תפריט
שלום Anonymous ::: 2024, 08:38
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
כיול קומפרסור\איקיו בערוץ הקלטה
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (145) › תצורת הדפסה
לך לעמוד 1, 2   הבא
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » מתחילים - Newbies
  mandela  
תומך
הצטרף: 16 יונ' 01
הודעות: 1511
מיקום: מגדים
כיול קומפרסור\איקיו בערוץ הקלטה
הודעה פורסם: שלישי 25 אוק',05 11:08   
(השאלה שלי כבר עלתה בעבר כאן בנוסח זה או אחר, אבל מה שקראתי לא ענה לי..)

אני מקליט בבית (בחדר השינה, אני אפילו לא מעז לקרוא לזה "אולפן ביתי").
השרשרת היא קונדנסר > פרה אמפ, קומפרסור, איקיו (יחידה אחת) > כרטיס קול.

בזמן הקלטה של כלי אקוסטי\שירה, איך אפשר לכייל קומפרסור\איקיו ? הרי אני שומע גם את האות במוניטור\אוזניות, וגם את הכלי עצמו...
חשבתי על 2 אפשרויות לפתרון:
1. להקליט טייק קצר (ללא קימפרוס או איקיו), לשמוע, לתקן קצת, להקליט שוב, לשמוע, לתקן...
כנראה שככל שאתנסה יותר בשיטה הזו אצטרך פחות טייקים בשביל להגיע לתוצאה הרצויה, אבל זה עדיין מסורבל מאוד.
2. להקליט ללא קימפרוס\איקיו, ואז להשתמש ביחידה על הטייק המוקלט ע"י send\return מהכרטיס קול. האם בשיטה זו התוצאה זהה לשימוש ב"זמן אמיתי", כלומר תוך כדי הקלטה ?

מה אתם עושים ? אולי יש פתרון אחר שלא חשבתי עליו ?
תודה.
oh-babie
S.Supporter
הצטרף: 30 ינו' 03
הודעות: 3033
הודעה פורסם: שלישי 25 אוק',05 12:09   
ציטוט:

1. להקליט טייק קצר (ללא קימפרוס או איקיו), לשמוע, לתקן קצת, להקליט שוב, לשמוע, לתקן...
כנראה שככל שאתנסה יותר בשיטה הזו אצטרך פחות טייקים בשביל להגיע לתוצאה הרצויה, אבל זה עדיין מסורבל מאוד.


בלגאן... נורא קשה לעבוד כך.

ציטוט:
2. להקליט ללא קימפרוס\איקיו, ואז להשתמש ביחידה על הטייק המוקלט ע"י send\return מהכרטיס קול. האם בשיטה זו התוצאה זהה לשימוש ב"זמן אמיתי", כלומר תוך כדי הקלטה ?

אחת הסיבות שאנו מקמפרסים לפני הקלטה היא בכדי לשים את התחום הדינאמי של הכלי תחת שליטה, ולדאוג שההקלטה תבוצע ב-Headroom. זה תקף גם לאנלוג וגם לדיגיטל - כל עולם מסיבותיו השונות.
בכל מקרה, קימפרוס לאחר ההקלטה לא ייתן אותו אפקט.
צא מתוך הנחה כי אנו רוצים להקליט ב-"חלק העליון" של התחום הדינאמי. נשים קומפרסור\לימיטר לפני ההקלטה בכדי שהסיגנל לא יעבור את Full Scale, וע"י כך נוכל להקליט "חזק" ונגיע ליחס אות\רעש טוב בהקלטה שמעוד כמה סיבות יגרום להקלטה שלנו להישמע יותר טוב.
במידה ואין קומפרסור\לימיטר לפני ההקלטה ולסיגנל המוקלט תחום דינאמי רחב... ה-Level הממוצע של הסיגנל המוקלט לא יהיה ב-Headroom.


אלטרנטיבה נוספת עבורך היא להשקיע בזוג אוזניות ממש ממש אטומות.
צופיפניק
S.Supporter
הצטרף: 06 ינו' 02
הודעות: 5239
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: שלישי 25 אוק',05 12:32   
מה שאתה צריך זה משהו שחסר ברוב האולפנים הביתיים: טכנאי הקלטה.
קשה להיות גם הטכנאי וגם הנגן (וגם המלחין והזמר והמעבד וכו'...)
אולי תביא מישהו אחר שינגן, בצורה שבה אתה תשמע אותו רק דרך האוזניות - אפילו בחדר אחר (כמו באולפן "אמיתי") - ואז תוכל לכוון את הקומפרסור אפילו תוך כדי הנגינה, שאת זה מאוד קשה לעשות כשאתה בעצמך מנגן #smile
אפשרות אחרת היא להיות אתה הנגן ולהביא מישהו אחר שיהיה טכנאי...
טובים השנים מן האחד #thumbsup
UV
Supporter
הצטרף: 20 מאי 01
הודעות: 1707
מיקום: ירושלים
הודעה פורסם: שלישי 25 אוק',05 13:15   
אפשר בהחלט להקליט ללא קומפרסיה. מערכת הקלטה דיגיטלית מודרנית אמורה להיות מסוגלת להתמודד עם תחום דינמי רחב. פשוט תקליט חלש יותר ושמור את ההחלטות למיקס. זו לפחות הגישה שלי.
oh-babie
S.Supporter
הצטרף: 30 ינו' 03
הודעות: 3033
הודעה פורסם: שלישי 25 אוק',05 13:34   
UV :
אפשר בהחלט להקליט ללא קומפרסיה. מערכת הקלטה דיגיטלית מודרנית אמורה להיות מסוגלת להתמודד עם תחום דינמי רחב. פשוט תקליט חלש יותר ושמור את ההחלטות למיקס. זו לפחות הגישה שלי.


זה מאוד תלוי בשני גורמים:
א. התחום הדינאמי של הסיגנל המוקלט.
ב. רמת הסיביות של המערכת המקליטה.

הגישה של "למערכת דיגטאלית לא משנה עוצמת הכניסה" היא מוטעית.
מעבר לעובדה הברורה שככל שאנו נקליט יותר חלש, נתקרב יותר לרצפת הרעש של המערכת ולכן ה-SNR יהיה גרוע יותר (שאכן במערכות 24 ביט נורמאליות זה די זניח), צריך להבין עוד אלמנט מאוד חשוב ומכריע לגבי איכות ההקלטה.

במערכת דיגיטאלית, ככל שאנו מקליטים חלש יותר אנו משתמשים בפחות סיביות בכדי לייצג את העוצמה המוקלטת. כאשר אנו לא "מאמצים" (מלשון Excersize) את כל התחום הדינאמי של המערכת, נוצר יותר Quantization Distortion, שכידוע הוא רעש הרבה פחות נעים מהרעש העצמי של הממירים.
ולכן שימוש במלוא התחום הדינאמי של המערכת, הוא לא רק הכרחי מטעמי SNR קלאסיים (שעל פניו פחות רלוונטיים להקלטה דיגיטאלית).

לא צריך להבין מזה שכל סיגנל צריך להיות מקומפרס לפני ההקלטה. זה עדיין תלוי בדינמיקה של הסיגנל. בהרבה מקרים, כאשר אקליט על מערכת 24-ביט סיגנל שהוא לא "קופצני" יותר מדי, אעדיף לא לקמפרס דווקא בכדי לשמור את שרשרת ההקלטה למינימום ולא להוסיף רעש מיותר.
  mandela  
תומך
הצטרף: 16 יונ' 01
הודעות: 1511
מיקום: מגדים
הודעה פורסם: שלישי 25 אוק',05 13:58   
תודה על התשובות #clap

ציטוט:
אלטרנטיבה נוספת עבורך היא להשקיע בזוג אוזניות ממש ממש אטומות.

יש לך הצעות \ המלצות ?

ציטוט:
אולי תביא מישהו אחר שינגן, בצורה שבה אתה תשמע אותו רק דרך האוזניות - אפילו בחדר אחר

גם זה נהיה מסורבל - להוציא את עצמי (או נגן אחר) לסלון, כבלים ארוכים, לסגור את הדלת שגם לא אוטמת ב 100 אחוז (רחוק מזה)...

ציטוט:
ככל שאנו נקליט יותר חלש, נתקרב יותר לרצפת הרעש של המערכת ולכן ה-SNR יהיה גרוע יותר (שאכן במערכות 24 ביט נורמאליות זה די זניח)

הכוונה שלך שזה זניח כי "מערכת נורמלית" היא איכותית ורמת הרעש נמוכה ?
oh-babie
S.Supporter
הצטרף: 30 ינו' 03
הודעות: 3033
הודעה פורסם: שלישי 25 אוק',05 15:07   
ציטוט:
יש לך הצעות \ המלצות ?


ישנן זוג אוזניות ש-"נחשבות" בתעשייה כיחידות שהן ממש אטומות. אני לא עוסק יום-יום בהקלטה, ולכן גם שכחתי את הדגם... נדמה לי של Beyerdynamic. אני לא בטוח.
בכל מקרה, חפש בפורום ואם לא תמצא שאל בפורום Soundboard.

ציטוט:
הכוונה שלך שזה זניח כי "מערכת נורמלית" היא איכותית ורמת הרעש נמוכה ?


בדיוק. רמת הרעש העצמי כמובן. רעש שאתה מוסיף הוא לא אשמתו של הכרטיס...
UV
Supporter
הצטרף: 20 מאי 01
הודעות: 1707
מיקום: ירושלים
הודעה פורסם: שלישי 25 אוק',05 15:52   
אני מודע לאספקט של quantisation distortion ולכך שאתה משתמש בפחות ביטים כאשר אתה מקליט בעצמה רחוקה מ-0dBFS. אני טוען שגם בהתחשב בכך, עדיין לעתים קרובות מאד העיוותים והטעויות בשיקול הדעת שעלולים לנבוע מקימפרוס לא נכון בהקלטה עלולים להסב יותר נזק מהקלטה בעצמה נמוכה. אני לא זוכר שנתקלתי במצב של הקלטה חלשה מדי בתנאי אולפן, ברמה כזו שיכולתי לשמוע רזולוציה נמוכה יותר לעומת הקלטה ש"התקרבה לאדום". אני כן זוכר הקלטות שבהן נאלצתי להוריד את עצמת כל הערוצים בזמן המיקס כדי לשמור Headroom, תהליך שגם לו יש השלכות שליליות מבחינת איכות הסיגנאל. אבל גם זה ויכוח ישן ובעיקרו מיותר. כל אחד ינסה ויעשה מה שמתאים לו מבחינת הרגלי העבודה. אני בטוח שאפשר להגיע לתוצאות מצויינות בשתי הדרכים.

נ.ב. לא אמרתי שעצמת ההקלטה לא משנה. אני כן אומר שבמצבים רבים הקלטה בעצמה נמוכה מעט יותר מהמקובל (וזו שאלה, מה בדיוק מקובל) היא הדרך הטובה ביותר בראיה כוללת של תהליך ההקלטה והתוצאה הסופית.
הדגם המדובר של Beyerdynamic הוא ה-DT770 Pro. כמובן שיש גם אוזניות מבודדות היטב של חברות אחרות.
oh-babie
S.Supporter
הצטרף: 30 ינו' 03
הודעות: 3033
הודעה פורסם: שלישי 25 אוק',05 16:01   
ציטוט:
אני טוען שגם בהתחשב בכך, עדיין לעתים קרובות מאד העיוותים והטעויות בשיקול הדעת שעלולים לנבוע מקימפרוס לא נכון בהקלטה עלולים להסב יותר נזק מהקלטה בעצמה נמוכה


צודק 1000%!
כדאי לכתוב את זה ב-Bold ובגדול.

אבל הכל תלוי במיומנויותיו של הטכנאי... וגם בסוג המוסיקה המוקלטת. #smile
montigo
Supporter
הצטרף: 02 דצמ' 03
הודעות: 1685
מיקום: רמת השרון
הודעה פורסם: שלישי 25 אוק',05 20:22   
ה-Beyer 770 הן אוזניות פתוחות. מה להן ולבידוד? #biggrin

עבור בידוד - אני ממליץ על Sennheiser HD280, עולות בסביבות 900 ש"ח, מדויקות להפליא, ומבודדות בצורה מצוינת.
_________________
ליאור "מונטיגו"
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » מתחילים - Newbies

לך לעמוד 1, 2   הבא
עמוד 1 מתוך 2

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון