תפריט
שלום Anonymous ::: 2024, 08:56
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
תכנון עמדת סאונדמן במועדון-האתגר והחלום...
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (140) › תצורת הדפסה
לך לעמוד 1, 2, 3   הבא
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » הגברת ותאורת מופעים - PA
  gurspiegel  
Act Compatible
הצטרף: 01 ספט' 06
הודעות: 582
מיקום: עכו
תכנון עמדת סאונדמן במועדון-האתגר והחלום...
הודעה פורסם: שישי 30 ספט',11 11:36   
אני מעוניין לקבל דעות מכם לגבי העמדה שאתם הייתם רוצים לעמוד בה

כאשר אתם עושים סאונד במועדון-

במה?איך מסודר הציוד?גובה ההשולחן?כיסא בר?תאורה?איפה הרקים?

נקודות חשמל?נגישות?קירבה לתאורן(במידה ויש כזה-ואם לא-איך מתפעלים

מתוך עמדת הסאונד)?אסתטיקה?הפרדה מהקהל?ארונות ננעלים לציוד קטן?

אקוסטיקה בעמדה(יש דבר כזה?)?סטנד למחשב להקלטה?ארגונומיה נוחה למשתמש?


קיימים הרבה תכנונים בשוק לעמדות אולפניות,אבל לPA לא ממש ונראה כי במועדונים

רבים יש נטייה להזנחה של הנושא.

מה דעתכם?
_________________
The only Good System Is The Sound System

http://akkojam.co.il/
sharonzaz
Expert
הצטרף: 15 מרץ 03
הודעות: 3195
מיקום: דרום אפריקה
הודעה פורסם: שישי 30 ספט',11 11:59   
אני חושב שהיום צריך מיקסר דיגיטלי טוב (ויש המון דגמים שעונים לזה)
כיסא נוח ומיקום טוב מול הבמה שלא מאפשר לקהל לבוא ולהטריד אותך.

#smile
  gurspiegel  
Act Compatible
הצטרף: 01 ספט' 06
הודעות: 582
מיקום: עכו
מדובר בעמדה אנלוגית לחלוטין
הודעה פורסם: שישי 30 ספט',11 12:00   
אז?
_________________
The only Good System Is The Sound System

http://akkojam.co.il/
jonathanbarak
תומך
הצטרף: 04 אוק' 04
הודעות: 656
מיקום: באולפן
הודעה פורסם: שישי 30 ספט',11 14:55   
החלום? זה החלום:
1. עמדה שממוקמת בדיוק במרכז של משולש שווה צלעות מהרמקולים (לא כמו בזאפה או חס וחלילה רוטשילד 12 רחמנא ליצלן).
2. במרחק שהולם את גודל המקום (לא צמוד לקירות כמו בלבונטין או סאבליים) ובערך 2/3 מגודל האולם ומתוחמת כך שאנשים לא יעמדו חצי מטר מכל כיוון של המיקסר ולא יוכלו ללכת מאחורי ולשפוך את הבירה שלהם על הגב שלי (תמונע).
3. במה ששמה את הראש שלי משהו כמו מטר מעל הקהל כדי שאני אוכל לראות את החלק התחתון של הבמה, ובכלל קו ראייה לבמה בלי עמודים למשל (שוב לבונטין, או סאבליים).
4. מיקסר בגובה נוח לעבודה בעמידה (אני אוהב לעבוד בעמידה) עם פיידרים באזור ה 80-90 סנטימטר כך שאני רואה איפה הגיינים, וקל לי להגיע אליהם. (בארבי).
5. ראקים עם מספיק קומפרסורים לסט תופים, בס, שירות ואולי איזה 3 גרופים, מספיק גייטים לסט תופים עם 5 טמטמים (יש מטאליסטים בארץ, מה לעשות) אם אני ממש מתפרע אז איזה צ'אנל סטריפ טוב לשירה. זוג ריברבים, זוג דיליים (עם טאפ, בחייאת רבאק), ועוד איזה מולטי אפקט לשטויות. כשהראק מתחיל קצת מתחת למיקסר עם הקומפרסורים הפחות חשובים (טומים, גיטרות) ונגמר איפה שנגמר עם האפקטים כי אליהם אני הולך הכי הרבה.
6. גרפים ל PA בגובה נגיש (לא כמו בזאפה) וגרפים לכל השליחות (פחות חשוב הגובה).
7. נקודות חשמל? מספיק לכל הציוד, ועוד כמה לאיזה לפטופ ומטען לפלאפון ולעמדת הקלטה אם יש. ושיהיה נגיש ולא קבור מאחורי אלפי כבלים.
8. תאורת עבודה לכל הראקים (ראק ריידרים של פורמן זה אחלה) ולמיקסר (ולא הלדים המסכנים האלה שעושים אור על 3 ס"מ רבוע).
9. תאורה? לא מעניין אותי. זאת לא העבודה שלי.
10. כנף של כמה סנטימטרים מאחד הצדדים של המיקסר, לשים שם לפטופ, או בירה.
11. שיהיה שארפי בעמדה, ואיזשהו סרט דביק לרשום עליו.
12. מיקרופון לטוקבק מחווט ופתוח לשליחות בעוצמה נעימה לאוזן.

ההזנחה של הדבר הזה במועדונים בארץ היא נוראית, ריאלית כל מה שאני מבקש זה מיקסר תקין, PA ומוניטורים תקינים וחיווט תקין, ואם אפשר גם מיקרופונים שלא נראים ונשמעים כאילו חפרו אותם מהשרידים של משרדים של החמאס אחרי עופרת יצוקה.
אבל כנראה שגם זה יותר מדי לבקש במועדונים פה.
אז לפחות טכנאי בית נחמד אפשר? #wink
שי
Supporter
הצטרף: 30 מאי 03
הודעות: 1683
מיקום: ת"א
קח לדוגמא את זאפה
הודעה פורסם: שישי 30 ספט',11 16:07   
תל אביב בתור דוגמא לאיך לא בונים עמדה...

איקיו פיאי - במקום שלא צריך להתכופף מתחת למיקסר כדי לכוון...
בכלל רצוי שהאיקיואים והאפקטים יהיו במקום נגיש

דווקא הבארבי בתל אביב הוא לא רע בעניין הזה

כדאי גם שההסתרה האסטית של המיקסר תאפשר גם לסאונדמנים מתחת ל 190 לראות את הבמה

כדאי שהתאורן ישב ליד הסאונדמן

כדאי שהמיקסר לא יהיה מאחורי קיר גבס או חתיכת עץ מאסיבית - למשל עמדת המיקסר בברלה שבה פשוט לא מרגישים את הבאסים



_________________
This one goes to 11!!!
shaharv
S.Supporter
הצטרף: 25 יונ' 01
הודעות: 5210
מיקום: רעננה
הודעה פורסם: שישי 30 ספט',11 16:57   
עמדה אנאלוגית ב2011?!

כל עוד יש טכנאי בית, כל טכנאי ממוצע (והוא אמור להיות כזה אם הוא מגיע יחד עם הלהקה) צריך להבין את הראש של הדיגיטל ולהיות מסוגל לתפעל הופעה. אני לא מדבר על פאצ'ינג והגדרת ראק אפקטים, אבל בחייאת ראבאק, יש כפתור SELECT ויש סקציית EQ. כמה זה קשה להבין?

אולי זה קצת הזיה - אבל הייתי שמח לראות קצת יותר מגברים ופרוססור בעמדה ולדעת שלא קימפרסו לי את הנשמה (יותר מדי "מתכנני מערכות" ו"מעצבי סאונד" למיניהם). היום זה אפשרי עם ציוד מודרני ומחשב בעמדה
הזיה 2 בדיגיטל : עמדת מחשב על הבמה בשביל לעשות מיקס מוניטורים משם. זה יכול להיות טכנאי הבית או הטכנאי המבקר שעולה לבמה ועושה כיוונים

כסא בר - אני אוהב לשבת מדי פעם, רצוי עם הדום בפוזיציה מתאימה
עמדת שתיה - מאחורי הגב, ולהקפיד שאף אחד לא שם שתיה במקום אחר
פאצ' נוח לנגנים ומקליטים למיניהם בעמדה, קומפקט איכותי.

אם הלכנו על אנאלוג, אולי ראק "כנפיים" כמו שיש באולפן? קומפרסורים +גייטים בצד שמאל ואפקטים בימין

גישה למנקה. אלוהים ישמור כמה מהעמדות שעברתי בהן....
  gurspiegel  
Act Compatible
הצטרף: 01 ספט' 06
הודעות: 582
מיקום: עכו
תודה לכל המגיבים-הארתם את עיניי
הודעה פורסם: שישי 30 ספט',11 17:36   
שחר-גם אני חשבתי בכיוון של כנפיים-כך שאת כל הכיוונים-EQ וFX אפשר לעשות

עם הפנים לבמה.זה נראה לי עדיף-אבל לא ראיתי עמדות כאלה עדיין-אולי יש

סיבה?

כן-אני עובד אנלוגי אבל מתכנן עמדה שיכולה להכיל גם LS9 לפחות-גרסת ה32 ערוץ.

עוד רעיונות?אני מרגיש שהשרשור הולך בכיוון טוב.

#thumbsup
_________________
The only Good System Is The Sound System

http://akkojam.co.il/
shaharv
S.Supporter
הצטרף: 25 יונ' 01
הודעות: 5210
מיקום: רעננה
הודעה פורסם: שישי 30 ספט',11 17:42   
לא ראית כי מיקסר 32 ערוצים תופס גם ככה מלא רוחב, וכי הרבה הרבה יותר זול לקנות ארון ראק מוכן סטנדרטי מאשר לתכנן ולבנות משהו מאפס. גם ככה חצי מהציוד שיש במועדונים זה שאריות של יד שניה מחיסול
  gurspiegel  
Act Compatible
הצטרף: 01 ספט' 06
הודעות: 582
מיקום: עכו
בשבילי-יותר קל לבנות מלקנות-
הודעה פורסם: שישי 30 ספט',11 18:09   
ומאחר וכך פני הדברים-זה מה שיקרה...
_________________
The only Good System Is The Sound System

http://akkojam.co.il/
kobifarhi-studio
Expert
הצטרף: 14 דצמ' 05
הודעות: 621
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: שישי 30 ספט',11 18:11   
הדברים שנאמרו מעליי כבר משקפים את רוב הבעיות שקיימות, הבארבי עם עוד מעט השקעה (איקיו על המאסטר) היה יכול להיות מעולה ...
אין לי בעיה להיות בצד ולא באמצע ,כשאני עושה מיקס טוב מהפוזיציה הזו אני יודע שהוא מתרגם את עצמו היטב לכלל האולם . וכן הייתי רוצה להיות בגובה מעל הקהל , אבל לא מטר ולא חצי מטר, גובה ראש מספיק.. אבל חייבת להיות גישה כלשהי החוצה או אפשרות לשבת על מנת לשמוע כמו שהקהל שומע .
אגב אם בצד- אז הכוונה היא במקום שעדיין שומעים בו את שני הצדדים של הPA ולא צמוד לקיר בטון מול צד אחד (זאפה )

האידיאל מבחינתי יהיה מיקסר דיגיטלי טוב ( ולא LS9 - משהו קצת מעבר ) עם 2 ערוצים אנלוגים , משהו בסגנון ה XL42 MIDAS לשירה ועוד סולן או כלי חשוב + קומפרסיה אנלוגית איכותית בסגנון BSS 402
בנוסף איקיו אנלוגי איכותי לPA .
KLARK/XTA /etc
מיקרופון TALK BACK חייב להיות בערוץ סטנדרטי שמאפשר לי לבדוק אפקטים ושליחות וגיין ללא פשרות ( לא בערוץ י "ספייר" מצומצם או תקול )


אה
בבקשה-- CD אמיתי להשמעת דיסק , מוזיקה לכניסת קהל או כל דבר אחר שיכול לשמש בהופעה , ולא דיוידי סיני ב20 שקל
אם כבר מחשב אז כרטיס קול נורמאלי ולא הכרטיס המובנה של הלוח אם עם MP3 באיכות נוראית .

לגבי אקוסטיקה- היא לא אמורה להיות נחוצה אם כל מה שנאמר למעלה נלקח בחשבון . אבל אם מסיבה כלשהי המיקסר צמוד לקיר , או קרוב לתיקרה , או נמצע בנקודה מהדהדת(מול עמוד, קיר אחורי קרוב ) אז כל מקרה לגופו, אבל כן - צריך טיפול אקוסטי שימזער את הבעיות!
_________________
קובי פרחי
טכנאי קול-מוזיקאי.
http://www.mitzlol.com
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » הגברת ותאורת מופעים - PA

לך לעמוד 1, 2, 3   הבא
עמוד 1 מתוך 3

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון