תפריט
שלום Anonymous ::: 2024, 11:00
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
חיבורי חשמל בפדלים
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (225) › תצורת הדפסה
לך לעמוד 1, 2, 3   הבא
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » DIY, אלקטרוניקה וחיווט
  המעביר  
אורח
הודעה פורסם: רביעי 11 יול',01 22:13   
יכול להיות שיש הבדל בין האפקטים
יש אפקטים שדורשים מתח הפוך (AC) ויש אפקטים שדורשים (DC)
מתח הפוך בהחלט יכול לגרום לרעשים מעצבנים
תבדוק מה כתוב על כל אפקט, מה הדרישות שלו.

Bobis
  המעביר  
אורח
הודעה פורסם: רביעי 11 יול',01 22:13   
שלום לכולם. אני רוצה את עזרת הפורום בבעיה בה נתקלתי. לפני כשבוע קניתי מגבר חדש ואפקטים חדשים. חיברתי את האפקטים (5 במספר) בטור לשנאי מיוצב 1200ma. כל אפקט צורך 200ma ואם כך אז כולם יחד -1000ma.
קניתי שנאי לעצמי- שנאי מיוצב 3000ma, מאחר והראשון היה של חבר שלי. כשחיברתי את השנאי החדש מבלי לשנות כלום שמתי לב שהשנאי החדש גורם למן Humm. אמנם חלש, אך עדיין ליותר רעש מזה של חבר שלי. מאחר ואני לא מבין מה הבעיה כי שני השנאים מיוצבים ומכוונים לאותו מתח, שאלתי היא מה שונה בשנאי החדש מזה של חבר שלי? האם יש הבדל בין שנאים פרט לזרם שהם מספקים ופרט לכך שיש כאלה מיוצבים וכאלה לא? ואיך לא לחזור על אותה הטעות פעמיים ובפעם הבאה באמת לקנות שנאי מתאים?
שאלה אחרונה: לשנאי של חבר שלי יש בקצה מחבר אחד ויחיד אותו הוא חיבר במקום שלל המחברים בקצה השנאי. האם יכול להיות שזו הסיבה לרעש? האם אחתוך את כל המחברים ואחבר במקומם מחבר אחד ויחיד, האם הרעש יעלם?
אני מקווה שאני לא נשמע כמו נודניק עם כל השאלות האלה... אשמח לתגובות והצעות. תודה !

Gibson
  המעביר  
אורח
הודעה פורסם: רביעי 11 יול',01 22:14   
שלום לך.עלפי זכרוני רוב הפדלים (קופסאות קטנות ולא מולטים) צורכים זרם ישר (dc)
חוץ מבודדים שחלקם עם שפורפרות והם צורכים זרם חילופין (ac).בדרך כלל מה שגורם לרעש זהו איכות השנאי -הרכיבים והמבנא.בהרבה
מקרים החלפים(כדוגמת ה scrוקבלים)הם לא grade a ולכן תקבל hum שמתחיל בתדר 50hz וגם ב 100hz
תנסה להשיג את השנאי המקורי-בהצלחה

מאור אפלבוים
ReuvenM
Administrator
הצטרף: 17 מאי 01
הודעות: 19375
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: חמישי 12 יול',01 00:09   
יש להבין ולהפנים את העובדה שרוב השנאים הנמכרים מן המדף אינם מיוצבים ואינם מסוננים מספיק. קשה, אבל זו עובדה.
שנאי מסונן יכיל קבל (Capacitor) מספיק גדול כדי לספוג את תדירות הרשת, ושנאי מיוצב יכיל רכיב אלקטרוני כלשהו ששומר על מתח קבוע כל הזמן.
שנאי מקצועי יכיל את שניהם!

כדאי להבין את התמונה, בצורה ציורית:
מתח מגיע מהשנאי - עובר לרשת דיודות שמיישרת אותו (מ- AC ל- DC)- הזרם עובר לקבל המשמש מעין בריכת מאגר ביניים. האפקטים מקבלים הזנה מבריכה זו.
במצב אחד שום מכשיר לא ניזון מהבריכה, ומכאן שמגיע אליה זרם אך לא יוצא ממנה, כאן שאין תנועה של "מים".
במצב שני מחובר רק מכשיר אחד והוא ניזון מהבריכה, זו מתרוקנת אמנם, אך מספיקה להתמלא מיידית מה"צנרת" שמזרימה אליה מכיוון השנאי.
במצב שלישי מחוברים יותר מכשירים, ואז הבריכה מתרוקנת מהר מאוד, והזרם מכיוון השנאי לא מספיק למלא אותה, כך שקיימת תנועה רבה והבריכה גועשת "גבה-גלי".
הגלים האלה הם הרעש שאתה שומע.

- אם אתה שומע סאונד (גיטרה) מהפדלים, אבל נלווה אליהם הימהום, אז יש בעיה עם ה"איכות" של הספק, וניתן לייעל אותו או לרכוש אחד טוב יותר.
- אם אתה לא שומע סאונד אלא רק זמזום - נתק הכל ובדוק את החיבורים/קוטביות כפי שהמליצו קודמיי.
השנאים הנמכרים מהמדף מיועדים בדרך כלל למיכשור ביתי רגיל ולאו דווקא לאודיו רגיש. זה שכתוב עליהם "מיוצב" במונחים ישראלים זה אומר: "בא לי לכתוב ככה, אבל זה לא אומר שהוא כזה".
לרוב השנאים הנמכרים כאן לא הייתי נותן אפילו ציון "מסונן". אלה שנאים מהמדף של החשמלאי השכונתי. כמובן שחברות המוכרות ציוד אודיו דואגות לספקי כוח טובים יותר.
בספק טוב יהיה סינון בריא (קבלים גדולים - 4700 מיקרופארד ומעלה), ויהיה שם רכיב ייצוב מתח קטן (ולא יקר), השומר על מתח קבוע ללא תלות בכמות המכשירים המחוברים.
ספק טוב מהסוג ה,רגיל" צריך שהשנאי שלו יעניק כמה וולטים יותר מהמתח הנחוץ ביציאה שלו (בתוכו הכוונה, לפני היצוב/סינון). כלומר, מכיוון השנאי/ספק הכוח צריכה להיות רזרבה מספיקה דיה לכמות הזרם הנדרשת (1 אמפר, 3 אמפר וכו') פלוס עוד קצת.
ו-לא! אין חשיבות למולטי-מחברי מתח ביציאה, אפשר לחיות עמם או בלעדיהם, כל עוד אחד מהם לא חשוף ומקצר את עצמו על גוף מתכת.
Gibson
הצטרף: 07 יול' 01
הודעות: 22
מיקום: Ramat Hasharon
הודעה פורסם: שלישי 17 יול',01 02:32   
תודה רבה על ההסברים על מבנה השנאי.
הסיפור שלי ממשיך בכך שהחזרתי לחנות את השנאי 3000ma ה"מיוצב". בבדיקה עם וולטמטר התברר שהשנאי ה"מיוצב" כאשר הוא מכוון למתח 9v מספק מתח של 10v...
קיבלתי זיכוי במחיר השנאי והמשכתי בדרכי לעבר חנות אלקטרוניקה מיקצועית אשר שם חשבתי שאמצא שנאי מיוצב. הפלא ופלא, מצאתי שנאי זהה לחלוטין לזה שיש לחבר שלי. בשמחה קניתי את השנאי החדש. כשהגעתיהביתה, בהשוואה של השנאי שלי מול זה של חבר שלי, שוב, השנאי של חבר שלי שקט יותר משלי. הבדל קטן אמנם אך בכל זאת משמעותי מאחר ואני שומע את ההבדל הזה כשהוא מתבטא בהמהום חלש ומעצבן. בבדיקת וולטמטר הפעם,במצב בו השנאי מכוון למתח של 9v השנאי שלי הראה 9.37v ואילו זה של חבר שלי הראה מתח של 9.22v . מסתבר שכנראה הפרש זה גורם להמהום. חזרתי לחנות בה קניתי את השנאי. החנות נקראת ניו - ליין אלקטרוניקס ונמצאת בשדרות הר ציון בת"א. לצערי רמת השירות בחנות "המקצועית"
הזו נמוכה ביותר. כשהסברתי למוכר את הבעיה עם השנאי הוא אמר שאין לו מושג מה הבעיה (ובאמת עושה רושם שאין לו כי הוא לא ניסה לשרשר אפקטים עם השנאי הזה).
כשביקשתי ממנו לבדוק את המתח ע"מ להשוות בין שני השנאים (זה שקניתי וזה של חבר שלי) הוא טען שאין לו איך מאחר ואין לו וולטמטר בחנות... שטויות במיץ. לאחר שכנועים ממושכים מצידי שיעשה כן, פתאום הוא שלף כאילו משום מקום וולטמטר ועשה לי טובה שהוא בדק את השנאי שלי. אחרי שהוא ראה שיש הבדל במתח בין שני השנאים הוא אמר לי "תראה, שניהם מיוצבים. אם אתה רוצה, תשאיר את השנאי שלך פה ונשלח אותו לתיקון". הרי איזה תיקון? השנאי שלי חדש לגמרי! כשביקשתי להחזיר את השנאי ולקבל עבורו זיכוי הוא אמר לי ש"אנחנו לא נותנים זיכויים בחנות". אמרתי לו שאם זה השירות שהם נותנים ,אז תודה רבה והלכתי.
כעת אני תקוע אם שנאי טוב אך לא מספיק שקט. האם יש דרך כלשהיא, אולי בעזרתו של חשמלאי, להוריד את המתח של השנאי מ-9.37v ל - 9.22v ? בכל אופן, בפעם הבאה שאני קונה שנאי אני בא עם וולטמטר שלי ובודק את השנאי שאני רוצה. כנראה שבאמת אי אפשר לסמוך על אף אחד חוץ מעל עצמך בארץ הזו לפחות בכל מה שקשור למוסיקה...
אני לא אקנה יותר בחנות הזאת זה בטוח...
ReuvenM
Administrator
הצטרף: 17 מאי 01
הודעות: 19375
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: שלישי 17 יול',01 03:00   
אין לך מה לדאוג, שכן ההפרש במתח מיזערי וכלל לא עקרוני, ולא יגרום לנזק.
אני מקווה שהבנתי:
מצאת שנאי זהה לזה של חברך, רק ששלך מרעיש? אני גם מבין שיש לך סאונד מהגיטרה וההימהום נילווה לסאונד?
זה חשוב ועקרוני בתשובה אליך. אם התשובות מעלה הן "כן", ואם את בדיקות ההשוואה ביצעת במקום אחד (ולא פעם אצל חברך ואחר כך את השנאי שלך אצלך)...
נסה (רצוי בהשוואה לשנאי חברך):
- חבר את השנאי לחשמל והקשב לכמות הרעש.
-שלוף במהירות את השנאי מהקיר ושים לב אם הרעש הפסיק מיד או שדעך (זה קטע בעייתי וקצר).
- חבר את את השנאי בצורה הפוכה בקיר. כנראה שישנם שני פינים בלבד (רגליים). אז מי שהיה בשמאל יעבור לימין וכו'. אם זה שנאי עם שלש רגליים תודיע כאן מיד.
:question: הרעש השתנה?
לא?
:question: איך מחוברים הפדלים בהמשך? מגבר? חיבור ישיר?
- לסינון רעשים משנאי רצוי שהוא יהיה עם רזרבה כפי שתיראתי בהודעה הקודמת, ומומלץ (כמעט תמיד) להוסיף קבל אלקטרוליטי גבוה בערכו. (ראה פסקה קודמת. אם יש לך חבר שיכול לבצע זאת, אני יכול להדריך אותו כאן).
:question: האם?
כאשר אתה מחבר פחות פדלים הרעש יורד?
Gibson
הצטרף: 07 יול' 01
הודעות: 22
מיקום: Ramat Hasharon
הודעה פורסם: שלישי 17 יול',01 23:02   
טוב, אז כך:
כן מצאתי שנאי זהה לשל חבר שלי רק ששלי מרעיש. וכן, יש לי סאונד מהגיטרה והמהום נלווה לסאונד. השנאי של חבר שלי לא מרעיש, זאת על סמך השוואה של אחד מול אחד באותו המקום ובאותו השקע. כשחיברתי את השנאי שלי לחשמל, הקשבתי לכמות הרעש ואז ניתקתי אותו מהחשמל, הרעש פסק מיד ולא דעך. כשחיברתי את השנאי שלי, שהוא בעל 2 רגליים, בצורה הפוכה בקיר הרעש לא השתנה.
הפדלים מחוברים כך (מימין לשמאל):
גיטרה - ווה ווה - קומפרסור - דיסטורשן - אוברדרייב - קורוס - דיליי - פדל ווליום - מגבר. פדל ה- ווה ווה ניזון מסוללת 9v ופדל הווליום אינו צורך מתח. השנאי מחובר בסה"כ לחמשת האפקטים הנותרים.
וכן, כשאני מחבר פחות פדלים הרעש יורד.
ראובן, האם תוכל קצת יותר לפרט מה אתה מתכוון רזרבה? חמשת האפקטים שלי צורכים יחד 1000ma. השנאי שלי מספר 1200ma האם בזה אתה מתכוון שיש לי 200ma "רזרבה"?
אני אשמח גם אם תפרט יותר מה זה קבל אלקטרוליטי. כיצד אני יכול לדעת האם הקבל של השנאי שלי כזה או לא? האם אני יכול להחליף בעצמי קבל מהסוג הזה לשנאי שלי?
תודה על ההסבר! להתראות!
ReuvenM
Administrator
הצטרף: 17 מאי 01
הודעות: 19375
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: רביעי 18 יול',01 01:23   
ציטוט:

בתאריך 2001-07-17 17:02, Gibson כתב:
וכן, כשאני מחבר פחות פדלים הרעש יורד.
ראובן, האם תוכל קצת יותר לפרט מה אתה מתכוון רזרבה? חמשת האפקטים שלי צורכים יחד 1000ma. השנאי שלי מספר 1200ma האם בזה אתה מתכוון שיש לי 200ma "רזרבה"?

:smile: אכן, 200 היא הרזרבה. וערכת בדיוק את הבדיקות שביקשתי. עכשיו אני גם יודע שהרעש קטנצ'יק. אבל זה תמיד מטרד, בייחוד אם מודעים לקיומו.
סך הכל יש לך אי התאמה קטנה שניתנת לתיקון. איך אתה יודע מה הדרישה ב-ma של כל הפדלים?
בכל מקרה, אחת הבדיקות הוכיחה שאחת היא:
או שהספק אינו מספק או שהצריכה המשוערת אינה נכונה.
עדיין זה לא נורא.תיכף.
מענין אם יש פדל אחד ספציפי, שכאשר מנתקים אותו מהמתח המשותף הזה, אז הירידה ברעש יותר משמעותית.
עכשיו. אם תיזכר בדימוי הבריכה והרזרבה שבהודעות קודמות, אז תבין שמה שנלקח מהבריכה לא מספיק לחזור אליה מכיוון השנאי.
הפדלים פשוט צורכים יותר זרם מאשר הספק מעניק. לא קורה עדיין אסון או נזק - פשוט הגלים שנוצרים מכך (בלשון מקצועית ripple) הם אלה הרוכבים על האות ונשמעים. בדרך הם עוברים הגברה כמו שגיטרה יודעת להשיג... והרי זה מעצבן.
אם מחברים מד-זרם בין הספק לפדלים ניתן למדוד כמה הם דורשים באמת, להוסיף על זה 10% (שינוי מתח רשת) או 25% (אם אתה מופיע בכל מיני מקומות אקזוטיים שם הרשת לא מי יודע מה).
כלומר, אם האפקטים רוצים 1000 מ"א - תן להם 1100 או 1250, אבל במקרה שלך זה נשמע שהם רוצים יותר או שהספק לא נותן את מה שכתוב עליו.
במקרה כזה:
או ספק כוח לזרם גבוה יותר (2000 או אפילו 3000). אל תדאג, לא במתח מדובר אלא בהספק, וספק להספק גבוה יותר לא ישרוף כלום, הוא פשוט יעבוד cool (זה יהיה קטן עליו).
סינון נוסף יכול לעזור, אבל רק במקרה והספק לא עומד כל הזמן על הקצה מבחינת מה שהוא נדרש להעניק לאפקטים.
סינון זה מתבטא בקבל אלקטרוליטי גדל-ערך. ניתן אולי לפתוח את הספק ולראות מה יש בפנים. קבל כזה נראה כמו סוללה קטנה עם שתי רגליים (חוטים) + ו-. אם כתוב עליו 470uF אז אפשר לשים במקומו ערך של 4700uF (יחי ההבדל! כל המגדיל ישתבח.). מדובר בשני גרוש של שקט נפשי, אך זו הלחמה למי שמבין.
Gibson
הצטרף: 07 יול' 01
הודעות: 22
מיקום: Ramat Hasharon
הודעה פורסם: שני 23 יול',01 02:06   
ראובן, אני לא יודע כבר מה לעשות. ראשית, כל פדל שלי צורך מעט פחות מ-200ma. אני יודע זאת בוודאות כי זה כתוב בנתונים שלהם.שנית, אם הבנתי נכון, הצעת 2 פתרונות.
האחד לקנות שנאי חדש של 2000ma או לפחות יותר מ -1200ma והפתרון השני הוא להחליף קבל. מאחר ואני בטוח שצריכת 5 הפדלים שלי אינה עולה על 1000ma והשנאי שלי מספק 1200ma החלטתי להחליף קבל בעצמי, מאחר ויש לי מעט ניסיון בהלחמות. פתחתי את השנאי שלי וגם את של חבר שלי. לשניהם יש קבל של 2200 מיקרו-פרד 25v. על הקבל כתוב גם מ- 40- עד 105 מעלות צלזיוס. קניתי שלושה קבלים שונים. האחד 4700 מיקרו-פרד 25V, השני 4700 מיקרו פרד 35V והשלישי 3300 מיקרו פרד 35V. אני לא יודע אם זה קשור, אך על כל הקבלים שקניתי רשום 85 מעלות צלזיוס. הסרתי בזהירות את הקבל שלי והלחמתי באותה הצורה והכיוון מבחינת קוטביות את הקבל של 4700 מיקרו-פרד 25V.
אינני יודע מה קרה מאחר וביצעתי את ההלחמה בצורה נכונה וטובה. כאשר חיברתי את השנאי עם הקבל החדש הוא החזיק מעמד כחצי דקה ואז בדעיכה איטית החל להוריד את הזרם וכל הנורות בפדלים שלי שדלקו קודם, החלו דועכות לאט. ניסיתי להחליף קבל וניסיתי כך את כל שלושת הקבלים, אך בסוף כולם נותנים את אותה התוצאה: השנאי מספק זרם אך לאחר כחצי דקה הוא דועך. כאילו שהקבל לא מספר מספיק זרם. לבסוף החלטתי להחזיר את הקבל המקורי, אך גם זה נתן את אותה התוצאה. אני חושב שהרסתי את השנאי אך אני לא מבין איך. מה יכולה להיות הבעיה? האם כבר עדיף לוותר ולקנות שנאי חדש? ואם כבר חדש, איך אני יכול לדעת האם הוא לא יעשה לי רעשים? הרי שנאי זהה לזה של חבר שלי עושה רעשים, אז איך אפשר לדעת אם שנאי זהה לשנאי טוב הוא בהכרח שנאי טוב ומתאים לחיבור פדלים?
בכל אופן תודה על הסבלנות והתשובות. ביי!
ReuvenM
Administrator
הצטרף: 17 מאי 01
הודעות: 19375
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: שני 23 יול',01 02:56   
איך הצלחת לשרוף אותו? אני לא מאמין שהוא נשרף, אלא אם אתה ממש מוכשר.
ראשית, הצעתי שזו עבודה למי שמבין ולא למי שחושב שהוא יודע להלחים - ויחי ההבדל המתבטא בתוצאה. למרות הכל, כל מה שעשית היה מאוד פשוט ולא היה צריך לקרות כלום!
אלא אם... פישלת.
הטמפרטורה שעל הקבל לא מזיזה לאף אחד. מה שחשוב זה המתח המירבי ולמטרתינו - הקיבוליות.
עכשיו אני כבר לא יודע אם להמשיך ולייעץ בענין זה.. מממ. אם הייתי לידך הייתי פותר את הבעיה עד שהיית גומר להכין את הקפה. מה הסיפור? אם ( סימן קריאה ) דיווחת לי נכונה את המצב, זה אחת מהשניים: סינון לקוי או ספק כוח בלתי מספיק.
רק אם הלחמת קבל טעון (שלא הספיק להתפרק) או הפוך (בקוטביות) או מקוצר (דפוק), יכל לקרות מה שאתה מתאר לי עכשיו.
בכל מקרה, אם ניגשים להלחמות פנימיות, מומלץ להבין קצת. ובעיקר להיות אחראי.
רגע, אני נרגע עכשיו...
בעצם, נראה לי שאתה בסדר גמור. משום מה יש לי הרגשה שמשהו אחר לא בסדר שם... איזה עצבים שזה לא לידי. יכול להיות שמשהו לא היה בסדר במיישר של הספק (דיודות), וברגע ששמת להם את הקבל החדש הן קרסו, אבל לא בטוח. האם, בזמן שהספק כן מספק והנוריות דולקות - האם יש סאונד, והאם הוא נקי סוף סוף? זו התשובה שחסרהה לי למעלה, או שהיית עמוק בפניקה.
כמובן שהפתרון הקל ביותר הוא לקנות חדש. מזל שזה לא מכונית...
אף אחד בחנויות החשמל הטיפוסיות לא יוכל להבטיח לך ספק נטול הימהום, בטח אם הוא לא נבדק עם כל המערכת מחוברת.
עקרונית, מבחינת נתונים רשומים, כל העסק היה צריך להספיק.
יש דרך לבדוק אם שנאי מהמהם, אבל זו דרך שמותרת רק לטיפוסים כמוני וצריכה להיעשות במהירות בזמן שאתה שולח את החשמלאי לבדוק במלאי משהו שבכלל לא קיים אצלו. לשם כך אתה צריך להגיע לחנות עם אוזניות, אבל אני לא אמשיך מפחד שמה תגרום לנזקים.
אגב, ספק מתח הכי מומלץ לבדוק תחת עומס. רק אז יודעים אם יש לו "גלים" (ripple) שגורמים להימהום. במקרה כזה במקום זרם ישיר (ללא תדר) מקבלים בתוספת גם זרם חילופין (50 הרץ של זימזום) שרוכב על הכל.
ועוד אגב: עכבה של אוזניות מהווה עומס של כ-600 אוהם.
לא רוצה אחריות, רק לעזור, ואם הית לידי התיקון היה עולה לך כלום. עכשיו אני אפילו כותב ממחשב שלא שלי, כי אני אהיה מנותק כמה ימים עד שבזק יחברו אותי..
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » DIY, אלקטרוניקה וחיווט

לך לעמוד 1, 2, 3   הבא
עמוד 1 מתוך 3

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון