תפריט
שלום Anonymous ::: 2025, 21:37
Facebook
musical act magazine המגזין הישראלי לטכנולוגיות באודיו ומוסיקה Musical Act Magazine
מוניטורים מול ביתיים?
שרשרת זו הוגדרה כמועילה (170) ›
לך לעמוד 1, 2, 3   הבא
 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » בקרת צליל, שמיעה
  shlomiabo  
Act Compatible
הצטרף: 31 מאי 01
הודעות: 610
מיקום: ת"א
הודעה פורסם: שישי 21 ספט',01 20:00   
שלום לכולם.
בלי לסטות לנושא איזה מוניטור יותר טוב,
אני רוצה לשאול שאלה פשוטה.
מה ההבדל בין מוניטור לבין רמקול ביתי.
(אני לא מדבר על רמקולים שעולים 500 שקל).
לי למשל יש רמקולים מעולים של JBL 3 WAY
(מוגברים על ידי AMP YAMAHA)
אבל הם בהגדרתם "ביתיים".
האם יש הבדל (פיסי, טווחים וכו')?
רק בבקשה, רק עובדות ולא חוות דעת על מוניטור כזה או אחר.
AmoniaC
הצטרף: 09 יול' 01
הודעות: 144
מיקום: Hell of Justice
הודעה פורסם: שישי 21 ספט',01 20:37   
רמקול זה רמקול. הנה תשובה קצרה.
ויש לה המשך:
גם מכונית היא מכונית, אני יודע שאתה יודע ואתה רוצה לדעת אם יש הבדל בין רמקול סלוני טוב לבין מה שמוגדר מוניטור אולפני.
אז ההגדרה היא הבעיה שכאן, ולא הרמקול, או שלא?
תמצא לי יצרן אחד של רמקול שלא יגיד שהרמקול שלו לא משחרר לאוויר את כל התחום בצורה שטוחה ונפלאה, ואז אגיד לך שהשאלה שלך במקום.
אז הבעיה היא היצרן, או שלא?
לפעמים דברים ידועים יותר כפי שמציגים אותם. נניח שאומרים שאתה מפיק מוסיקלי, אז אם יום אחד תגיד שאתה מלחין כולם ירימו גבה. או שלא?
קח את הטייווני הכי סלוני שיש ותדביק עליו את הכינוי "Ultima Pro JSX Studio Monitor"
(מה שידוע בכינוי UPJ SM3,) ואני מרשה לך להוסיף גם x בסוף השם, שים אותו במיוזיק שופ או בכל חנות אחר שיש בה מוכר מכור שיגיד לך שזה המילה האחרונה, והרי לך מילה.
אני נשמע רע? אולי מגזים? אולי. בשורה התחתונה רמקול זה דבר די פרימיטיבי ומעצבן שקיים כבר שנים מאוד רבות, והלא לא יתכן שעד עכשיו לא מצאו דגם "סופי" שיתאים לכולם ולכל מקום, הרי האיש בסלון לא רוצה לשמוע פחות טוב מההוא באולפן, אולי אפילו ההיפך, לא? או שכן?
המסקנה מזיבולי השכל שלי היא :
בין רמקולים טובים אין הבדל ממש גדול, ואתה יכול לכנות אותם בכל כינוי שתרצה, אך תדע לך שהכינוי שתבחר יחרוץ את גורלו המסחרי. אם רמקול נשמע נכון (ניטרלי ולא משנה תחומים כדי למצוא חן בעיני האוזן), היישום שלו מתאים לסלון ולאולפן. אם ברמקול ביתי הכוונה לכזה שמזייף או מגוון את הצבע, אז ברמקול ששמכונה מוניטור זה לא אמור לקרות, אבל מי יודה?
כבר נרשם כאן בפורום מי מייצר את רוב הרמקולים שבעולם, והיכן הוא עושה את זה.
"לרגע אל תתחשב במה שאתה לא שומע מהרמקול. רק במה שאתה כן, כשאתה בא לקנות רמקול".
עכשיו יגיעו ההרצאות...
_________________
Isralien
הצטרף: 10 יול' 01
הודעות: 88
הודעה פורסם: שישי 21 ספט',01 21:14   
היית יכול להגיד את זה בלי הזיבולי שכל, או שלא? #lol



אז, הוא צודק?

נ.ב
לא התחשבת בעניין של ה"שדה קרוב" "שדה ארוך" אקטיבים פאסיבים וכו'
Places
Act Compatible
הצטרף: 19 מאי 01
הודעות: 583
מיקום: Ro.S
הודעה פורסם: שבת 22 ספט',01 04:25   
לרמקולים מוניטרים קוראים ככה, כי הם למעשה באים לייצג לך את הסאונד בצורה שלו (כמו WhatYouSeeIsWhatYouGet - WYSIWYG - רק WhatYouPlayIsWhatYouHear)
והמילה מוניטורים פשוט באה מזה.
ברוב הרמקולים במערכות סטיראו הביתיות אין הקפדה על ייצוא תדרים שווה (FLAT), מה שמגביר תדרים ומעוות את גרף ה-EQ.
הדוגמא הכי פשוטה לזה היא מכשירי הרדיו הפשוטים,הקטנים,עם הרמקול הפשוט, שלא משמיעים לך תדרים מתחת ל-1KHZ ומעל 10KHZ.

המוניטורים מקרבים ככל האפשר ל-FLAT (קו EQ ישר),לטווח תדרים מלא (בטווח שבין 20HZל-20KHZ , בשמיעה האנושית), לרגישות לעוצמות (שינוי בעוצמת הDB שהמוניטור יכול לקלוט),בעוצמה (להבדיל מהפרמטר הקודם. העוצמה שהמוניטור יכול לנגן בלי "לקרוס", נמדד בוואט) וההתנגדות (נמדד בOHM).
כל מה שנקרא רמקול מתחשב בכל הפרמטרים האלה כביכול, וכמה שהרמקול יותר טוב (יותר יקר) כך הוא טוב יותר בפרמטרים האלה.
רמקול טוב - נקרא בשפה מקצועית יותר מוניטור.

אקטיביםפסיבים = עם הגברה פנימיתבלי הגברה פנימית - באקטיבים מבטל את הצורך במגבר.

ביחס לסאונד , נכנס פה כמובן המגבר והממירים DA בכרטיס קול שלך, אבל כל אלו הם כבר נושא דיון אחר.



AmoniaC
הצטרף: 09 יול' 01
הודעות: 144
מיקום: Hell of Justice
הודעה פורסם: שבת 22 ספט',01 04:55   
למרות ש(כמעט) כל מה שאמרת הוא נכון, תיכף יכנס פה Zoot ויתפוס אותך על כל פסיק. אין אצלו הנחות... :smile:

לגבי המשפט שלך בנושא "שדה קרוב/רחוק" - מחוק אותו מייד, ידידי. מסוכן אם תשמע זאת אוזן ערלה.
אני משתדל לכבד את רצונו של השואל הראשון ולא לסטות.
באהדה מרובה..
_________________
JS
נציג עסק/מוסד/שירות
הצטרף: 19 מאי 01
הודעות: 1237
מיקום: In Line
הודעה פורסם: שבת 22 ספט',01 06:10   
מוניטור אולפני "אמור" לשקף את מה שעובר במערכת ההקלטה ללא תוספות, חיסורים, ואיפור. רמקולים כאלו לא תמיד נשמעים יפה כי המציאות לא תמיד יפה. רמקולים אולפניים הקרויים גם Near field Monitors אמורים לשקף בצורה הטובה ביותר את מה שיופק מרמקול ביתי ממוצע - אבל לא להתנהג בפועל כמו רמקול ביתי בעיקר משום שדרישות התנהגות מרמקול באולפן גבוהות לעין שיעור מן הדרישות מרמקול ביתי בתחומים רבים.

רמקולים ביתיים אמורים להשמע יפים תמיד גם אם המציאות לא תמיד יפה - אחרת מי יקנה רמקולים שלא נשמעים ככה - וכדי שאפשר יהיה להשוויץ לחברים על המערכת "המקצועית" למבינים בלבד. איפור היא המילה המתאימה ביותר לתאר את הרמקול הביתי בצורה הפשוטה והמובנת ביותר.

ההבדל בין רמקול אולפני לביתי מושג בעזרת שינויים תכנוניים בכל הרמות הנשענים על עקרונות התיכנון של המעצב או הייצרן. אלמנטים שונים, מערכות תמיכה אלקטרוניות פנימיות שונות, ותכנון הקופסא. יש לנקוט משנה זהירות בעת בחירת המוניטור לאולפן כך שיתאים ביותר לצרכי ההפקה וטעמו האישי של המשתמש.
_________________
JS

http://www.joavshdema.com
Tel: 035403010
Places
Act Compatible
הצטרף: 19 מאי 01
הודעות: 583
מיקום: Ro.S
הודעה פורסם: שבת 22 ספט',01 07:54   
אמוניה - אני ישמח לקבל את התיקון לנושא הקרוב - היות שזה מה שאני ידעתי עד היום .. #biggrin

_________________
RS
ReuvenM
Administrator
הצטרף: 17 מאי 01
הודעות: 19380
מיקום: תל אביב
הודעה פורסם: שבת 22 ספט',01 15:31   
הענין של רמקולים לשדה קרוב התחיל בשנים האחרונות, ולא סתם. הטכנולוגיה התפתחה ופתאום לכל אחד יש אפשרות להחזיק בבית אולפן, ואילו האולפנים הגדולים איבדו מיתרונותיהם, להוציא תנאים אקוסטיים וחללים מרווחים, וכמובן ווליום אדיר שבבית קצת בעיה להשתמש בו.
התעשיה כולה כיוונה את עצמה לאולפן הפרוג'קט, ומה שיש למפיק או המוסיקאי בבית היום זה כבר מעל ומעבר למה שהיה באולפן סופר מקצועי עד לפני כמה שנים סימן קריאה
אבל נשארה בעית המרחב והאקוסטיקה. האמת, כל אותם "אולפנים גדולים" סבלו מבעיה אחת הפוכה וכואבת: כיצד לעזאזל שומע הבן אדם בבית את המיקס שהם עושים באולפן... ולשם כך הם החזיקו (מחזיקים) רמקולים סוג ג' (אורטון, ns10 ועוד צירוף מגנטי שכזה) והיו מדי פעם מחליפים לשמיעה ברמקולים האלה כדי לכוון את המיקס לשמיעה "כאילו בסלון/מכונית/טלויזיה ביתית". לאורך הזמן רמקולים אלה הפכו מעין 'סטנדרט' והיו כאלה שקנו אותם בשביל 'מוניטור' ואפילו היו טכנאים שהסתובבו איתם בין האולפנים (reference פרטי). כולם כיוונו לשמיעה בבית (ביחוד כש"הבית" היה מקום נחות מבחינת רמקולים, אבל כיום גם זה השתנה והאוזן הכללית דורשת כבר יותר) ו..
-זה מחזיר אותנו לשואל הראשון.

אז אני שואל: מי בדיוק כאן ה"מוניטור"?
וזה מחזיר אותנו לתשובה של א.ניאק.

ונחזור לשדה שלנו. מכיוון שהאקוסטיקה באולפן הביתי (להזכיר- זה שהוא הרוב כיום) היא לא משהו וגם לא שווה להשקיע בחלל קטן יחסית יותר מדי כסף, כי גם אין טעם טכני, אז פתאום גילו שאם מורידים את הווליום או משתמשים ברמקול יותר קטן, העוצמה שלו לא תפוצץ את החדר (האולפן הביתי) ותגרום לבעיות אקוסטיות (הלא מדובר בלחץ אויר סך הכל).
אז גילו. כאילו שאדיסון לא ידע את זה עוד קודם...
ככה שבמקביל להתפתחות האולפן הביתי התחילה תעשיית הרמקולים ל"חללים קטנים" ו"עוצמות מתונות" (במילים אחרות: שדה שמיעה קרוב) לגלות נישה חדשה ומכניסה: מוניטור אולפני באיכות מתבקשת (מינימום צבע, כמו שJS וRos ציינו, אבל תמצאו לי אחד כזה), בגודל פיסי שלא מתחרה במוניטור של המחשב, ובוואטים שמספיקים לגווע כשהם מגיעים לדלת של הממ"ד.
אחרי זה שיכללו אותם והוסיפו לחלקם מגבר פנימי כדי לחסוך ממך כבלי רמקול ומגבר.

אחרי שהמחשב תפס את המיקוד באולפן, הוסיפו עוד שיכלולון: הגנה משדה מגנטי, כלומר שהמגנט של הרמקול לא יעוות את תמונת המסך ה(יותר)חשובה שבמרכז האולפן הביתי. וזה משהו שמותקן בתוך המוניטור (סיכוך מגנטי).

אז, רמקול לשדה שמיעה קרוב הוא כמו שמו. מיועד לטווח שמיעה קצר, הטווח האידיאלי למיקס והפקה, כיוון שבטווח זה השפעת האקוסטיקה (הבעייתית של אולפננו הביתי) כמעט זניחה. להבדיל, לא מ"שדה שמיעה רחוק", שאין כזה מושג ממש, אלא אם מדובר בהגברת מופעים, שזה בערך מה שקרה עם מוניטור אולפני מפלצתי.


JS
נציג עסק/מוסד/שירות
הצטרף: 19 מאי 01
הודעות: 1237
מיקום: In Line
הודעה פורסם: שבת 22 ספט',01 16:52   
ציטוט:

בתאריך 2001-09-22 09:31, reuvenm כתב:

ככה שבמקביל להתפתחות האולפן הביתי התחילה תעשיית הרמקולים ל"חללים קטנים" ו"עוצמות מתונות" (במילים אחרות: שדה שמיעה קרוב) לגלות נישה חדשה ומכניסה: מוניטור אולפני באיכות מתבקשת (מינימום צבע, כמו שJS וRos ציינו, אבל תמצאו לי אחד כזה),



היות ואנחנו מתחילים להכות בשיחים עוד יקפצו לנו כאן נחשים. הדיון הזה חוזר על עצמו בווריציות שונות כבר שנים ולכן העצה הטובה ביותר לטכנאי, מתחיל ומתקדם כאחד, תהיה לבסס את דעתו על התאמת הרמקול למשימתו על ניסוי השמעה אישי - רצוי בסביבת העבודה האמיתית. מוניטורים נשמעים שונים זה מזה בהרבה מובנים, אפילו מוניטורים מסדרות שונות של אותו יצרן, אף אחד מהם אינו flat - משום שאפילו המוניטורים היקרים ביותר אינם flat, ולא כולם מתאימים לכל. ואפילו אם ימצא הרמקול האידיאלי שאכן מפיק תחום תדרים מאוזן ונקי באמת ומציע שילוב של תדר/זמן מושלם, קטן הסיכוי שהשילוב של חדר/רמקול יצור תגובת תדרים מאוזנת.

כל מוניטור מציע צבע משלו ובסופו של יום יהיה עליך להחליט עם איזה צבע אתה יכל לחיות בשלום. הנתונים על הנייר יראו תמיד מושלמים - תן לאוזניים ללכת במקומך...

YMMV


_________________
JS

http://www.joavshdema.com
Tel: 035403010
Isralien
הצטרף: 10 יול' 01
הודעות: 88
הודעה פורסם: שבת 22 ספט',01 19:59   
ראובן,
ציטוט:
בגודל פיסי שלא מתחרה במוניטור של המחשב, ובוואטים שמספיקים לגווע כשהם מגיעים לדלת של הממ"ד.


-אך עדיין מוצאים מוניטורים "לשדה קרוב" שבהחלט יכולים לפוצץ את עור התוף, עוד לפני שהגיעו לעוצמה מקסימלית...
האם גם אלה גוועים לפני שמגיעים לקירות הממ"ד?

 הגב לנושא
שימו לב: ההודעה האחרונה בשרשרת זו נכתבה לפני יותר משנה.
חשוב היטב לפני שיגור מענה לשרשרת זו
   ראשי » בקרת צליל, שמיעה

לך לעמוד 1, 2, 3   הבא
עמוד 1 מתוך 3

עשוי לעניין אותך :
:: תקנון