הצטרף: 25 אפר' 04
הודעות: 529
פורסם: רביעי 05 ינו',05 17:20
האם ידוע מה הוא ההבדל בין אפקט echo ל אפקט delay?
שנייהם נשמעים כאפקטים ממש דומים.
תודה
תומך
הצטרף: 15 אוג' 01
הודעות: 3171
מיקום: לפעמים בארץ
פורסם: רביעי 05 ינו',05 21:24
delay וecho הם אותו שם לאותו התהליך בטבע.
_________________
Hackintosh i7 9700k 32giga Mojave
Macbook Pro UB (mid2012) OSX 10.8.2
Lynx Aurora Mark1
Wavelab 9.5 Pro/Nuendo8.3/Pro tools 12.5
הצטרף: 12 יול' 04
הודעות: 129
מיקום: Downtown
פורסם: חמישי 06 ינו',05 04:16
יותר נכון לומר ש - ECHO זוהי תופעה טבעית ו - DELAY זה פיתוח
של התופעה על ידי בני אדם לצרכים מוסיקליים- החזרים ללא החלשת העוצמה .
הביטלס הראשונים להשתמש ב - delay (במוסיקה).
תומך
הצטרף: 15 אוג' 01
הודעות: 3171
מיקום: לפעמים בארץ
פורסם: חמישי 06 ינו',05 09:28
בתקופה של הביטלס אם היית רוצה יותר דיליי,היית צריך להגיד echo .
בלי שום קשר טבעי או לא.
שניהם אותו דבר.
חבל על כל ויכוח.
_________________
Hackintosh i7 9700k 32giga Mojave
Macbook Pro UB (mid2012) OSX 10.8.2
Lynx Aurora Mark1
Wavelab 9.5 Pro/Nuendo8.3/Pro tools 12.5
Administrator
הצטרף: 17 מאי 01
הודעות: 19375
מיקום: תל אביב
פורסם: חמישי 06 ינו',05 09:50
האפקט הכללי הוא של השהייה בזמן.
ההבדל בין השניים מחולק:
- הבדל במשך ההשהייה (טכני)
- הבדל בהרכב (אמנותי)
- בשניהם מדובר בהשהיית מקור הצליל. הדיליי לרוב קצר בהרבה מאקו, באופי האמנותי המוכר שלו, שכן מו?נחית אין ביניהם הבדל; שניהם משהים את המקור, וקיימת אפשרות למזג את ההשהייה עם המקור ליצירת אפקט של הדהוד בטבע. אופציה נוספת מאפשרת החזרת הצליל המושהה שוב לכניסה (פידבק) לשם השהייה חוזרת ונשנת (החזרים רבים).
- אם ניקח את המקור בטבע, אז ההבדל האמנותי ניתן להשוואה כמו בין ההשהייה הקצרה של צליל אותה מקבלים בחדר קטן, אמבטיה, מסדרון (דיליי), לבין הדהוד מתגלגל לו זוכים באולם גדול, או בהרים (אקו).
- בסביבת האולפן/הופעה, כאשר אומרים "אקו", מתכוונים לרוב להדהודים ארוכים ומובחנים היטב (אחד.. חד... חד.. חד.. ד..ד..). לרוב מדובר על זמני השהייה שמעל 100 מילישניות.
- בסביבת האולפן כאשר אומרים דיליי מתכוונים להשהייה, לעתים בלתי מורגשת בהברות של המילה, אך מספיקה כדי ליצור אפקט של הכפלה, חדר, החזר קצר, צליל מתכתי. לרוב מדובר על זמני השהייה שעד ל-100 מילישניות.
- אפקטים אלה ניתנים לאיפנון; תהליך המודולציה הזה משנה בצורה מחזורית (או אקראית) את משך הזמן שבין ההחזרים או את זמן ההשהייה של אות המקור, ומכאן אנו מקבלים שלל אפקטים חדשים ומענינים, כולם בעלי אופי של זמן משתנה (השהייה) ומיזוג משתנה עם האות המקורי.
אפקטים כמו פלאנג'ר וקורוס בנויים על אותו עיקרון, רק שכאן מדובר בזמני השהייה הרבה יותר קצרים, מילישניות, ואלה בקושי מובחנים בעצמם, אלא מובחנים בתוצאה שהם יוצרים עם אות המקור (ביטולים וחיזוקים משתנים של תכולת תדרים), אם בצורה קבועה (מעין איקיו) או משתנה (אפנון זמן ההשהייה, כמות ההחזר לכניסה).
מרכיבים של מכשירי ההשהייה למיניהם (ברזלים או פלגים) הם:
- כמות השהייה: נמדדת בזמן, וקובעת כמה זמן מתעכב האות בהתקן
- כמות החזרה (פידבק או רג'נריישן): כמה מכמות האות המושהה חוזרת לכניסה, אם בכלל
- מיזוג: המיזוג בין האות המקורי לזה המושהה, נקודה קריטית ברוב האפקטים.
בנוסף:
- תדר איפנון: מחזוריות הגל המשמש לאיפנון תהליכים במכשיר. בדרך כלל מ-0 ועד 20 הרץ
- עומק האיפנון: כמה תשפיע מחזוריות הגל על תהליכים בתוך המכשיר
- צורת הגל של המאפנן: גל סינוס, גל ריבועי וכו'. קובע את אופי האיפנון, מדורג ומתמשך או חד וחלק וכל מה שביניהם.
וגם:
- מרחק בין הראשים: סימולציה של מכשירי אקו מסורתיים, היכן שמהירות הסרט או הזזת הראשים קבעו את משך הזמן שבין החזר אחד לשני, לעתים עם אפשרות הזחה שלהם לאפנון מענין ביותר. דומה לתזמוני ההשהייה שהוזכרו מעלה, אך בסימולציה נכונה - גם שונים מהם.
Act Compatible
הצטרף: 28 פבר' 06
הודעות: 538
מיקום: ברלין
פורסם: חמישי 03 נוב',11 14:24
אני יודע שזו שרשרת ישנה אבל אף אחד לא ממש קלע פה:
דילי - חזרה אחת
אקו - מספר חזרות ולכל חזרה יש ווליום נמוך יותר ופחות גבוהים
בדילי אין פידבק ובאקו יש.