תפריט
שלום Anonymous ::: 2024, 14:57
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
סטאנדרט במסטרינג
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (275) › תצורת הדפסה
לך לעמוד הקודם  1, 2, 3
נושא זה נעול ואתה לא יכול לערוך הודעות או להגיב
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » מאסטרינג
יודה
הצטרף: 08 דצמ' 02
הודעות: 20
הודעה פורסם: ראשון 22 דצמ',02 07:44   
ובכן הרשו לי להביע גישה אחרת, קודם כל לענין ה"למה אני צריך את זה"
ובהמשך תשובה ל" אם המיקס נשמע טוב למה אני צריך למאסטר אותו?"
ורק אז אפנה לפרטים.
המאסטרינג לעניות דעתי (על רגל אחת)היא תורת החיבור האקוסטי בין אולפן ההקלטות לבין מערכת ההשמעה הביתית.
ומהו הבית? מערכת סטראו, טלויזיה, רדיו פשוט במכונית, מערכת סאונד בעלת "הופר"
אחורי בבגאז', טרנזיסטור,מערכת סראונד וכו..
איך אנחנו מיצרים מוסיקה שתשמע טוב בכל המערכות הללו כאחת?
מאסטרינג!
נכון הדבר כי אנחנו שואפים למיקסים טובים ככל האפשר, אבל המיקסים הללו נעשו על רמקולים אולפניים, בחדרים אקוסטיים ללא החזרים, באוזניים של טכנאי הקלטות,
וזה לב הענין! לטכנאי הקלטות יש אוזניים אחרות וטוב שכך.
לכן, לא משנה באיזה קומפרסור אתה משתמש, חשוב כיצד אתה מכוון אותו, גם החלטה שאומרת "אני לא נוגע בכלום" זו החלטה רצינית שיש לה משמעות צלילית כבדה ויכול להגיד אותה רק איש מאסטרינג מנוסה.
אם תרשו לי נגיעה קלה בנושא הציוד, נהוג להשתמש בציוד אנאלוגי ככל האפשר, נכון
שלגבי איש המאסטרינג החובב יקל להשתמש בפלאגאינים במחשב.
אבל חשוב לדעת כי טכנאי מאסטרינג רציני יעשה 90% מהעבודה במכשירים אנאלוגיים מחוץ למחשב.
לסיכום: הדבר החשוב ביותר במאסטרינג הם האוזניים, ולאחר מכן טעמו הטוב של הטכנאי, ולאחר מכן טיב הציוד.
ענין הסאונד הבסיסי שיצא מאולפן ההקלטות בטל בששים.
אין מעינינו של טכנאי המאסטרינג להתערב בתוכנה של המוסיקה.
בניגוד למה שנאמר כאן, אפשר להגיש "מוסיקה חרא" ולעשות לה מאסטרינג נפלא
כדי שה"חרא" הזה ישמע טוב בכל מערכת ביתית.
לכן אין לשאול מדוע צריך לעשות מאסטרינג למוסיקה שנשמעת טוב באולפן.
באולפן מאסטרינג רציני, הטכנאי מקשיב למוסיקה הסופית בכל מיני סוגי רמקולים
או שהוא כל כך מיומן שהוא יודע כיצד זה ישמע בכל מערכת.
מאסטרינג זה לא ענין של "תיקון" (את זה אפשר לעשות בישיבת אור שמח)
מאסטרינג זה ענין של תווך בין האולפן לבין הבית, גישה האומרת "תוציא לי קצת את השירה החוצה" בטעות יסודה אם כי זה דבר שניתן לעשותו.
לסיום, לא כל אחד מוכרח להיות טכנאי מאסטרינג, לא כל אחד יכול. הטכנאי אמור להיות בעל אופי מסוים ולא רק בעל ידע מסוים, הידע המוסיקאלי צריך להיות רחב
חוש מפותח לאומנות, סבלנות וביטול ה"אני". אם יש לך את אלה השאר זה ידע ונסיון
שניתן לרכשם במשך כמה שנים של לימודים ועבודה.
JS
נציג עסק/מוסד/שירות
הצטרף: 19 מאי 01
הודעות: 1237
מיקום: In Line
סיכום
הודעה פורסם: ראשון 22 דצמ',02 09:32   
סיכום

תודה לכל התורמים בשרשרת הזו, סיכמנו את התורה והקפנו אותה מכל הצדדים, הדעות שהובעו כאן אכן משקפות את השוק בכללותו ודברי חוכמה ראוי שיאמרו - הן בצד המעשי והן בצד התיאורטי הפילוסופי.

אני נועל את השרשרת כדי שהשדים הרובצים לא יתעוררו להם שוב. בעתיד הקרוב נזכך את הנאמר כאן לכדי מאמר שלם לאתר אקט - וכולכם תקבלו בו קרדיט ראוי להשקעתכם הרצויה.

להתראות בשרשרת הבאה.
_________________
הפקה ומיקס
נושא זה נעול ואתה לא יכול לערוך הודעות או להגיב
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » מאסטרינג

לך לעמוד הקודם  1, 2, 3
עמוד 3 מתוך 3

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון