיר מה אתה מקליט אז הייתי יכול לרשום דברים יותר ספציפיים - זה בכלליות יחסית.
1 אם אתה לא צריך כל פיפס שקלט המיקרופון והסיגנל הרצוי הוא בעוצמה גבוהה יחסית לשאר רעשי הרקע אתה יכול להשתמש בnoise gate על מנת להעביר רק צליל מעוצמה מסויימת.
2. אם אתה צריך שכל הצלילים שנקלטו יהיו בצוצמה שווה פחות או יותר אתה יכול להשתמש בקומפרסור להגביר צלילים חלשים ולהנחית חזקים.
3 אקולייזר בשביל להגביר תדרים שאתה צריך ולהנחית מה שאתה לא צריך.
4 . דילי.

יש עוד מיליון וריציות - אין חוק שהוא חובה בסאונד - תשחק עם מה שיש לך ותראה איך אתה מגיע לתוצאה הכי טובה - זאת גם דרך טובה ללמוד על האפקטים השונים ואיך ומה לחבר.
ReuvenM
Administrator
הצטרף: 17 מאי 01
הודעות: 19375
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: שלישי 01 יול',03 21:01   
עוד מישהו מוכן להציל את הפורום?
shem_tov
S.Supporter
הצטרף: 30 דצמ' 01
הודעות: 2058
הודעה פורסם: שלישי 01 יול',03 23:12   
כפי שכבר קראת בד"כ שמים את ה EQ לפני הקומפרסיה, אין טעם להגביר תדרים שונים ולא רצויים (מה שקורה בדחיסה של סיגנל לא מעובד), רק כדי לחתוך אותם באכזריות ע"י ה EQ .
גם ה D_ESSER הוא סוג של קומפרסור מניפולטיבי דרך אגב.


ציטוט:
האם יש יתרון בלהקליט שירה בסטריאו?


תלוי, אבל נהוג שהזמר נמצא במרכז מבחינת הצידוד (הרי הוא העיקר לא?) ואם אתה נוקט בשיטה הנ"ל , יתרונות הסטראופוניות די מיותרים , מה גם שבשיטות סטראופוניות מסוימות מקבלים הרבה סאונד של "החדר" מה שלא תמיד רצוי.


ציטוט:
האם שימוש ב-multiband compressor


סביר להניח שלא ממש , אם כי ע"י דחיסה של תחום מסויים אפשר להגיד שביצעת גם סוג של EQ , אך גם גרמת לשינוי בתחום הדינמי

ציטוט:
באפקט הsend יש לשים את הריוורב לדוגמא ,או כל אפקט שדורש מיקס בין wet ו dry?



בלי להיכנס להסבר מהו אפקט טורי ומהו אפקט מקבילי, אפקטים שמחוברים ל SEND יהיו בד"כ במצב FULL WET

ציטוט:
אך אני רוצה לדעת אם יש לי טעות יסודית.


כן !, אני מציע שתחזור על הנקרא בהודעות קודמות (יש בעיה לתלמידי ישראל בנושא)
ותמצא איזה מדריך בסיסי לשימוש במיקסרים (מה שנכון גם לתוכנות הוירטואליות)
למשל באתר של SOUNDCRAFT .
ml
Supporter
הצטרף: 31 דצמ' 02
הודעות: 812
מיקום: Police Room 619
הודעה פורסם: שלישי 01 יול',03 23:31   
חיפוש "שרשרת הקלטה" שלף 21 שרשראות והטובה שבהן
כאן

ML
ReuvenM
Administrator
הצטרף: 17 מאי 01
הודעות: 19375
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: שלישי 01 יול',03 23:44   
כבר עמדתי על מרפסתי בפוזה של זינוק התאבדות.. ומנחם שלף מפתח.
אני רק אצטט שורה אחת שלי משם, ועליה עומד כל הפורום, או כל העולם שאיתו אנחנו מתעסקים:
ציטוט:
זו נקודת ההתחלה החשובה בהבנת פעולה של מיקסר.
ללא ידיעה זו אפשר לשאול שאלות מפה ועד הודעה חדשה, לבלבל בין כניסה ליציאה ולא לדעת מה באמת קורה למוסיקה שלנו

והבלגן מתחיל עם המיקסר הוירטואלי במחשב, בו משתמשים אלו שמעולם לא עבדו עם מכשירי הקלטה. לאמור: "קודם-כל ניכנס למחשב במהרה, ושם כבר נשתולל הלוך ושוב".
עוד לא גיבשתי דיעה אם הם אשמים בתזזית הנתיב השגוי (אני נוטה להאמין שלא, כי לא כולם עצלנים או נולדו עם סרט מגנטי ביד), או שאשמה הקידמה הסופר-מהירה שמקפיצה כל אחד כמה שלבים קדימה, תוך פסח קטלני על סימני דרך חיוניים.
אבל, הכל רשום פה בפורום. ומי שלא מבין, שישאל שוב ושוב. עד שענין הנתיב יובן - אחת ולתמיד, ולעומקו, אחרת טעויות ימשיכו להכות בנו בתוצאת הסאונד.
  nirm123  
Act Compatible
הצטרף: 06 יונ' 02
הודעות: 491
ראובן - מדוע בצורה כזו?
הודעה פורסם: רביעי 02 יול',03 03:20   
תסלח לי על שאני מעיז לבקר אותך.

אני חצי שנה משקיע בערך 5 שעות ביום ביצירת המוזיקה שהיא כל חיי.
לפחות שעה מה5 מושקעת בפורום הזה.

שבוע אני מנסה לברר בכל פורום אפשרי את הנושא הזה ,הדפסתי 500 עמודים של מנואלים
רק בשבוע הזה.

מצאתי את התשובה שלך להיות מאוד צינית ,מאוד מלגלגלת.
אני לא מבין מה המטרה של כזאת תשובה.
להוציא את הרוח מהמפרשים ?
במיוחד כשזה בא עם אדם עם נסיון כשלך ,אחרת לא הייתי שם זין.

אני חושב שלמרות שהתכנסו כאן כדי לתת כבוד למוזיקה ,יש לתת כבוד גם לבני אדם.
מהירי או איטי תפיסה ככל שיהיו.

הקשתי את המילה "שרשרת" בחיפוש לפחות 10 פעמים וקראתי כל מה שנאמר שם.
כנראה שלא הבנתי.
ועל כך אני מצר.

אני בטוח שכשאתה היית תלמיד בתחילת דרכך קיבלת פידבקים יותר טובים אחרת לא היית מגיע לאיפה שהגעת.

ניר.
  nirm123  
Act Compatible
הצטרף: 06 יונ' 02
הודעות: 491
ודבר אחרון לפני שאני מפסיק להציק לכם
הודעה פורסם: רביעי 02 יול',03 05:44   
אולי לא היה מקום לתגובה הרגשית שלי ,אם הגזמתי אז אני חוזר בי.

בכל מקרה שימו לב שקיבלתי שתי תשובות לגבי הסדר בין ה-eq והקומפרסיה ושתיהן היו הפוכות.
אז אולי הבלבול לא רק אצלי.

אין לי בעיה לדוגמא לקבל תשובה שאומרת "אין סדר החלטי" אבל הייתי רוצה לשמוע על מה יכול להיות היתרונות והחסרונות של לשים את ה-eq אחרי הקומפרסיה ולהפך.

וראובן...אני מבין שאני מהלך פה על חבל דק ,אך כעת לאחר שחזרתי וקראתי את המקורות שמנחם הפנה אותי אליהם אני עדיין לא מבין מה היתה בעיה עם השורה שלי שצוטטה על - ידך.

חבל שלא טרחת להסביר לי ,הבנתי שטעיתי ,אך התשובות שבאו אחרי לא טרחו להבהיר את הטעות.

הרי מיקרופון ->פרי אמפ ->כרטיס קול...לא נראה לי שהטעות כאן.

ואח"כ קומפרסיה וeq ...האם כאן הטעות הפאטאלית?

de-esser אח"כ? הרי הדגשתי שאני לא בטוח לגבי מיקומו.

ודיליי בסוף...הרי אתה אמרת בטרד אחר שאפקטים כדוגמת דיילי צריכים לבוא בסוף.

משום מה יש לי גם את התחושה המעורפלת ששתי התשובות שקיבלתי הם גם לא בהירות וגם מאנשים שלא הבינו את התהליך לגמרי.

הייתי עדיין שמח לקבל תשובה מלאה ,לגבי מה שלא מצאתי בפורום.

זה ישמש אנשים רבים ,גם כאלה שבטוחים שהם הבינו.

בהקלטת שירה ,כאשר ציוד החומרה היחידי הוא פרי אמפ ,וממשק כרטיס הקול ,וכל האפקטים הם
ברמת התוכנה ,מהי שרשרת ההקלטה ההגיונית ואם יש אלטרנטיבה ,מהי...ומה הסיבות ללבטים ולשינויי הסאונד ,בין המיקרופון ועד סוף מסלול האות.

אם מישהו יוכל אפילו להביא כמה מסלולים בעזרת ->(חץ) זה יהיה קלאסי והכי נהיר.

נא לא להתנפל ,למרות שהפעם אני מבטיח לא להגיב בצורה רגשית.

ניר.
ReuvenM
Administrator
הצטרף: 17 מאי 01
הודעות: 19375
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: רביעי 02 יול',03 09:14   
ניר נשמה,
כלל לא התכוונתי לפגוע בך. ההיפך, אני כמעט בטוח שציינתי באחת ההודעות מעלה שכאן זה המקום לשאול. ופשוט ציפיתי מכל מי שלמד את הנושא הזה מתוך הפורום, שיבוא ויעזור לך בתשובה, אחרת נצטרך לחזור על הדבר הזה שוב (האיום בייאוש).
כך חשבתי לגלות מה המצב הכללי של ההבנה פה בפורום.
ובמקרה הזה, בו תלמידים רבים לא מבינים את הנושא, לעניות דעתי המורה הוא שאשם ולא הם.
זה היה כל הענין כשעצרתי מלהגיב על שאר השאלות שלך, והתעכבתי על שרשרת הסאונד המוצעת.
אני גם לא מאמין שלאחר כל כך הרבה שנים בלעזור לאחרים לעשות מוסיקה, והקמת הפורום הזה, ומספר התשובות שלי לחברים (כפי שתראה בצד ימין) אני יכול להיחשד בהוצאת הרוח מהמפרשים. אבל אם כן, אז כנראה זה מגיע לי.
סליחה אם לא הובנתי נכון. אני באמת לא בסדר. הייתי צריך לכתוב אחרת, בהתחשב בעובדה שמילים כתובות עשויות להתפרש לא נכון, למרות החיוכים שהיכנסתי.

לגבי השרשרת שהצעת:
אין מה למהר להכניס אות למחשב אם הוא לא מגיע בצורה נכונה, כי כל תיקון לאחר מכן יהיה כמעט אבוד לחלוטין (התאמת האות => ראה הלינק שהוצע מעלה).
אות הדורש דחיסה (קומפרסיה), וזאת מבחינת התאמתו למסלול שאחרי (שוב, לא מדובר ב"אפקט של דחיסה, או התאמת דינמיקה כלפי אחרים במיקס, אלא הכשרת האות לראשונה), חייב אותה עוד בטרם היכנסו לכרטיס הקול, אחרת תופעות הלוואי (עיוות, קיצוץ, רעש) ילוו אותו הלאה, ולא יעזור קומפרסור וירטואלי במיקסר וירטואלי, למרות שעל המסך הם נראים ומתפקדים בצורה דומה לאחיהם החומרי.
לכן ציינתי שהשרשרת לא נכונה, "אלא אם אתה מחפש אפקטים שלא כדרך הטבע".
שוב: אם הדחיסה היא לצורך התאמת האות למסלול ושמירה על דינמיקה מרוסנת לבל תיצור בעיות עיוות ורעשים (שירה, בס וכו'), הקומפרסור צריך להיות בשרשרת הסאונד שלפני הממיר/כרטיס הקול.

לגבי יישום אפקטים בשרשרת (שגם זה הוזכר לא אחת), יש להבדיל בין טיפול דינמי (המשפיע על ה'גודל' של האות = קומפרסור) וטיפול תכולה (המשפיע על הרכב האות = איקיו) לבין הענקת אופי ומרחב, שזה כמעט כל האפקטים האחרים (ריוורב, דיליי, פלאנג'ר).
שני האחרונים קרובים מבחינה גנטית, שכן הם מציבים איפיונים נרכשים או נדרשים על האות.
הראשון, אמנם יכול להיכלל במצבים מסוימים במשפחה השניה, אבל במהותו הוא מעצב את האות בסיסית מבחינת מבנה/גודל.

אז, כדי להקל עלינו בתרגול הנושא השרשורי והקדימויות, אם נדמיין את הכשרת האות ועיצובו לבנית דמות אדם, אז:
- ראשית נעצב לו את המבנה (גובה, משקל צורה פיסית = מיקרופון, רגישות כניסה, קדם מגבר, קומפרסור)...
- ורק לאחר מכן נוכל להלביש אותו בגד כזה או אחר, לצבוע את גופו (כאן הגבול העדין שבין איקיו מתקן לזה המעניק אופי = איקיו בהתחילת השרשרת או בכל מקום אחר), ולעצב לו אופי אינטלקטואלי = ריוורב, דיליי, קורוס...), אך גם כאן...
- ... אם צריך, לבצע ניתוח פלסטי או לדאוג שירזה או ישמין (= שוב, קומפרסור או כל מעבד דינמי אחר, וכאן הגבול הדק שבין דחיסה מתקנת לזו המעניקה אופי).

מכאן, ובמחשבה ציורית זו, יכול כל אחד להחליט לפי צרכיו או מיצובו בשלב ההקלטה, מי נכנס לפני מי ואחרי מה.
יש לך אות תקין? עשה איתו מה שבא לך, החוק היחידי הוא הדימיון.
האות עדיין בשלבי הכנה או בדרך להנצחה? החוק היחידי הוא ההגיון.
אם יש עוד שאלה בנושא, אנא שאל עד שתבין.

לגבי היותי תלמיד בעבר.. לצערי מעולם לא הייתי כזה ולא היו לי מורים בנושא סאונד, נאלצתי ללמוד הכל מתוך נסיוני העצמי (להוציא איש יקר בשם אמיל בר שהעניק לי את הפדנטיות בנושא חיווט ואלקטרוניקה) . לא היה בתקופת הכשרתי חומר לימוד מכל סוג שהוא מלבד ההתעסקות בציוד ונסיונות להבין כיצד דברים עובדים.
נותר לי רק לקנא במסלול הקצר שעוברים היום הנכנסים לענף, רק שלעתים יש נקודות חיוניות שחייבים להבין לפני שלוחצים הקלטה. ואני מעריך אנשים כמוך ששואלים שאלות כאלו, כי יש כאלה שאפילו לא טורחים להבין במסלול כה חשוב ואז שואלים "למה זה לא יוצא לי כמו X? הלא יש לי אותו ציוד...".
נושא זה נעול ואתה לא יכול לערוך הודעות או להגיב
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » כתבות נושא ומדריכים

לך לעמוד 1, 2   הבא
עמוד 1 מתוך 2

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון